Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilde av deg selv i reklamer på nettbutikken

Ville du hygget deg med Vollvik i undertøyet på en skinnfell foran peisen?


  • Totalt antall stemmer
    12

Msites Ltd

Livsnyter
Ja! Jeg tror at på enkelte områder er det viktig å bygge opp noe rundt ens egen person. Men, det er selvfølgelig ikke i alle sammenhenger det passer.....

For min fotovirksomhet synes jeg det er helt naturlig at det er jeg som fronter dette.
 

adeneo

Medlem
Skulle ønske jeg var hun dama som sitter med Vollvik her, da skulle vi hatt det så hyggelig og jovialt atte det...

Da kunne du jo også fått gleden av å stille opp i "Skal vi danse" sammen med "Iceman Idar", ettersom Anette Stokke gjorde nettopp det.

14849632512_31edbc3555_k_0_0_0.jpg


Forøvrig synes jeg det er "tacky" med for mye personfokus, slik som å bruke seg selv som modell i alle annonsene, men Idar er jo "tacky", så det er kanskje ikke noe problem?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Idar Vollvik er jo en klovn, enkelt og greit. Om det er et produkt du mangler et godt bilde av, og det på en eller annen måte er naturlig å bruke deg selv som modell - kjør på. Gjør du det på noen tror jeg ingen stusser over det, men gjør du det på alt/alle produktbilder blir det nok litt rart. IV gjør det helt garantert fordi han er pr-kåt som få, og fordi han tror/håper at det at det er hans tryne som er der skal hjelpe på salget.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg antar du mener "klovn" på en positiv måte her Torstein!?!

Et godt eksempel på et produkt som har brukt personen bak med stor suksess er jo Mr Lee nudler.....
Kari Traa bruker vel også seg selv mye, det samme med Vegard Ulvang....

Jeg er sikker på at vi kunne laget en god lang liste av folk som har brukt seg selv i reklamen med god suksess!
 

erlsae

Medlem
Idar Vollvik er Ludo. Ludostore ville ikke eksistert om Idar trekte seg ut - i så fall ville de garantert ha sett en nedgang i budsjettet. Man føler en tilknytning til Idar når man handler på nettbutikken, og det vet han godt også. Han bruker feks. sin egen Facebookside til å markedsføre sine produkt.

Men ja, jeg er enig i TorsteinO som sier at Idar Vollvik er en klovn. Han har gjort så mange feil og tabber at den betegnelsen kan han få.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Bare til informasjon!

"En klovn er en komisk artist som opptrer i et sirkus, en varieté eller lignende. Klovner spiller gjerne svært uintelligente, oppfører seg tungvint og klønete i alt de gjør, og reagerer barnslig. De har i tillegg oftest et karikert kostyme med overdreven parykk og ansiktssminke. De tilsynelatende så klønete klovnene er ofte dyktige akrobater, sjonglører, tryllekunstnere og musikere."

Vil ikke påstå Vollvik er lite intelligent, eller godt sminket.......hehe
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@Msites Ltd
Positiv måte? Nei, egentlig ikke. Syns du at Vollviks fremtreden er i NÆRHETEN av å være like bra som de tre andre du nevner? Disse tre andre lager tre ganske konkrete produkter, og legg også merke til at det i alle de tre tilfellene er personen som mer eller mindre ER merkevaren, og det er for Mr. Lee's del produktet som har gjort han kjent, og for de to andre er det produkter som i stor grad bygger på det de tidligere var kjent for. Vollviks ludo-sjappe er bare nok en nettbutikk som selger alt mulig rart. Er han f.ex. kjent for ullundertøy? Nei, han er kjent for å ha startet Chess, deretter å ha tapt alt han tjente på å selge chess, og å gjentatte ganger være på nippet til konkurs med alt han har startet etter chess.

Å bruke seg selv som modell her blir litt som når en eller annen kjendis selv er med på boligannonsebilder hvis de skal selge boligen. Funker det? Joda, til en viss grad ihvertfall. Funker det i all evighet hvis samme person gjentar og gjentar det? Jeg tviler.
 

Tony J

Alle skal få
Det er så lett å kaste dritt om folk på nett. Kom an. Hvor kult er det å snakke ned folk egentlig? :) Skulle likt å sett hvordan diskusjonen hadde fortont seg mellom TorsteinO og Idar dersom de hadde møttes ansikt til ansikt. Idar virker som en tøff kar som ikke lar seg dytte over ende så lett. :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg husker en episode fra den nederlandske versjonen av "Who's line is it anyway", der en av hovedpersonene lot seg bruke i en reklame, som seg selv. Det slo feil ut. I den situasjonen ville det vært bedre å fungere med en rolle.
Dette var en situasjon der vedkommende allerede van kjent (og noen ikke hadde kjent ham igjen hadde det ikke hjulpet noe å vite hva slags tv-program han hadde deltatt i uansett).
Piffig at det fungerte så mye bedre for Nespresso-mannen, egentlig..
 

Msites Ltd

Livsnyter
Topp