mitt webhotell suspendert...

Frodem

Medlem
Heisann

UPDATE :

Etter å ha "rota" litt rundt i paypals forunderlige verden, så så jeg att en betaling ser ut til å ha uteblitt... jeg har ikke sett noe til dette, men har iallefall sendt summen nå

I dag så jeg att mitt webhotell er suspendert.. aner ikke hvorfor, alle faktura er betalt i følge nettsiden til mitt hotell, har heller ikke hatt noe ulovlige ting på siden som skulle tilsi noe slikt.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette har skjedd, har sendt mail til webhotell firmaet og av venter svar, men er litt utålmodig, siden jeg ikke skjønner hvorfor det har skjedd.

Kan det være noe feil med servere som også gjør dette? Tror serverene ligger i USA. Men vet om annen side fra samme firma som virker.

Frode M

ps, siden er via noyos

Sist redigert:

Frodem

Medlem
Hei

Nei, ikke noe svar ennå, men det ser ut til att det er en manglende betaling for ca 10 dager siden, etter att jeg leita rundt i paypals historie.

Jeg har iallefall fått sendt pengene over nå.

MEN jeg har sendt flere mailer ang betaling til noyos og spurt hva som var feil med faktura. Kan jo ikke se på kontoen hos noyos att det manglet betaling, så det hos paypal.

Det stod i en mail fra paypal

"Your subscription to Noyos.no - Invoice #269 has been cancelled because your credit card was refused.

You will not be billed for this subscription again."

Det er jo klart att det burde ringe opptil flere bjeller her att noe var galt, fra min side, men jeg sjekket jo kontoen min hos noyos, og da var alt der betalt, så da tenkte jeg ikke mere over det.

Sendte samme tekst til noyos, men fikk aldri noe svar på den. Håper iallefall att siden min kommer opp igjen, selv om det stod att siden er suspendert.

Frode

peterandrej

pensjonert moderator
Av ren nysgjerrighet lurer jeg litt på hvorfor du stiller dette spørsmålet her på WF, og ikke til leverandøren av webhotellet?

Jeg tror iallfall, hvis dette skjedde meg, at jeg hadde spurt leverandøren.

Frodem

Medlem
Hvis du hadde lest..

Jeg sendt flere mailer til noyos.. det tar tid å få svar, har sendt også sms til han som driver det. Grunnen til att jeg skrev her, er fordi dere har mere peil på hva som skjer, ang webhotell nede tid på servere og slikt.

Men det ser ut til att det er manglende betaling, som jeg ikke har sett, pga jeg sjekket konto hos leverandøren, og der stod alt betalt. Tenkte ikke på å sjekke historien til paypal da..

Har sendt det som manglet å betale nå, spurte også tidligere (mail) til noyos om denne summen, men fikk aldri svar på dette spørsmålet.

Jeg ville jo betale men så ikke hvordan eller summen, før jeg fant det i paypals historie i dag.

Frode

peterandrej

pensjonert moderator
Anyway, det virker jo merkelig å suspendere en konto uten å sende en eller annen beskjed om dette, type "ditt webhotell er suspendert grunnet manglende betaling".

Og, man skulle jo tro, gitt at betaling manglet, at du fikk en eller annen purring på dette.

Frodem

Medlem
ang mailer, har sendt flere over tid.

Jo, fikk en melding fra paypal som nevnt over, men da sjekket jo jeg kontoen hos noyos og der stod alt betalt.

Spurte også noyos via mail, men fikk ikke noe svar på dette ang betalingen via paypal.

Har ikke fått purring fra noyos, kun den ene mailen fra paypal.

Har den mellomste pakken fra noyos

Frode

Tonny Kluften

Administrator
Når alt går på automatikk med cPanel og WHM og det fakturasystemet der så får ikke kunden noe ekstra varsel før sidene blir stengt. Det er ikke bra selvfølgelig, men slik er det. Dette gjelder så og si alle webhoster, store som små, fra Noyos til Hostgator.

Som eksempel på hvor ille det kan gå jeg nevne at jeg hadde et kredittkort som gikk ut i vinter, jeg glemte å legge inn nytt hos Hostgator. Jeg hadde også skiftet epostadresse. En utrolig dårlig kombo :D
Hostgator sa ikke noe, men stengte kontoen det gjalt. Et nettsted med 4000 unike treff pr. dag fra Google ble stengt i 4 dager og etter det har det hatt kun 3000 unike fra Google pr. dag. Det er ingen tvil om at Google ikke likte nedetiden. Jeg taper fortsatt 1000-2000 kr hver måned på dette.
Moralen er at man må dobbeltsjekke alt når man får nytt kredittkort.

Sist redigert:

Frodem

Medlem
Ok

Jeg får håpe det ordner seg raskt, kanskje i løpet av dagen? Synes det har vært litt stress å få svar fra noyos da. Men har alltid ha god service :)

Frode

allegretto

Medlem
Må bare nevne at hos hostgator så får man påminning/varsel noen dager etter betaling skulle vert inne, og så enda en til etter 10 dager.. så det skal MYE til for at et webhotell stenges/suspenderes.. ihvertfall om man har vert kunde gjennom en god periode.

Jeg har over 50 domener som kjører hos hostgator.. og har ved et par anledninger vert for treig til å betale... opptil 15 dager.. men kontoen er ikke blitt suspendert.

Så hostgator er bra greier : )

picxx

WF 09
For meg høres det ut som om du har en ikke gyldig eller feil e-mail registrert hos noyos.
(Kanskje en skrivefeil?)

Samme skjedde meg for kort tid tilbake.
Hadde en e-post registrert som ikke lenger var i bruk, så kontoen ble suspendert grunnet manglende betaling.

Frodem

Medlem
Hei

Jeg har iallefall alltid betalt hos noyos, det via paypal. Jeg får bare vente (og vente) på svar fra noyos..

Knut

Medlem
Når alt går på automatikk med cPanel og WHM og det fakturasystemet der så får ikke kunden noe ekstra varsel før sidene blir stengt. Det er ikke bra selvfølgelig, men slik er det. Dette gjelder så og si alle webhoster, store som små, fra Noyos til Hostgator.
.

Hostgator sender ut varsel. Flere også.
Ett eller annet skjedde med PP for ett par mndr siden så de ikke fikk betalt. Fikk 2 varsler fra dem og de stengte det ikke.

EDIT: Får ta med at "ett eller annet" var min egen feil. Jeg fikk nytt kort og glemte å endre dette hos PP

Topp