Kjapp og trygg hosting for Wordpress

elprice - treg reparasjon

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Dette er det lover og regler på. Desverre har jeg dem ikke i hodet akkurat nå, pga Tuborg har tatt opp mesteplassen av hjernekapasiteten min, men 5 uker vet jeg er for lang tid uten krav på lånepc.

Verkstedet kan jo bruke 5 uker om dem vil altså, det er selger jeg mener er ansvarelig for og gi deg en lånepc, og dette mener jeg (uten 110% sikkerhet) skal skje dersom reparasjon tar mer enn 10 dager.

Håper kanskje noen andre har noen enda mer presise svar enn meg selv. :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Var da som svarte. Også i dag har Tuborg har tatt opp mesteplassen av hjernekapasiteten min. ÆSJ altså. :D

Hehe, neida, her er det nok en klok sjel som har noe godt og komme med vil jeg tro. Ja, altså etter han kloke sjelen som heter Mr Vest da.

Det jeg kan fortelle deg med sikkerhet er at du IKKE har krav på og heve kjøpet pga lang tid på verksted. Da må datamaskinen ha vært inne for reparasjon (for samme feil) et gitt antall ganger. Jeg mener det er 3 ganger før du har krav på og heve kjøpet.

Det din nevø har krav på er en lånepc fra Elprice. Dersom Elprice ikke kan levere ut lånepc når dere møter frem i butikken (evt tar kontakt) aner jeg ikke hvordan reglene er, men har vanskelig for og se for meg noe annet enn at dere har krav på og heve kjøpet.

Det er jo helt klart at dette er for lang tid på verksted. Jeg selv ville faktisk tatt kontakt med Elprice og hørt hva de selv syns om akkurat dette, og hva de har og tilby. Om du da ikke får noe fornuftig svar, ville jeg notert meg dette og tatt kontakt med, er det ikke forbrukerombudet som har med slikt og gjøre?

Uansett har jeg hørt mange gode ord om Elprice. Har du hørt med din forretning hva dem tenker om saken?
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du sier det ja... Da vil jeg faktisk være så frekk at jeg kan påstå at Elprice har alt på stell. Slik er det f.eks med mobiltelefoner også, at dersom du i dag kjøper en telefon til en verdi av 10,000kr og denne går i stykker, da har du ikke krav på en lånetelefon med tilsvarende verdi mens din egen er inne til reparasjon. De kan gi deg en skikkelig god telefon fra 90-tallet om dem vil, så lenge den funker liksom.

At dem har en tid dem skal holde seg på reparasjon til tror jeg så absolutt. Kanskje om du faktisk ringer dem og spør om hvor lang denne tiden er at du får et godt svar? Jeg vil jo tro du merker om det er noe bull ute og går med selgeren.

Om jeg skal være så frekk og si hva jeg selv hadde gjort; - jeg hadde ødelagt alt av software / programvare / windows på lånepcen og gått tilbake til Elprice og sagt ifra om at dette her greiene ikke funker. Slik hadde jeg forstsatt hele tiden, helt til forhandler hadde latt meg heve kjøpet. Når man først merker slikt dritt med en forhandler, da mener liksom jeg selv at de kun fortjener dritt tilbake. :p
 

Tonny Kluften

Administrator
Ok. 7 uker har gått. I dag ringte jeg elprice og sier at jeg forlanger ny pc og oppretter sak hos forbrukerrådet. To timer etter at jeg sa det får jeg telefon fra elprice med beskjed om at pc blir sendt fra verkstedet i dag, samt sporingsnummer.
Tilfeldig? Neppe.

Verkstedet kunne ikke si hvorfor det hadde gått så tregt :rolleyes:

Så hva er moralen? Jo, bli sint :D
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Tonny skrev:
Så hva er moralen? Jo, bli sint
MHm, slikt hjelper hos de fleste som først skal være litt vanskelig. Sist jeg var utfor noe tilsvarende tok jeg og gjorde samme skade på produktet som det var fra dag 1 om igjen flere ganger helt til jeg hadde krav på og heve kjøpet.

- Jeg tenker litt slik at dersom det er problemer en gang, da er det problemer mange ganger når det gjelder forhandlere. De har tross alt mange kunder, og da tenker ikke jeg det at du burde får flere forsøk på og fikse noe.

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg fucket opp pcen 2 ganger til, og krevd og heve kjøpet. Deretter hadde jeg kjøpt et bedre produkt til en rimeligere penge hos en konkurrent.
 

Knut

Medlem
Hadde en pc inne til rep hos elprice før jul. DA sa de at dette skulle ta maks 21 dager ellers ville jeg automatisk få en ny tilsvarende eller bedre pc. Den 22 dagen kom en sms fra ACER med beskjed om at jeg kunne gå i butikken å hente ut ny pc da det var for lang leveringstid på delene for øyeblikket. gikk i butikken og de hadde ikke tilsvarende pc på lager. Jeg fikk valget om jeg ville ha en bedre pc eller reise 20 minutt til en annen butikk for å få lik den jeg hadde. Tok en større pc til 1500,- mer i butikken :)
 

testdriver

Ha det bra..
Send klage til Elprice med synlig kopi til forbrukerombudet. Elprice er veldig dårlig på service.

En venn hadde problemer med en laptop derfra. Vanligvis ordner ting seg når jeg tar en telefon om slike ting, men ikke den gangen. E-post med kopi til forbrukerombudet var det som fikk fart på saken.

Mas, mas og mas litt til. Legg alt på bordet med en gang. La dem forstå at du er den type kunde de kommer til å sløse bort for mange timer på å kjøre vanlige dårlige service på.
 
Topp