Kjapp og trygg hosting for Wordpress

That free thing - TFT - ny pyramide?

Nutz

Med lem
På E24 finner du kilde MSites.
Men ser ikke helt vitsen med å hele tiden servere linker for å måtte begrunne en påstand.
Hva er det som gjør at en påstand blir mer troverdig dersom en annen har skrevet det først?

Påstanden til Tonny står seg godt på egne bein..
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Om dette er en pyramide eller ikke driter jeg egentlig i. Mitt fokus ligger på underholdningen i å se disse nautene finne på stadig flere tullekonsepter uten mål og mening. Det er rett og slett ekstremt morsomt å følge med på :)

Haha. De må for min del gjerne legalisere slike greier. Det vil gjøre det enda morsommere å følge med.
 

Nutz

Med lem
Poenget var vel at Tonny kunne gitt en link så vi kunne lest litt mer om hva det er. Det er vel ikke så uvanlig at man linker til saken når man vil ha folks mening om noe?
Kunne jo vært at Tonny hadde pratet med Rune Timberlid selv også.. ;)
Ofte finnes det jo ikke linker til samtaler mellom to mennesker.
 

Nutz

Med lem
Om dette er en pyramide eller ikke driter jeg egentlig i. Mitt fokus ligger på underholdningen i å se disse nautene finne på stadig flere tullekonsepter uten mål og mening. Det er rett og slett ekstremt morsomt å følge med på :)

Haha. De må for min del gjerne legalisere slike greier. Det vil gjøre det enda morsommere å følge med.
Synes du virkelig det?
Er ikke dette å utnytte folk som er mindre begavet da?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg tok meg tid til å se videoen på E24.
Noe mer kunnskapsløst møl enn dette er det lenge siden jeg har sett.
En skal være bra naiv....nei, lobotomert, om en kaster seg med på dette her.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes du virkelig det?
Er ikke dette å utnytte folk som er mindre begavet da?

Tror vi må skille mellom to grupper her:

1. De som blir lurt inn i dette, uten å forstå hva det innbærer. Her tenker jeg spesielt på pensjonister som blir råsolgt "lykke". Det er veldig, veldig, veldig ugreit.

2. De som faktisk TROR på dette vrøvlet, og som vil gjøre noen raske kroner uten å måtte yte en innsats. De må for min del gjerne tape både hus og hjem. Really, I don't care. Lena Bjørna, han duden som er i e24 og slike tullinger gråter jeg ikke over. De er heldigvis som oftest FrP'ere, som gjør gleden over at de mislykkes enda større.
 

kongen

kongemedlem
That Free Thing er et suspekt pyramideprosjekt. Og jeg tror det passer perfekt til dem som er bittre på Frp'ere og livet generelt.
 

picxx

Well-Known Member
Å slå billig politiske poenger kan du vel gjøre på mere passende forum, som f.eks. hegnar eller vgd PAJ.
Det er så ut av kontekst her på webforumet at det virker bare banalt, selv om du hadde vært en godt betalt politiker.
 

Mortenxx

Medlem
Her er link til en omtale av That Free Thing:
That Free Thing Review – Free stuff as a product line? | BehindMLM
Det dreier seg om kompensasjonsplanen og slike ting. Kort fortalt er det en 3x8 matrix - man verver 3 personer direkte under seg, som verver 3 personer hver, som verver 3 personer hver osv. i 8 ledd - inntil du har 6561 personer i downline (3*3*3*3*3*3*3*3=6561). Full matrix med 6561 personer gir omtrent $5250 i månedlige inntekter, pluss engangsbetalinger for vervingen på litt over $13.000.
Level 1: 1% Payout rate, $0.75 in enrolment fees and $0.30 in monthly fees (3 enrolments required).

Level 2: 10% Payout rate, $22.50 in enrolment fees and $9.00 in monthly fees (9 enrolments required).

Level 3: 2% Payout rate, $13.50 in enrolment fees and $5.40 in monthly fees (27 enrolments required).

Level 4: 3% Payout rate, $60.75 in enrolment fees and $24.30 in monthly fees (81 enrolments required).

Level 5: 4% Payout rate, $243.00 in enrolment fees and $97.20 in monthly fees (243 enrolments required).

Level 6: 5% Payout rate, $911.25 in enrolment fees and $364.50 in monthly fees (729 enrolments required).

Level 7: 7% Payout rate, $3827.25 in enrolment fees and $1530.90 in monthly fees (2187 enrolments required).

Level 8: 8% Payout rate, $13122.00 in enrolment fees and $5248.80 in monthly fees (6561 enrolments required).

Mye av dette gjelder kun i USA, men ting som gratis software eller ebøker kan like gjerne lastes ned i Norge som andre steder.

Noe av gratisstoffet ville jeg vært skeptisk til å motta - det minner om tilbud som havner i spamfilteret på emailen - "send inn navn, adresse, alder, kjønn, personnummer, bankkontonummer" + "få noe uimotståelig til gjengjeld".

Andre ting er topp aktuelle, f.eks. gratis adgang til fornøyelsesparker i Florida - hvis man er lærer i Florida. Jeg falt virkelig for denne, de aller fleste av oss passer jo godt inn i denne rollen bare med litt trening. :)

Gjenoppstått pyramide:
Samme grunnlegger har stått bak en annen pyramide som kollapset i 2010 - "Freebie Force" (2007-2010). Konseptet var i prinsippet det samme, men kompensasjonsplanen var 5x7 istedenfor 3x8. Årsaken til kollapsen ble oppgitt til å være dataproblemer, ikke at vervingen begynte å opphøre.

Mesteparten av det jeg har skrevet i denne posten er "fritt gjenfortalt" etter å ha skum-lest diverse forumposter rundt omkring. Jeg har ikke sjekket noen fakta selv enda.
 

monolog

New Member
Det er jo samme mann som stod bak WMI og klarte å få ut noen millioner av sine undersåtter der som nå prøver seg med that free thing. Siden Lotteritilsynet banned WMI ble det stille i leiren men nå ser jeg jo at PG som er mannens initialer også annonserer igjen for WMI på tross av forbudet!
 
Topp