Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Uvedkommende har fått tilgang til nettstedet!?

pleb

Medlem
Har en side jeg er i ferd med å selge som lå på #1 plass på hovedordet for en uke siden.

Nå ligger den på tredjeplass. Og beskjeden fra Google når du søker på hovedordet er:

"Uvedkommende kan ha fått tilgang til dette nettstedet."

Har verken merket noe underlig i form av spam eller andre ting. Noen som vet hva som kan/bør gjøres for å bli kvitt dette?

Høres umiddelbart ganske farlig ut...
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Har du sjekket via FTP om det ligger filer der som du selv ikke har lastet opp? Hva med å endre passordet på FTP, Wordpress, MySQL osv.?

Har du lest dette?

Når vi oppdager noe mistenkelig, legger vi til varslet i søkeresultatene. Vi forsøker også å komme i kontakt med redaktøren for nettstedet via vedkommendes konto i Verktøy for nettredaktører og eventuelle e-postadresser eller telefonnumre på nettstedet.

Vi forstår selvfølgelig at nettredaktører kan være bekymret over at disse varslingene påvirker trafikken fra søkeresultatene. Når problemet er rettet opp, fjernes advarselsetiketten automatisk fra søkeresultatene. Dette skjer vanligvis i løpet av noen dager. Du kan også be om en vurdering av nettstedet for å få fjernet varselet raskere.

Sitater fra Inside AdWords - Norge: Nye varslinger i søkeresultatene om nettsteder som er utsatt for datainnbrudd
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Gjør som Rune sier og sjekk via FTP om du finner fil med rare navn og endelser på serveren. Er det ingen synlige tegn på siden bør du sjekke kildekoden (HTMLen) til siden, og RSS-feeden om du har en slik.

Finner du noe er det enkelt å fjerne. Ta kopi av innholdet, slett alt som ligger på webhotellet og installer alt på nytt med nye passord og brukernavn. Få leverandøren til å bytte passordene til f.eks FTP også.
 
Beskjeden fra Google: Uvedkommende....

hvor får du opp denne beskjeden? I Google søket??
 

pleb

Medlem
@firmautvikling; Ja, det er "hartap.info" det snakkes om her. Og om du søker på "hårtap", som jo er nøkkelordet og som jeg har ligget på førsteplass på i flere måneder, så ser du at det kommer en advarsel ved siden av.

til alle andre; tusen takk for svar! Har 8-20-dager på skolen om dagen, men skal se om jeg ikke kan få presset inn litt tid til å se på det ila uken. :)
 

Travellingman

Nettgrunder
Oppdatere til siste versjon av WP bør du greie å presse inn pleb, sikkerhetsmessig er det viktig å alltid være oppdatert ;) Du har 3.0.1 på denne siden, siste versjon er 3.4.2!!
 
@firmautvikling; Ja, det er "hartap.info" det snakkes om her. Og om du søker på "hårtap", som jo er nøkkelordet og som jeg har ligget på førsteplass på i flere måneder, så ser du at det kommer en advarsel ved siden av.

til alle andre; tusen takk for svar! Har 8-20-dager på skolen om dagen, men skal se om jeg ikke kan få presset inn litt tid til å se på det ila uken. :)

Tror ikke det er så mye annet enn WP-oppgraderingen du trenger her.
 
Siden ser ikke ut til å være infisert med noe virus eller annet iallefall.
I førsteomgang ville jeg oppgradert WP og så evt. sjekket om den forsvinner.
 

adeneo

Medlem
Ser ut som Google sier det er greit, prøv å gå inn i webmaster tools og få googlebot på besøk for å scanne nettsiden på nytt, eller gå hit.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
I dette tilfellet har jeg har mest tro på at du har lenket til noen ulumskheter (i G's øyne). Noen "hårete" (merk ordspillet) affilateprogram du har kjørt på denne siden?
 
Topp