Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anmeld siden min på din blogg. Tjen 200kr.

Det er ikke verre. Alt jeg ber om er en ærlig anmeldelse på 100-200 ord sammen med tre linker til siden min.

Du vil få betalt med Paypal eller kontooverførsel.

Krav til din blog er at den må ha minimum 50 innlegg.

Håper dette høres ut som en ålreit deal. Er bare å ta kontakt på PM!
 

Ståle

Medlem
Problemet er nok for mange at Adsense ikke tillater gambling innhold.
 
Gambler far vekk huset er det spillselskapene som skal taas.

Drikker far seg drita, banker opp kjerringa og kjeppjager svigermor har han et alkoholproblem. Hva med Ringnes, har de et ansvar?

Når Basland bedro morra si og spilte vekk 70 mill var det spilleselskapene som av media ble framstilt som de onde. På tide for folk å dra hue ut av rævva?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Drikker far seg drita, banker opp kjerringa og kjeppjager svigermor har han et alkoholproblem. Hva med Ringnes, har de et ansvar?

Jeg har hørt med min advokatvenn om akkurat dette, men dessverre finnes det ikke noe "medansvar" i straffeloven i Norge i dag. Etter mitt syn har Ringnes et ansvar da de lager en drikk som lemlester og dreper 195 000 mennesker i EU alene hvert år, Politikerne har et ansvar pga manglende restriksjoner på skjenketider, utsalg i butikk, osv. Avisene har et ansvar da de tilrettelegger for "vintester" og "sjekk hvem som var på byen i helga!" - som ikke kan forstås som annet enn reklame for alkohol og ødeleggende alkoholvaner.

Alkoholen koster AS Norge 18 milliarder hvert år, kostnader til permanent uføretrygd og sykehusopphold ikke medregnet.

...noe off topic kan du si.

On-topic: gambling er ikke lov å reklamere for i Norge (Norsk tipping unntatt) uansett form. Og det gjelder blogginnlegg også. Skriver du et innlegg om poker på en blogg på norsk så bryter du loven.
 

Geir E.

Medlem
Det kan vel ikke være ulovlig å skrive om bingo i en bloggpost når man driver med nyheter etc. Uansett, irrelevant for meg da jeg ikke har noen norske domener/servere :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
har du en side på norsk, eller som henvender seg til norske brukere, gjelder det Norske lovverket. Jfr. forbrukerkjøpsloven og markedsføringsloven.

Så nei, det er ikke irrelevant, nwlpimp. Det er selvsagt lov å skrive en nyhetsartikkel om poker eller bingo (typisk: 200 pokerspillere tatt av politiet i razzia) - men det er jo ikke det det er snakk om her.
 

Adrian

New Member
Hvordan kan da TV3 komme seg unna dette regelverket. Henvender ikke de seg til norske brukere?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
TV3 kjører fra england eller noe i den duren, og kommer derfor bort fra det regelverket. Studio og stuff er ikke i Norge.

"Tv-reklame for bettingsselskaper er forbudt i Norge, men kanaler som sender fra Storbritannia slipper unna de strengere norske reklamereglene. Blant annet TV3 og Viasat4 har de siste årene tjent store summer på å vise annonser for utenlandske bettingsselskaper. "

"Hos Lotteritilsynet sier informasjonssjef Rune Timberlid at tilsynet har tatt problemstillingen opp med kulturdepartementet.

- Vår jobb er å hindre at utenlandske spillaktører markedsfører seg og vi har lykkes ganske godt med å få stoppet markedsføringen i en rekke kanaler som kino og utendørs. Men samtidig ser vi at norske kanaler som sender fra utlandet er fulle av reklame for dette, og vi kunne tenke oss at departmentet kunne se nærmer på denne type problemstillinger. Det er departementet som er ansvarlige for spill- og mediepolitikken. Dette er en sak som må behandles politisk, sier Timberlid.

- Er ditt inntrykk at reklametrykket fra disse aktørene er blitt større med tiden?

- Ja, og da særlig på sportsendinger er det stadig flere aktører. En aktør som Bet365, som jo har vært litt i vinden, ser vi ofte i forbindelse med Premier League-sendingene på Canal+, sier Timberlid. " (hentet fra en nyhet på e24.no)

Så de vil gjøre noe med det, men har ikke mulighet til å si NEI! enda.
 
Sist redigert:

Geir E.

Medlem
Nettstedet DONKR.COM - More than a poker forum (relativt stort) som er gamle pokergoo.com og wsop.nu har aldri hatt noen problem med dette.

Det er snakk om å omtale en side som handler om bingo. Bingo og bingoautomater er lov i Norge. Så jeg er litt skeptisk på at det er ulovlig.
 

picxx

Well-Known Member
bingosider kommer heller ikke inn under loven om bettingselskaper.
videre må du forholde deg til det lovverket i det landet du driver virksomheten din fra, ikke til lovverket til det landet språket på siden din er. du kan likevel bli dømt i det landet siden din henvender seg til. ikke uten grunn at gutta bak thepiratebay aldri kommer til å dra til usa.

men, om du f.eks. er en tysker som driver et webbyrå fra tyskland kan ikke norske myndigheter reise til tyskland å hente deg til norge for å gi deg en straff bare fordi du driver en bettingside på norsk. de kan derimot fengsle deg om du setter fot i norge.
 

Victoria

New Member
Du må slette noen meldinger i innboksen din innpå her for at det skal gå an å sende PM til deg!


Det er ikke verre. Alt jeg ber om er en ærlig anmeldelse på 100-200 ord sammen med tre linker til siden min.

Du vil få betalt med Paypal eller kontooverførsel.

Krav til din blog er at den må ha minimum 50 innlegg.

Håper dette høres ut som en ålreit deal. Er bare å ta kontakt på PM!
 
Topp