Kjapp og trygg hosting for Wordpress

blå firkant rundt bilde.

picxx

Well-Known Member
En ting som også er viktig med validering, er alt="" taggen . (SEO)

Bruker alt og title tagger så ofte at jeg får error bare på antallet jeg :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Endra bedre: legg inn
HTML:
* { border: 0; }
helt øverst i stilarket, da blir hovedregelen at ingen elementer skal ha borders, så kan du heller spesifisere det de stedene du vil ha borders på elementer (dvs, hvis du for det meste IKKE vil ha borders selvsagt, hvis du for det meste VIL ha borders så blir capers løsning bedre.)

Jeg pleier forøvrig også å legge til margin: 0; , så slipper jeg at noen browsere (IE) har andre marger som default enn resten.
 

Keanu

Geek
Poenget med å bruke CSS er at da slipper du å sette inn border="0" i hvert bilde på hele siden, og får skilt ut designet fra html-filen.

Slike standardregler er veldig nyttig å ha også for å forhindre forskjeller mellom forskjellige browsere. Selv bruker jeg alltid å definere font-size for både * og h1-hx, da IE og firefox normalt har forskjellige defaults.
 

InVert

Blogger
Du har to valg:

1. Få det til å fungere, uansett hvordan det ser ut/er kodet, og tjen penger!:D

2. Bruk all den tiden du kunne tjent penger på, til å perfeksjonere.:eek:

Jeg er selv for at web standardene skal følges, men en må sette seg i en av båsene. Tror ikke mailbomber skal annet enn å akkuratt fungere her og nå.

Bare for å sette det på spissen :)
 

zapotek

Medlem
Hehe jeg hører nok til kategori 1. Merker jeg har en tendens når nettstedet nesten er fedig til å skynde meg noe veldig med å få det på nett. Dårlig kode får man av sånt (ikke at jeg er så flink på den biten heller, min styrke ligger i design). Når så nettstedet er lagt ut gidder jeg ikke å optimalisere koden, men kun jobbe med innholdet.
 
Topp