Kjapp og trygg hosting for Wordpress

hvordan få flere kunder?

deftones

Medlem
Hei! Er ny på forumet men har fulgt med fra sidelinjen en stund.

Rett til poenget!

Jeg har ett enk som jeg opprettet før jul. Det tilhører kategorien 'håndverker' og er rettet mot privat personer men aller mest mot entreprenører innenfor vann og avløp.
Jeg har nettside operativt og adwords konto med ads løpende. Jeg får relevante treff innenfor søkeordene mine, men kun fått 4-5 oppdrag. Noen irrelevante som jeg måtte henvise videre så jeg har 3 relevante salg/oppdrag. Men har ikke fått 1 eneste henvendelse fra ønsket/største kundegruppe. lurer på om gule sider kan være rette stedet for meg å annonsere? Eller om det er nettsiden som ikke selger meg bra nok? Av årsaker knyttet til konkurranse oppgir jeg ikke nettsiden i denne tråden men kan gi link på pm..
 

deftones

Medlem
har sendt pm. godt mulig det er bransjesider som er verdt å annonsere på.. kommunalteknikk, va kurs opplæring eller anlegg.no vet ikke helt hva som lønner seg..

prøver å nettverke hittil uten resultat, men med mulighet for at det kan dukke opp noe.

ser for meg daglig leder / innleie ansvarlig er de rette personene som skal se annonse/siden. alder 35+ og oppover
 
A

aabbcc

Guest
Det høres ut som det er snakk om oppdrag med litt omfang. Kanskje det er verdt å tenke på noe mer aktivt salg enn kun annonser? Det å bygge seg en kundebase er som regel ikke gjort i en håndvending.

aabbcc
 

deftones

Medlem
takk for tilbakemelding... jeg jobber aktivt med nettverking nå. det er som du sier en langsom prosess. samtidig er jeg klar over at annonsering og hjemmesiden min også er relevant. derfor prøver jeg å ta tak i sistnevnte også.
 

picxx

Well-Known Member
Oppsøk leddet bak din kundegruppe.
Kan du tilby dem merverdi (og penger), kan de tilby deg kunder.
Å selge håndverkertjeneste via nettside er veldig geolokalisert, samtidig som du trenger kraftige referanser for å i det hele tatt få noen til å vurdere dine tjenester.
 

deftones

Medlem
må takke igjen for konstruktive forslag. jeg har faktisk vært i kontakt med en leverandør av materialer innen bransjen. de får henvendelser etter min kompetanse. slik jeg antar det står litt på vent pga. jeg ennå ikke kan handle fra dem pga. manglende oppdrag. og mangler en maskin for akkurat for den type jobb. men fikk kontakt med ett firma idag som antagelig kan hyre meg inn.. litt mye fram og tilbake i denne fasen ser det ut til. har jeg forstått riktig at det er noe slikt du refererer til picxx
 

deftones

Medlem
Beklager for sen tilbakemelding men vil dele av min erfaring. (mulig at det er nyttig for andre. )

kombinasjon av Google adwords og epost tilbud Ga konkrete resultater.
hadde relativt aktiv drift i underkant av 6 måneder. . dabbet deretter av og har Vært stille igjennom vinteren. (også muligens sesong betont)

nå lurer jeg på å kjøre samme opplegg igjen, men også evnt. gulesider. ?
og hadde endel oppstart problematikk it. kunder og forventninger. . er på en måte tilbake til start igjen men noe klokere og endel mere utstyr.
har ennå ikke opparbeidet meg faste kunder. men nettsida er oppdatert (pm for info)
innspill?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg ville nok først og fremst tatt en gjennomgang av nettsiden, fått den organisert bedre og få skikkelig styr på tekst og kommunikasjon av konsept.

Nå er riktignok ikke plastsveising det jeg kan mest om, men jeg har problemer med å se hvem du henvender deg til!?!

Definer målgruppene dine og lag sider tilpasset disse.
 

deftones

Medlem
Hei og takk for hurtig svar.
Hva mener du må organiseres bedre ? (jeg mener selv at det er grei styr på tekst og konsept)

Målgruppe:
først og fremst bedrifter som skal enten sveise PE rør eller reparere plast.
også private som har behov for å reparere plast.

Det skal være illustrert ganske tydelig at det er dette jeg driver med.

eksempel:
har du skade på abs plasten til bilen din, kan du henvende deg til meg og jeg kan vurdere skaden og evnt. reparere denne.
 
Topp