Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Planleggingsprogram?

Krister

Romteknolog
Heisann!

Når jeg får nye ideer til nettsider jeg kanskje kommer til å realisere en dag, så gjør jeg dette på papir.

Finnes det noen programmer som gjør det samme? (tankekart, designskissering, osv.)
 
Når jeg se trådens tittel tenkte jeg umiddelbart på program som styrer to-do lister, timelister, mm.

Foretrekker faktisk papir til all form for skisser jeg, fritt og enkelt og greit. Har da et rikt utvalg av blyanter, penner osv. Alle skisser jeg bruker gjøre sparer jeg da på i en perm.
 

SolidHost

Medlem
Personling bruker jeg mindjet (mindjet.com) som verktøy under "brainstorminger" og mye annet. Du kan jo også ta en titt på online tjenester som bubbl.us og mindmeister.com som er bra online alternativer.
 

Gaasehud

Medlem
Her må jeg si meg enig med Robin; det er ikke noe som slår den berømte skisseblokka! :D

Mindjet synes jeg virker litt bredt til kun nettsider, som trådstarter ønsket. Personlig ønsker jeg ikke noe stort og tungt for dette, synes planlegging på blokka og photoshop er helt ok. :)
 

picxx

Well-Known Member
Her må jeg si meg enig med Robin; det er ikke noe som slår den berømte skisseblokka! :D

Uten å virke overlegen, men det er BS!
Har til dags dato ikke skissert noe med penn og papir (såfremt det ikke er romlemantisk middag for to...noe som hender en gang hvert 16. skuddår).
Ide-->Domene-->side-->execute.....tar vel omtrent 1 time, alt ettersom hvor lang tid det tar å sukkajokk DNS til domenet + opprette side på hosten, men stort sett ikke så mye mere.


Tar det så lang tid at du faktisk må begynne å skrive ned ideen din er det i hovedsak ingen god ide, og da trenger man da for guds skyld ikke noen programvare for å fortelle seg det??
 

Gaasehud

Medlem
Fikk ikke helt fatt i hva du prøvde å si, picxx. BS? ???

Mener du at du aldri har brukt skisseblokk, og du ikke trenger å planlegge jobben så mye?
 

Krister

Romteknolog
Uten å virke overlegen, men det er BS!
Har til dags dato ikke skissert noe med penn og papir (såfremt det ikke er romlemantisk middag for to...noe som hender en gang hvert 16. skuddår).
Ide-->Domene-->side-->execute.....tar vel omtrent 1 time, alt ettersom hvor lang tid det tar å sukkajokk DNS til domenet + opprette side på hosten, men stort sett ikke så mye mere.


Tar det så lang tid at du faktisk må begynne å skrive ned ideen din er det i hovedsak ingen god ide, og da trenger man da for guds skyld ikke noen programvare for å fortelle seg det??

Jeg har en god del ideer, som bare er det. Ideer. Noen av ideene er til større nettsider som trenger mer planlegging enn en normal blogg.

Ide - Skissering - Opplistning av plus og cons - Liste over ting man trenger - Brukerfordeler - o.s.v

Det er greit å ha ett sted man har skrevet opp ideen sin, med tanke på at det kan da et halvår før man har blitt ferdig med grunnlegende kode, og da begynner man kanskje å glemme små ting som kanskje er viktige for sidens prinsipp.
 

zapotek

Medlem
Notisblokka i Windows!

- Laster uberkjapt
- Legger ikke igjen noe formatering av noe slag
- Det enkle er ofte (les:alltid) det beste
 

picxx

Well-Known Member
Ide - Skissering - Opplistning av plus og cons - Liste over ting man trenger - Brukerfordeler - o.s.v

Skjønner jo selvsagt hva du/dere sier, og har også kommet med tips tidligere i tråden, men internett entreprenører setter seg ikke ned med penn og papir, skisserer opp hva de _kan_ gjøre en gang i fremtiden og legger det vekk. De prøver det I DAG!
(Ja, jeg er sur... etter 7 dager med virusvasking, og enda ikke ser noen ende på faenskapet hadde du også blitt sur.... beklager ihvertfall).
 
Topp