Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seminar/Konferanse om affiliatemarkedsføring

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
I utlandet finnes det utallige eksempler på konferanser og seminarer som er rettet mot affiliatemarkedsførere. Dit kommer "smarte folk" og holder foredrag og affiliatefirmaer presenterer seg og sitt.

Er det "marked" (stemning) for noe slikt i Norge? Kunne godt tenke meg å være med på å organisere noe slikt, men da med hovedforutsetning at ikke en deltakelse er svindyrt (slik man ser med enkelte arrangementer).

Ser for meg en sammenkomst der affiliatefirmaer presenterer seg og sitt. Kanskje enkelte markedsførere vil holde foredrag med diskusjon osv. osv.

Mange av oss små og store boys er vel mest komfortable på gutterommet, men det kan jo ha fordeler å treffe andre, diskutere faglig og til og med være litt sosiale.

Eller? Fyr løs!
 

Bjørnar

Gründer
knalltanke! adsense holdt jo eget seminar i fjor i oslo, og det skal komme et i løpet av høsten. nyttig, og godt lagt opp - der er de noe å lære i alle fall.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har også jobbet litt med denne tanken, og har således hatt noen løse innledende samtaler med diverse av affiliateselskapene.

Skulle vi slått sammen hodene våres Rune?

Gjerne. To gamle duder tenker bedre enn en.
 

Joakim@TD

Medlem
Dette er en veldig god idè!

Jeg har ventet litt på at dette også skal blomstre opp i Norge. Vi har vært rundt omkring på slike eventer i andre land, og det er veldig givende både for oss og kunder - men spesielt for affiliates og ha en møteplass. A4U i London og München er store konferanser som bare startet fra et forum, så håp er det alltid. :)

Dette er absolutt noe vi også kan ta del i, ihvertfall bidra med å stille opp og prate om ønskelige temaer dersom det er ønskelig. Affiliatebransjen er i sterk vekst og prestasjonsmarkedsføring er stadig noe som blir mer aktuelt for mange kunder og byråer. Jeg vil ihvertfall sette pris på en møteplass hvor ikke bare folk som jobber med affiliatemarkedsføring kan dra nytte av - men også kunder og byråer som vil vite mer om bransjen.

Dog er det viktig å påpeke at det er viktig at pådrivere og arrangører av dette er uavhengige.

Hvis det er noe jeg kan bidra med, er det bare å ta kontakt.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg kommer til ta dette med Msites rett over sommeren. Vil gjennomføre dette ordentlig og satser på å få til noe utpå vinteren 2012/2013.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Tar gjerne imot meldinger fra andre som kan tenke seg å være med på å organisere et slikt seminar. Kanskje du har erfaring eller kunnskap som kan være nyttig?

Satser på å gjøre noe ordentlig når vi først setter i gang, så regn med et planleggingsmøte i Osloregionen i slutten av august/begynnelsen av september eller noe slikt.

Har forøvrig fått positive tilbakemeldinger fra diverse affiliatenettverk allerede, men regner også med å gjøre en liten SEO-greie ut av dette. Alt som kan være matnyttig for oss affiliates.

Hva om du som leser dette forteller meg hva DU synes kunne vært interessant å høre mer om på et slikt seminar (selvsagt bortsett fra mingling og en liten affiliatefest...)?
 
Topp