Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stenger posting for alle WF-medlemmer

Status
Stengt for ytterligere svar.

Msites Ltd

Livsnyter
Brølere er ikke farlige, hvis du hadde gått igjennom mine gamle poster, særlig fra et par år tilbake, så ser du massevis av tullete brølere. Det er en gjennomgående sur tone jeg ikke gidder å høre på. Msites f.eks. er kongen av sur tone, fatter ikke at han gidder å være medlem på et forum som han stadig påpeker er så inne i gamper***a dårlig.

Saken er avsluttet nå syns jeg, hvis noen føler seg truffet så er det greit. Hvis ikke er det også greit. Jeg slår fast at 99% av medlemmene her er hyggelige, og så er det noen surpomper.

Så må jeg også slå fast at ikke alle medlemmer vet hvor hyggelige de er, fikk en PM fra et medlem som sa at han følte seg truffet og derfor ikke skal poste mer. Det er bare det at han poster bra...

At du som forumeier går ut og angriper enkeltmedlemmer sier litt om deg som leder av et forum. Hvis du mener jeg er kongen av sur tone tror jeg du skal gjøre en skikkelig statistisk vurdering av mine nesten 2000 innlegg her på webforumet, så ser du nok at jeg langt fra er noen negativ kar!

Jeg står for at jeg mener WF har tapt seg kraftig i det siste, og det er vel en ærlig sak! Jeg vet at det er mange andre som mener det samme her inne, men er redd for å si det da de blir nedsablet av deg som forumleder.

Jeg forholdet meg hovedsaklig til sak og ikke person når jeg diskuterer, noe som jeg mener er vesentlig i et diskusjonsforum. At du ikke gjør det synes jeg er langt utenfor de grensene som bør tolereres.

Det som for meg er litt artig er at du oppfatter meg som en surpomp, mens de fleste rundt meg i dagliglivet oppfatter meg som ekstremt positiv og som gladgutt. SÅ jeg vet ikke om det er jeg som utrykker meg utrolig dårlig, eller om det er du som er svært kritisk og negativ i din oppfatning av meg.
 

picxx

Well-Known Member
Nei, nuh kan vi pinadø ikkje få det trivelegere gutar.. :D
Nesten så en stakkar vurderer å bytte ut salmeboka og kubbelys til fordel for altervin.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Syns ikke msites er noen versting. Da har jeg langt mindre sans for innlegg av den typen som kommer sent her:
https://www.webforumet.no/forum/generell-markedsf-ring/10890-suksessfulle-norske-fanpages.html

Det er jo en helt ærlig sak å kritisere noen ut fra et faglig grunnlag eller forståelse, men det jeg ikke liker er når medlemmer totalt uten peiling buser ut med meningsløse påstander. Da blir det for dumt, rett og slett. Da er man på et nivå som passer bedre i barnehagen.

Man må dog innse at medlemmene på WF tilhører et bredt lag, der noen driver på et seriøst nivå med kompetanse og erfaring i bånn, mens andre driver med "sitt". Og det er helt OK, egentlig. Noen selger bruktbiler på Volda fra en garasje hjemme hos far og mor, mens andre lager strategidokumenter for Toyota.

Det som irriterer er bare det at bruktbilselgerne fra Volda overdøver de som faktisk vet hva de snakker om.

PS! Nå var jeg veldig sur, men tråden handler vel litt om å lufte litt?
 

picxx

Well-Known Member
Selvsagt, jobber man som bilselger tar man seg så klart nær av at folk kritiserer bilselgere.
Har full forståelse for ditt synspunkt PAJ :)
 

kongen

kongemedlem
Jeg regner med du sikter til meg med den posten der PAJ, så da skal jeg spørre: hvilke av de sidene mener du så er gode kommersielle Facebook-løsninger?

Hvis du leste hva jeg skrev så skrev jeg "Av førsteinntrykket...", og førsteinntrykket når jeg lander på disse Fanpagene tyder på lite markedsføringskunnskaper blant de som har laget dem.
 

