Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonse tilbud via telefon.

OldHP

Medlem
En fra mediaplanet.com ringte. Ho sa; En deal verdt 44.000 kunne jeg få for 12.000kr - 75.000 trykte eksemplarer sender de ut til dagbladet øst som magasin inne i avisen. Potensiale er at reklamen min når til 300.000 nordmenn. Da jeg spurte hvor ho hadde de tallene fra så sa ho at det magasinet de selger ikke er som en avis som blir kastet, den blir oppbevart og gitt vekk etc. Vel, jeg sa 5000kr ho sa 7.000 så da closet jeg dealen.. Samme nisje side jeg reklamerer for som magasinet forresten.


Hva tror dere om dette?
 
A

aabbcc

Guest
Har vært borti flere lignende greier, men aldri kjøpt. Hvis det er som jeg tror så er det innstikk som prøver å fremstå som redaksjonelt innhold, men som egentlig bare er reklame gjennom hele blekka. Tvilsomt at det er verdt noe særlig, men om du har analytics på siden du reklamerer for kan du jo få ganske gode tall på om annonsen er effektiv. Uansett har du jo bare tapt 7.000.

Interessant å høre fra deg når annonsen har vært i avisen om du får mye trafikk (jeg tviler, men man vet jo aldri).
 

Msites Ltd

Livsnyter
Mediaplanet er jo ganske kjente. De produserer bilagene som er i bl.a Dagbladet. Dette er i bunn og grunn kommersielle bilag med litt redaksjonelt innhold innenfor diverse nisjer.

Det fine med å annonsere i disse bilagene er at man står i "miljøet" man ønsker å treffe. Både redaksjonelt og kommersielt er stort sett i relaterte nisjer.

Blir spennende å høre hva du får ut av denne kampanjen hvis du måler den da.

Jeg ville i så tilfelle målt maks de 7 første dagene etter utgivelse for å gjøre meg opp en mening.
 

OldHP

Medlem
Skal si ifra hvordan det går.. Kan jeg regne med 10.000 som leser annonsen min? Og om det virker som email marketing, der 1-3% kjøper?
 

OldHP

Medlem
Leste nettopp en dårlig nyhet: - Leserne som er igjen har liten verdi NA24

- Mindre verdi
Medieekspert Lasse Gimnes sier til Nettavisen NA24 at nedgangen er alvorlig.

- Det er absolutt ikke overraskende, men veldig alvorlig. Det som gjør ting enda mer alvorlig er at de leserne som blir igjen er minst attraktive for reklamemarkedet. Ofte er de som blir igjen i pluss-50-kategorien, mens vi vet at vi har et reklamemarked som etterspør ungt, feminint og urbant, sier Gimnes.

- Så det dette viser er at snittverdien på leseren reduseres, og man fortsetter den negative runddansen. Lesertallene går ned, og man får også lavere reklameomsetning, forklarer Gimnes."
 

OldHP

Medlem
Nei, de hadde deadline klokka 12:00 ettermiddag og de ringte klokka 9:00 om morgonen.. De hadde da ikke fått solgt annonseplassen enda. Det var visst den beste annonseplassen/plasseringen man kunne få.
 
Sist redigert:

OldHP

Medlem
Første siden etter journalist infoen.

Hvorfor gjør jeg dette? Hvorfor reklamerer jeg for stevia? Les:

Feitte mennesker må sees i likhet med Hitler! Naturen gir oss to tilstander. Den ene lys, glede, fred og sosialisme. Den andre mørket, månen, kulde – men distansert. Den ene, lyset, har indre varme, den fordøyer mat og blir tynn. Den andre er distansert, selv om den er hat så er den ubevisst – den tilstanden er stor kroppsvekt men er ikke av fett men av knoklene som de store fjellene i månen. Mao. å være feitt med fett finnes hos skapninger som er demoner for ingen av de to, månen og solen er slemme. Hvorfor? Fordi de spiser dyr som inneeier indre varme og via karma (blader = luft & mat = avføring) så mister man muligheten til indre varmeforbrenning når man beveger seg mot lysets tilstand ved å spise, ikke bare det men man spiser unaturlig mat fordi man er en pyse som ikke tørr å akseptere virkeligheten, hvit sukker og smør er transformasjoner fra det som er gitt og skaper fett. Dèt er ondskap!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Første siden etter journalist infoen.

Hvorfor gjør jeg dette? Hvorfor reklamerer jeg for stevia? Les:

Feitte mennesker må sees i likhet med Hitler! Naturen gir oss to tilstander. Den ene lys, glede, fred og sosialisme. Den andre mørket, månen, kulde – men distansert. Den ene, lyset, har indre varme, den fordøyer mat og blir tynn. Den andre er distansert, selv om den er hat så er den ubevisst – den tilstanden er stor kroppsvekt men er ikke av fett men av knoklene som de store fjellene i månen. Mao. å være feitt med fett finnes hos skapninger som er demoner. Hvorfor? Fordi de spiser dyr som inneeier indre varme og via karma (blader = luft & mat = avføring) så mister man muligheten til indre varmeforbrenning, ikke bare det men man spiser unaturlig mat fordi man er en pyse som ikke tørr å akseptere virkeligheten, hvit sukker og smør er transformasjoner fra det som er gitt og skaper fett. Dèt er ondskap!

Du sammenlignet fete mennesker med Hitler i annonsen? :D
 
Topp