Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er Analytics best?

TorsteinO

Art Director & grunder
analytics tryller nok ikke fram brukere ;)

har det f.ex. vært flere innom som sitter bak samme ip (tenk om linken f.ex. har blitt sendt rundt på jobben?), så har sikkert telleren til google fått det med seg, og ikke aw.

Nå var det jo veldig stor forskjell på de tallene der, men samtidig så skal det ikke så mye til for at det blir store prosentvise avvik når det er veldig lave tall
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det kan jo være noe i det du forteller atomet, men nå er ikke domenet mer enn 4 dager gammelt...
Jeg kan igrunn ikke se for meg at noen bedrift har slengt rundt på ipadressa, da det ikke finnes noen form for innhold der enda... Annet enn noe tullball som kjører for øyeblikket da..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
vel, noen har jo besøkt det tydeligvis... trenger ikke å ha vært en bedrift, tror f.ex. telenors adsl-løsning funker omtrent på samme måte (med en proxy eller hva det nå heter, så det bare er en IP utad, mens det er mange brukere), så hvis awstats bare teller ip'er, blir det raskt mye færre der, mens ga har et lite javascript som gjør at det får med seg flere.

Kan se noe av det samme hos ratix også, generelt ligger statsa mine hos google et lite hakk over ratix, da er det sikkert noen som har blokka ting fra ratix.no, mens de godtar det fra google. I tillegg er jo ratix så ustabilt at det er mildt sagt irriterende...

Det kan også hende at awstats ikke teller pr døgn, som ga gjør, men samme hva er det helt tydelig noen awstats ikke har fått med seg, for selv om det skulle bare være de samme seks som har vært innom der hver dag, så ville det bare ha vært 24.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Men du sindre...

Jeg har lagt inn et par saker på Kudos, og de fleste kudosene jeg har fått der, må jeg ærlig innrømme at jeg har gitt meg selv. Grunnen til at jeg ikke har gitt kudos til noen andre, er rett og slett at jeg føler ikke for å gi kudos til de sakene jeg har sett. Det dreier seg enten om nyheter eller babes.
...en ting er at det er ganske sketchy å gi seg selv (mer enn én) kudos i det hele tatt... og å si det i bloggen din må være å be om trøbbel. Er mange idioter der som krangler for mindre ting enn det.

Et annet tips er: legg til venner, og gi deres saker kudos hvis du syns det i det hele tatt er lesbart. Og husk på å være logga på når du gjør det... er ikke flink nok til å huske å være logga på selv, så dermed syns det ikke... men gir du venner kudos, er det større sjanse for at du får det tilbake også.

Til sist... hæ? ærre no gæærnt med babes kanskje? :p
 

Sindre

Medlem
Øy.. det der kunne du ha kommentert på bloggen fremfor her :rolleyes:
Men siden du først tar det opp: Har ikke problemer med å innrømme det. Jeg skrev jo også begrunnelsen til det. Men jeg kunne godt ha stemt på ting fra f.eks. Agurkposten og Juiced (for det ER ikke noe galt med babes, var ikke sånn ment), men jeg har ikke sett noen saker fra dere mens jeg har vært innom Kudos.

Er forøvrig ikke dumt at vi inngår en pakt her og nå: Alltid stem på hverandre. Kanskje vi skal starte en ny tråd... Hvor alle som vil være med å hjelpe alle, svarer på tråden.. :D

Men på en annen side, så blir det det samme som om ingen hadde stemt på hverandre in the first place.. :cool:
 

TorsteinO

Art Director & grunder
hehe, det kunne jeg, tenkte faktisk på det, men samtidig er det jo litt mer "blant venner" her (ok, foreløpig er det vel flest herfra som leser bloggen din også da...), litt tryggere, ville ikke trekke mer oppmerksomhet mot det enn nødvendig.

Legg til Juiced som venn på kudos du (har begynt å bruke den der istedet for atomet, tenker heller å bruke atomet til litt mer seriøse ting :D), så gir jeg kudos når jeg ser noe bra :) (gjør gjerne det i alle fall, er bare lettere å huske når jeg ser gjennom "venners saker" eneste jeg konsekvent ikke gir kudos til er onlinemagasinet ;))

Vi har vel vært innom noe sånn "stemme på hverandre-avtale" her før, og kom vel fram til at det ble litt for sketchy, men følg med på hva venner har ute av saker, og stem når du syns noe fortjener det. Samtidig blir det absolutt ikke som om ingen hadde stemt, for det er jo ganske mange andre enn oss der :)
 

Adrian

New Member
At folk går sammen og har en avtale om å stemme på hverandres saker på kudos, er helt forkastelig. Hva er da poenget med kudos?
 

Sindre

Medlem
Okey, snilt tenkt av deg ;) Hehe.. Jeg er bare opptatt av trafikk vettu.. TRAFIIIIKK!!

Okey, Adrian.. du har helt rett. Jeg er overtrøtt. Har døgnet og vel så det. Beklager de tullete påfunnene mine.. Var ikke gjennomtenkt :)

La oss stemme på hverandre når vi LIKER det vi ser, og ikke bare for å stemme.. som atomet sa.. Det er det mest rettferdige.

Skal legge dere til som venner alle sammen, som skulle være interessert.. Nei, nå må jeg og fruen ta oppvasken her.. Snakkes karer.
 

Sindre

Medlem
Da var dishesene tatt også. Herlig. Går fort når man er to, og har to kummer :D

Men tilbake to the topic:
Jeg lurte på.. det koster ikke noe å registrere seg som Analyticsbruker vel?!
Jeg er jo i halvsvime i dag, men i sted når jeg skulle registrere, syntes jeg det sto noe om at jeg kom til å få faktura på kontoen min eller noe.. eh..

Jeg kan bare slappe av sant?
 

webpiken

Medlem
Jeg lurte på.. det koster ikke noe å registrere seg som Analyticsbruker vel?!
Jeg er jo i halvsvime i dag, men i sted når jeg skulle registrere, syntes jeg det sto noe om at jeg kom til å få faktura på kontoen min eller noe.. eh..

Jeg kan bare slappe av sant?

Du kan slappe av foreløpig ja ...

Men når du går over 5 millioner sidevisninger per måned, da er det ikke gratis lenger :p
(Såfremt du ikke bruker endel på Adwords).
 
Topp