Tonny Kluften

Administrator
Så at noen hadde byttet status fra Banned til Medlem på rekordtid, ble da helt naturlig for meg å spørre folk som jobber normalt på timesbasis hvordan dette kunne skje så fort, -derfor ønske om oppskriften. :D

Status ble byttet fordi jeg ikke liker å suspendere folk, om jeg gjøre det er det som oftest for kort tid (du kan telle på en hånd hvor mange som er suspendert her i over en uke i løpet av de to siste årene).

At du som forumeier går ut og angriper enkeltmedlemmer sier litt om deg som leder av et forum.

Hvis jeg hadde vært sjefen din i en bedrift hadde det vært uholdbart å snakke om deg, men jeg er ikkke det. Vi er på likefot. Derfor brukte jeg deg som eksempel. Du står for hva du skriver og da må du tåle en diskusjon.
 
Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis jeg hadde vært sjefen din i en bedrift hadde det vært uholdbart å snakke om deg, men jeg er ikkke det. Vi er på likefot. Derfor brukte jeg deg som eksempel. Du står for hva du skriver og da må du tåle en diskusjon.

Å angripe person i stedet for sak har ikke med hvilket forhold vi har til hverandre.

Du bruker ikke meg som eksempel. Du angriper meg som person uten å vise til noe eksempel.

Og, det er litt artig at du sier vi skal tåle en diskusjon, mens du sablet ned oss fordi vi diskuterte i den andre tråden!?!

Hvilken linje skal vi forholde oss til??
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg regner med du sikter til meg med den posten der PAJ, så da skal jeg spørre: hvilke av de sidene mener du så er gode kommersielle Facebook-løsninger?

Aner ikke om de er gode eller dårlige, har ikke sjekket dem ut.

Men det trenger jeg heller ikke, jeg sitter ikke i juryen og har ikke jobbet med noen av sidene. Det som var mitt poeng var at du - gjennom ditt innlegg - effektivt demonstrerer så total mangel på forståelse for hva markedsføring handler om at dine innspill i debatten ikke kan sees på som noe annet enn meningsløse oppgulp fra en som ikke aner hva han snakker om.

Merk at jeg ikke har noe imot deg som person; mitt innspill i denne tråden handler utelukkende om at enkelte brukere i for stor grad overdøver de brukerne som faktisk vet hva de snakker om på WF. Og i forlengelsen av det; skremmer vekk disse. Dette er etter min oppfatning et langt større problem enn at noen er litt frekke i kjeften mot noen som har bygget sin første hobbyside.
 

kongen

kongemedlem
Haha, du er morsom du. Det er godt mulig vi har forskjellig syn på hva markedsføring er, og jeg er sikker på at du etterhvert kommer til konklusjonen om at jeg har rett.

Jeg mener at når en ikke-fan lander på en Fanpage så skal det første han ser være et "forførende" nok budskap til at han velger å klikke på "Liker"-knappen for å bli en Fan. Av alle Fanpagene som er med i konkurransen så er "landingssiden" til Widerøe "best" med tanke på å "konvertere" ikke-fan til Fan, fordi den siden er den eneste siden som forsøker å gi den nyankommende "noe" i bytte mot at han skal klikke "Liker"-knappen.

Så av førsteinntrykket så er Widerøe best, mens de andre suger en lang ball.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg mener at når en ikke-fan lander på en Fanpage så skal det første han ser være et "forførende" nok budskap til at han velger å klikke på "Liker"-knappen for å bli en Fan. Av alle Fanpagene som er med i konkurransen så er "landingssiden" til Widerøe "best" med tanke på å "konvertere" ikke-fan til Fan, fordi den siden er den eneste siden som forsøker å gi den nyankommende "noe" i bytte mot at han skal klikke "Liker"-knappen.

