Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny oppdatering påvirker 0,3% av alle søk

Ole Avranden

utvandret
Har kjørt en analyse på de viktigste søkeordene, og den viser at det er ingen eller positiv endring :)


Men jeg har noen testnettsteder kjørende hvor det er benyttet forskjellige SEO-teknikker. Når jeg kjører test på disse, så ser jeg at det er stor forskjell på resultatene. Noen kommer fra det uten endringer i det hele tatt, ett har bevegelser i både positiv og negativ retning (med relativt store utslag), mens ett lider under denne endringen.
 

zapotek

Medlem
Dag, dersom dette gjelder kredittkortsiden din så er det en drøss av grunner til at du kan ha fått en penalty:

1. Overoptimalisering - f.eks. har du veldig mange interne lenker hvor ordet "kredittkort" er med i ankerteksten.
2. Salg av lenker - Annonsere | Finn Ditt Kredittkort.com Her skriver du omtrent i klartekst at du selger lenker, noe G ikke er spesielt happy for.
3. Ekstremt mange affilatelenker.
4. Jeg har ikke sett på innlenkene dine, men om de fleste er av dårlig kvalitet med en mistenkelig stor andel ankertekst "kredittkort", så kan dette ha tent noen lys hos Google.

Har du flaks er rankingen tilbake om noen dager uten at du gjør noen endringer, hvis ikke ville jeg ha sett på punkt 1 og 4 først.
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Takk for tips! :)

1. Kikket igjennom noen gamle artikler og ser at jeg har vært veeeldig ivrig her. Skal slette det meste, for jeg ante ikke at jeg hadde lagt inn såpass mange. Man lærer så lenge man lever osv...

2. Har fjernet denne siden nå, men tror du virkelig at Google får med seg såpass mye? Jeg mener, alle som selger annonser på nettsider selger jo strengt tatt også linker samtidig? Er veldig sjelden jeg ser folk spesifiere at det er nofollow f.eks.

3. Slanket ned på dette også, så blir kun kredittkort her fremover og ikke også forbrukslån etc.

4. Mange gode innlenker, men ser også at firmaet jeg bruker til å bygge SEO bygger veldig mye sitewide fra utenlandske sider som ikke er litt relevant en gang. Har sendt de en mail og venter spent på svar.

Inntil videre krysser jeg det jeg har. ;)
 
Topp