Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betale med VISA på PayPal uten PayPal medlemskap

picxx

Well-Known Member
Du som selger må ha en bedriftskonto hos paypal. Da får kjøper dette valget.
 

kongen

kongemedlem
Du må ha business account. Så lager du kjøp-nå knapper som vanlig. Kjøperen kan da velge om han vil betale med Visa eller Paypal.
 

clinton4

Medlem
Kan legge til at:

- Dersom kunden er registrert som paypal bruker og tidligere har logget inn hos paypal (fått lagret en kake i nettleseren), vil kunden bli bedt om å logge inn når han kommer til paypal.

- Dersom kunden ikke er registrert som paypal bruker eller ikke har denne kaken i nettleseren, vil kunden få frem et betalingsskjema for kredittkort og muligheten til å registrere seg hos paypal.

Så når du tester dette, og er bruker hos paypal, vil du aldri se siden slik en kunde som ikke er bruker hos paypal ville ha sett den. Så det kan være lurt å slette alle kaker i nettleseren når du tester dette.
 

picxx

Well-Known Member
Kan legge til at:

- Dersom kunden er registrert som paypal bruker og tidligere har logget inn hos paypal (fått lagret en kake i nettleseren), vil kunden bli bedt om å logge inn når han kommer til paypal.

- Dersom kunden ikke er registrert som paypal bruker eller ikke har denne kaken i nettleseren, vil kunden få frem et betalingsskjema for kredittkort og muligheten til å registrere seg hos paypal.

Dette stemmer vel ikke?
Jeg logger på paypal omtrent daglig, men skal jeg bestille noe fra noen som har firmakonto vil jeg likevel kunne velge "har du ikke paypalkonto" under innloggingen på høyresiden, hvor det da popper opp et betalingsskjema som kan brukes for kort.

edit: leste ikke din siste setning.
Du som selger kan ikke kjøpe varer fra egen paypalkonto, derfor vil du ikke se det samme en evt. kunde gjør.
 

clinton4

Medlem
Dette stemmer vel ikke?
Jeg logger på paypal omtrent daglig, men skal jeg bestille noe fra noen som har firmakonto vil jeg likevel kunne velge "har du ikke paypalkonto" under innloggingen på høyresiden, hvor det da popper opp et betalingsskjema som kan brukes for kort.

Joda, du får frem en liten link på høyre side hvor du kan velge å betale med kort. Men prioriteringen av betalingsmetode er forskjellig for paypal brukere og de som ikke er paypal brukere.

Er du paypal bruker, prioriteres innlogging.
Er du ikke paypal bruker, prioriteres betaling med kort.

Men begge valgene er fremdeles mulig i begge tilfellene
 

clinton4

Medlem
.....edit: leste ikke din siste setning.
Du som selger kan ikke kjøpe varer fra egen paypalkonto, derfor vil du ikke se det samme en evt. kunde gjør.

Det er også sant, men du vill kunne se betalingssiden. Du vil bare ikke kunne fullføre handelen.

Men, når man tester løsningen med sandbox kontoer, må man slette alle kaker for å nå frem til betalingssiden som prioriterer kort fremfor logginn.
 

picxx

Well-Known Member
Men, når man tester løsningen med sandbox kontoer, må man slette alle kaker for å nå frem til betalingssiden som prioriterer kort fremfor logginn.

Jupp, da er vi på samme (paypal)side :D
 

Tonny Kluften

Administrator
Men, når man tester løsningen med sandbox kontoer, må man slette alle kaker for å nå frem til betalingssiden som prioriterer kort fremfor logginn.

Det holder da å slette cookies for sandbox.paypal.com? Må ikke slette paypal.com cookies eller?

Får kun engelsk språk i sandbox, vil språket automatisk bli norsk ved ordentlig betaling?
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Det holder da å slette cookies for sandbox.paypal.com? Må ikke slette paypal.com cookies eller?

Får kun engelsk språk i sandbox, vil språket automatisk bli norsk ved ordentlig betaling?

Hvis du sletter kakene til sandbox, vil du ikke kunne utføre testene med sandbox kontoene. De krever at du er innlogget som administratoren når du bruker dem.

Det jeg gjorde for å teste utseende av betalingssiden, bruker av paypal VS. ikke bruker av paypal var følgende:

1. Slett alle kaker i nettleseren, gå til nettbutikken, legg inn en ordre og fortsett til paypal's betalingsside. Da fikk jeg kort betaling som førsteprioritet.

2. Logg inn på en hvilken som helst paypal konto og logg ut igjen, gå til nettbutikken, legg inn en ordre og fortsett til paypal's betalingsside. Da fikk jeg paypal's logginn valg som førsteprioritet.

Paypal har også dokumentert dette i sine dokumenter, men de er jammen ikke lett å finn i alt rote deres. Men det jeg leste en gang i tiden var noe alla dette: "Hvis paypal vet at en kunde allerede er paypal bruker, priotiteres logginnskjema. Hvis paypal ikke vet om kunden er burker eller ikke, prioriteres betaling med kort.". Om man må har bedriftskonto hos paypal eller ikke for at denne "sensoren" skal fungere vet jeg ikke. Jeg har hvertfall en bedriftskonto.
 

clinton4

Medlem
....Får kun engelsk språk i sandbox, vil språket automatisk bli norsk ved ordentlig betaling?

Jeg tror du kan definere dette i linken/knappen som veideresender kunden til paypal siden.

PHP:
<input type="hidden" name="country" value="NO" />

Er noe usikker på om denne omhandler språket, men du kan jo prøve å se hva som skjer. Tror også paypal sjekker språket i nettleseren, men det har jeg lite erfaring med. Hvis du skal teste paypal løsningen din, anbefaler jeg at du gjøre det med to ekte paypal kontoer, da sandbox ikke gir et likt resultat som paypal ville ha gjort.
 
Topp