Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside der man kan tjene penger på hobbyen sin

mrborgen

Medlem
Hei!

Jeg er en tjuefem år gammel økonomistudent som har startet opp en nettside som heter Kjøp og salg av smÃ¥ tjenester - mikrojobb.no sammen med et par kamerater. Konseptet går ut på å legge ut små jobber for salg, fra kr. 50 til kr. 1000.

Man kan for eksempel tilby seg å lage en sang for kr. 200, opprette en blogg for kr. 50 eller programmere en nettside for kr. 1000.

Kommer nok til å være en del her inne på webforumet for å diskutere SEO, markedsføring, blogging etc. Vi har en stor utfordring når det gjelder å generere trafikk til nettsiden, og har blant annet opprettet en blogg for å få litt trafikk.

Hva syns dere?

Tips og kritikk mottas med glede :)
 

Hakasu

Medlem
Ser ut som en klone av fiverr, spørr du meg. Men lykke til! Får se om jeg kan legge ut noen "jobber" senere ;)

Den "Er du et menneske"-boksen på registreringsdelen burde kanskje flyettes til under de andre feltene. Jeg synes den var litt vanskelig å se når den lå helt på høyere siden, nesten under der man klikka for å registrere seg.
 

mrborgen

Medlem
Takk for tipset, jeg er enig i det du sier. Det skal bli fikset!

Er veldig inspirert av fiverr ja. Det som skiller oss fra dem er at vi tilbyr jobber i flere priskategorier, fra femti til tusen kroner.

Fint om du legger ut en jobb eller to ja. Det kan være hva som helst :)
 
det første som slo meg er at den er veldig lik fiverr, ser at plassen der man skulle kunne hatt en facebook-connect knapp er tom, kan være en god idee å få dette på plass. Gjør det mye lettere for brukere å logge seg inn. Jeg vil tro at det skulle kunne gå å drive en side som dette i Norge, men kan kanskje bli en utfordring å få nok faste brukere?
 

picxx

Well-Known Member
Skjønner ikke helt hvorfor folk henger seg opp i at den er lik fiverr?
Det _er_ en fiverrklone. Det betyr ikke at det er umulig å gjøre den populær i norge. Se bare på f.eks. kickback og enkelte rabattnettsteder i norge.....de var langt fra unike på verdensbasis når de startet i norge.
 
Skjønner ikke helt hvorfor folk henger seg opp i at den er lik fiverr?
Det _er_ en fiverrklone. Det betyr ikke at det er umulig å gjøre den populær i norge. Se bare på f.eks. kickback og enkelte rabattnettsteder i norge.....de var langt fra unike på verdensbasis når de startet i norge.

Du har helt rett, kopier av vellykka utenlandske sider fører ofte til at de blir suksessfulle i Norge også.
 

mrborgen

Medlem
Det at fiverr gjør det så stort og at mikrojobbing sprer seg over nettet ser vi som en positiv ting. Vi prøver bare å slenge oss på bølgen med vår nisje, nemlig Norge :)

Facebook connect-knappen er noe vi jobber med. Den komer snart! Vi har hatt litt problemer med at den automatisk registrerer folk på nettsiden vår dersom de har facebook åpen i en annen fane. Noe folk lite trolig setter pris på.. Eller hva tror dere?
 

mrborgen

Medlem
Kikket litt nærmere på mikrojobb.no og prøvekjøpt et par tjenester. Siden fungerer knirkefritt. Lykke til!!!

Takk for det! Veldig hyggelig at du likte tjenesten. Kom gjerne med tips til forbedringer dersom du snubler over noe du ser at bør gjøres annerledes :)
 

mrborgen

Medlem
Mikrojobb.no

Hei!

Beklager alle bugs! Kan imidlertid opplyse om at vi har satt i gang arbeidet med å fikse opp i det. Så en del kommer til å bli løst i tur og orden denne uken.

Utrolig hvor mange små bugs som dukker opp så fort man lanserer :) tross mye testing og gjennomgang av nettsiden. Er visst begrenset hva man lærer av å sitte å gå gjennom nettsiden selv, kontra det å la brukerne slå seg løs!
 

Dag Frogner

Supermedlem
Dere har en bug i emnetittelen på epostene dere sender ut:

Det har kommet en oppdatering på din brukerkonto

Jeg fikk også mailen to ganger.

Når man skal klage på en jobb, får man tre valgmuligheter, men i to av disse kolonnene vises bare litt av teksten:

Selgeren må levere arbeidet på nytt. Kun tilgjengelig etter at

Din ordre er på vei til å bli sen. Du vil få muligheten til å

Når jeg hover over "Kjøper" på alle sider bortsett fra hovedsiden ser det slik ut:

vl8lf.jpg
 
Sist redigert:
Topp