Det er dette jeg mener. Her kommer du med en meningsløs generalisering uten noe som helst feste i kunnskap, analyse eller forskning. Det er helt OK å mene at landingssider med aktivitetsutløsende tiltak er bedre enn landingssider uten slike tiltak, men dersom man ikke

a) viser til en analyse som støtter dette synet, og
b) forklarer hvorfor målsettingen til siden nettopp er å få flest mulig "likes",

så blir det innmari useriøst. Alle med et halvt brevkurs i markedsføring slår umiddelbart fast at du ikke har filla peiling på hva du snakker om når du ryr ut med slike påstander. Og det er på grunn av dette de heller ikke orker å delta i debatten.

Fordi de får mer igjen for å snakke med katten (*).

--

(*) Det rimte. *Peterandrej FTW*
 

picxx

Well-Known Member
Jeg mener at når en ikke-fan lander på en Fanpage så skal det første han ser være et "forførende" nok budskap til at han velger å klikke på "Liker"-knappen for å bli en Fan.

Markedsøringsselskaper trenger ingen til å klikke på likerknappen. De har app's som tar seg av den biten de.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Markedsøringsselskaper trenger ingen til å klikke på likerknappen. De har app's som tar seg av den biten de.

Mulig dette kommer som en bombe på enkelte på WF, men for mange bedrifter er slett ikke noe mål i seg selv å få haugevis med likes på facebook. Ikke at det nødvendigvis er noe negativt med masse likes, men ofte måler bedrifter suksess etter helt andre kriterier enn det en del på WF gjør.
 

kongen

kongemedlem
Når du sitter der foran mac'n din og skriver på Webforumet så vil noen poster du skriver heve din status som sosial ekspert mens andre poster du skriver vil senke din status som sosial ekspert. Disse siste postene du skrev vil ikke bare senke din status som sosial ekspert bare et hakk eller to, men jeg er sikker på at du mister fremtidige kunder når du viser slik mangel på kunnskap om generell markedsføring og markedsføring på sosiale medier.

Alle markedsførere vet at man skal ta imot et prospekt og føre han gjennom en sti til ønsket mål. Å på en Fanpage så vil man ha engasjerende Fans og da er første steg å konvertere den nyankommende til en Fan. Det beste man kan gjøre for å konvertere en nyankommet person til en Fan, det er å gi "noe" i bytte mot at han skal klikke "Liker"-knappen.

Jeg liker deg PAJ, men jeg er redd for at din status som sosial ekspert får uopprettelige arr for hver gang du poster noe som vitner om denne mangelen på markedsføringskunnskaper.
 

picxx

Well-Known Member
Mulig dette kommer som en bombe på enkelte på WF, men for mange bedrifter er slett ikke noe mål i seg selv å få haugevis med likes på facebook. Ikke at det nødvendigvis er noe negativt med masse likes, men ofte måler bedrifter suksess etter helt andre kriterier enn det en del på WF gjør.

Selvsagt.
Suksess måles ikke etter antall likes på facebook, det måles i effektivt overskudd og penger i banken. For å få til det er det litt flere faktorer enn "likes på facebook" man legger til grunn.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det beste man kan gjøre for å konvertere en nyankommet person til en Fan, det er å gi "noe" i bytte mot at han skal klikke "Liker"-knappen.

Hehe. Jeg gir opp. Jeg tror mitt poeng har blitt belyst på en måte som er tilstrekkelig.

Men av ren nysgjerrighet: Gjennom å "gi noe i bytte mot en like" får man fans, sier du. Det må jo bety at fans som ikke får noe "i bytte" ikke blir "konvertert" til fans, ikke sant? Mitt spørsmål blir da: En fan er pr definisjon en lojal tilhenger. Hvorfor må du bestikke lojale tilhengere for at de skal orke å like siden din? Burde de ikke gjort det av egen fri vilje? Og den dagen de ikke får flere gaver i "bytte"; vil de ikke bare forsvinne igjen da?

Er virkelig bestukkede fans egentlige "fans"?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp