Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Webforumet design feil

Ctech

Medlem
Hei,

Jobbet litt med 2 vinduer oppe i Safari i dag... og da la jeg merke til at reklame banneret øverst på siden til webforumet.no faller ned som bakgrunn i menylinja. Når vinduet er mindre en bredden på siden.

Regner med at dette har med at reklame banneret, er satt til float: left;

Dette burde kanskje fikses.

Se bildet under:
 

Vedlegg

  • Picture 17.jpg
    Picture 17.jpg
    21 KB · Sett: 20

Helge

Profesjonell Googlesøker
grunnen til dette er at det kommer et bilde i veien. nemlig logoen til wf.

Jeg ser ingen grunn til å ikke lage hele den headeren som ET bilde, om en bruker .png vil ikke dette være mye å laste, og uansett så har de fleste gode nok internettlinjer til å takle det.

Kan vel også om jeg ikke tar helt feil ordnes med z-index.
 

Keanu

Geek
Samme skjer forøvrig i Firefox også om man gjør vinduet mindre. (600-800 pixels omtrent)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da er vel egentlig bare problemet der når dere driver å krymper vindene deres? Og ifølge statestikken er det ingen som har så liten skjerm her. Jeg var klar over feilen, men som sagt fulgte jeg statestikkens råd.
 

peterandrej

pensjonert moderator
det er en bagatellmessig feil, som "rammer" uhyre få av brukerne på WF. Ville ikke brukt en kalori på å fikse det der hvis jeg var kenneth. bruk heller tiden på andre ting, er iallefall min tanke. skrive flere blogginnlegg for eksempel, eller finne folk som kan skrive flere blogginnlegg for eksempel.
 

Ctech

Medlem
Jeg er helt enig at dette er bagatell messig feil. Men vill bare nevne det i tilfelle det ikke var kjent.
 

sta

Medlem
Da er vel egentlig bare problemet der når dere driver å krymper vindene deres? Og ifølge statestikken er det ingen som har så liten skjerm her. Jeg var klar over feilen, men som sagt fulgte jeg statestikkens råd.

Jeg surfer nå mer eller minndre daglig på Webforumet fra Min Asus Eee med 800x480px oppløsning :). Er ikke veldig plaget av denne lille "feilen" da, går bra å bare scolle forbi toppen.
 

Ole

Medlem
Små skjermer er nok på full fart inn igjen, men det ser ut til at brukerne av disse skjermene (ihvertfall de minste skjermene) aksepterer at de må scrolle og zoome litt ekstra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Små skjermer er jo bare sååå 2009 liksom. Det blir nok til at vi kommer tilbake til "splash"-sidene vi hadde for 10 år siden der du måtte velge oppløsning før du kunne gå inn på en nettside.

Det blir jo sånn enten 1600px bredde eller 640px bredde i framtiden for oss som lager nettsider. Vanskelig balansegang. Blir vi å legge oss midt i mellom? 1024px forever!
 

Fredrik

Medlem
Tester mye frem og tilbake når det er snakk om oppløsning jeg selv sitter med på min skjerm. Av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake til 1024x768. Føler det gir meg best opplevelse slik de fleste nettsider fremstår idag. Hadde bare alle sider vært laget i 1900 så ville verden vært fantastisk.
 

tyr897

Medlem
Å kjøre feil oppløsning på lcd-skjermer er jo helt grusomt.

Selv når jeg sitter på veldig høye oppløsninger, surfer jeg med browseren over ca halve skjermen. Ingen vits i å maksimere, da kan jeg heller ha flere ting oppe samtidig. Men browseren tar sjelden opp mindre enn 1000px.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Yep, enig med brukernavn, MINIMUM en skikkelig stor skjerm (24"), og en mindre. To større er vel selvsagt på noen måter enda bedre, men samme hva så har jeg jo en laptop plugga inn, og må ha plass til den på skrivebordet, så da går det med 1280x854 + 1920x1200. I det lille vinduet pleier jeg da å ha f.ex. mail, browservindu og sånt, samt de litt mindre brukte menyene i photoshop/indesign/illustrator++, mens selve arbeidsskjermen er den store. Funker ypperlig.

Å jobbe på laptopskjermen alene føles helt... ja, jeg føler meg rett og slett handicappa, så det gjør jeg kun hvis jeg er ute på tur.
 
Sist redigert:
Topp