Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor ofte byttes reklamene (adsense)

Tony J

Alle skal få
Hvor lenge vil en reklame i en gitt reklameboks på websiden min vises før de byttes til en annen reklame (tatt med i betraktning at personen som ser på siden oppdaterer den) ?

Tony
 

Tony J

Alle skal få
`
1. De samme reklamene vises i dag som i går. Jeg ønsker nye og helst oftere? Mange
som kjører Adsense her som vet litt mer om når nye annonser vises og hvor lenge
de vises før nye kommer til etc?

2. Jeg kjører kun på bildeannonser. Den ene annonsen har noe flashy greier over seg (bildet beveger seg). Er det noen funksjon for å stenge dette av?

Tony.
 
Du kan velge å bare vise tekst-annonser. Det har jeg gjort på de fleste annonseplassene. Gå inn på "Mine annonser", finn den aktuelle annonseplassen og gå på "rediger annonsetype".
Angående rotasjon, så vil jeg tro at Google har et system for å finne ut hvilke annonser som gir best CTR for deg og at disse blir prioritert i rotasjonen. Det er viktig både for Google og deg at annonsene blir besøkt.
 
Husk at de annonsene du ser ikke er nødvendigvis de samme som leserne ser da annonsene også påvirkes av hva leserne har søkt på før. F. eks ser jeg "tilfeldigvis" annonser for visittkort på omtrent alle sider som har Adsense etter at jeg søkte etter ordet visittkort for noen dager siden.
 

Tony J

Alle skal få
Magnus Tangen: Jeg har lyst på bildeannonser, men ikke de som rører på seg :)
Men det får bare gå dersom Adsense ikke har en instilling for dette.
-> Men når du nevner tekst-annonser. Kan det være bedre å ha tekst annonser isteden for en høy skyskraper fordi i tekstannonser har man flere linker, mens på bildeannonsen som vises hos meg nå er det kun for 1 bedrift (1 link). ?

Aksjebloggeren: Takker for svar og det ligger nok noe i det at man ser forskjellig innhold avhengig av IP/Søk. Jeg håper selvsagt rotasjonen vil gå raskere etterhvert da jeg ikke har behov for å se samme reklamene over 2 dager dersom jeg besøker samme side flere ganger.

Tony
 

zapotek

Medlem
Magnus Tangen: Jeg har lyst på bildeannonser, men ikke de som rører på seg :)
Men det får bare gå dersom Adsense ikke har en instilling for dette.
-> Men når du nevner tekst-annonser. Kan det være bedre å ha tekst annonser isteden for en høy skyskraper fordi i tekstannonser har man flere linker, mens på bildeannonsen som vises hos meg nå er det kun for 1 bedrift (1 link). ?

Aksjebloggeren: Takker for svar og det ligger nok noe i det at man ser forskjellig innhold avhengig av IP/Søk. Jeg håper selvsagt rotasjonen vil gå raskere etterhvert da jeg ikke har behov for å se samme reklamene over 2 dager dersom jeg besøker samme side flere ganger.

Tony

Hvilke annonser som vises bestemmes i hovedsak av 3 ting:

1. Innholdet på siden din.

2. Surfehistorikken til den besøkende.

3. Hvilken av annonsørene som byr mest på nøkkelord basert på punkt 1 og 2.
 

NilsF

Medlem
2. Jeg kjører kun på bildeannonser. Den ene annonsen har noe flashy greier over seg (bildet beveger seg). Er det noen funksjon for å stenge dette av?

Slik kan du blokkere en annonsekampanje eller en annonsørs domene:

1). Høyreklikk på annonsen og kopier snarvei. Lim så snarveien inn i et dokument slik at du kan se hvilket domene og hvilken adresse den leder til (Google tillater som kjent ikke at en klikker på annonser på eget nettsted).

2). I Google AdSense klikker du så på "Tillat og blokker annonser" og legger inn blokkering for underadressen eller for domenet (dersom du vil blokkere alle annonser fra den aktuelle annonsøren).
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
zapotek og NilsF: Gode tips. Jeg får bare blokkere flashannonser og se litt mere på innholdet på siden.

Ønsker fortsatt svar på dette: Dersom jeg kjører tekstlinker isteden for bildeannonser
på en høy skyskraper kan jeg få opp til 5 annonsører i rammen. Er noen av dere kjent med at tekstreklame genererer mer klikk/betaling enn bildeannonser?

Kan det hende at bildeannonser betaler bedre så det går "opp i opp"?

Visuelt så synes jeg bildeannonser ser best ut på siden.

Jeg fikk 2 klikk i går (hurra), og ser at adsense har beregnet ca 12,5 kr for disse klikkene, er ikke det litt "mye" ?

CTR = 2.7% CPC = 6.57 kr RPM for side = 177.56

Tony
 

Tony J

Alle skal få
Over tid så skal Google plassere de annonsene som betaler best samme om det er bilde eller tekst så jeg tror at du kan tillate begge deler så vil Google optimalisere prisenfor deg.

Skal tenke på det, selv om jeg helst ser at det er bildeannonser som vises. Men det er lett å tenke penger framfor utseende? Bildeannonser er jo penere å se på?

Takker for alle svar
 

Erlend

Medlem
Jeg bruker utelukkende bare tekstannonser. Rett og slett fordi det gir mest penger i kassa. Har en engelsk nettside med 500-600 unike om dagen, og der funker det også best med tekstannonser. Har enda ikke opplevd at bannere er bedre enn tekstannonser hos Google Adsense.
 
Topp