Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flytting, sletting og redigering av tråder/innlegg

Sjefskoder

Sjefskoder
Tonny-gutten hør her..

kan ikke du se til å lære deg å gi beskjed??

ja, du sier at det er slitsom, unødvendig og ikke kommer på tale, men så sykt vanskelig er det ikke..

Er det det å hente epostadressen, skrive pm eller å skrive ned ordene som sliter på helsa di, så kan du få laget en liten kodefnutt som gjør det på følgende måte for deg som admin eller moderator:

1. En knapp som heter "informèr", i samme vindu som rediger-greiene vises..
2. Når du så har gjort ditt, klikker du på denne knappen og det åpnes et lite vindu, med en mal til et pm, til mottager av innlegget eller tråden (nick hentes ut fra db'n) som du kan tilføye noen egne ord i tillegg til de ferdigskreve ordene, om hvorfor..
3. send så beskjed til den det gjelder..

Tror at dette vil ta deg drøye 5 sekunder å gjøre.
Og dersom ikke du har fem sekunder til overs for dine medlemmer, som er hele grunnsteinen til dette forumet, så har du til slutt inget forum..

Værre er det ikke..

Jeg må si at jeg begynner å bli rimelig lei at tråder, slettes, flyttes eller splittes uten at du gir beskjed.. og nei, jeg er ikke den eneste som tar opp dette med deg...

Greit du er sjef og bestemmer over ditt eget forum, men husk at missfornøyde kunder ikke kommer tilbake..
Pluss at de forteller sine venner igjen om hvor missfornøyde de er og ber sine venner heller å finne noen andre som kan gi dem tjenesten de er ute etter, noe og kunden gjør i fremtiden..

Og hvem er "kunden" i dette tillfelle?

Nettopp!
Brukerene av forumet her..

Uten kunder, ingen butikk -> Uten brukere, inget forum..

/S

ps..

ikke slett, rediger, splitt opp eller flytt denne tråden om ikke du gir meg beskjed først...
 

Nutz

Med lem
Hmm.. Ser ikke helt problemet.
Hvorfor i allverden må Tonny dokumentere sine handlinger?
Hvis tråder er slettet, flyttet eller splittet så var det garantert for å få litt orden på trådene.
Er vel ikke skjønnlitteratur og store poetiske verker som har blitt slettet eller splittet.
Etter det jeg har forstått, så betaler ikke medlemmene så mye som en fjert her inne, hvorfor skal han bruke timer ekstra på det?
Er du villig til å punge ut fete honorarer for at han skal rydde opp etter deg, samtidig begrunne hvorfor han gjør det?
 

Tonny Kluften

Administrator
All off topic blir flyttet dit det passer uten at det blir gitt beskjed. Poster man off topic så må man regne med at det blir flyttet. Mulig jeg gjør feil innimellom, men som regel blir det riktig når jeg har flyttet en tråd. Ikke skyld på meg at noen poster off topic.

Dette er ikke noe problem for de fleste, det siste året har jeg fått ca. 1 henvendelse ang. dette. Nå har jeg to og det skal noen flere til før jeg endrer praksis. Sjefskoder, jeg har fulgt flere av de gode rådene dine før, det blir ikke slik nå.
 

hansson

Langveisfarende
Er flytting grunnen til at et ferskt innlegg forsvinner fra lista over nye innlegg eller fra kronologien over nylig publiserte tråder? Det skjer en del ganger at jeg ikke greier å finne tilbake til tråder jeg følger med på, rss-lenka ikke funker osv, men jeg er så blond at jeg alltid har trodd det var jeg som rotet... ehem.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg bryr meg egentlig veldig lite om jeg får beskjed eller ikke om tråder flyttes, slettes eller forandres på andre måter.
Det som derimot irriterer meg litt er at moderatorer går inn og svarer i tråder som allerede er stengt, f.eks. denne https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/9709-sv-er-s-j-vla-mongo-2.html .
Hadde det vært et tillegg eller videre forklaring på at tråden er blitt stengt er det så, men når man svarer som et "hvilket som helst medlem" etter at tråden er stengt synes jeg det blir litt feil, da ingen andre medlemmer har mulighet til å svare etter dette.

Det er gjort i flere tråder etterhvert, og det er derfor jeg nevner det.
Hadde det kun vært et engangstilfelle hadde jeg selvsagt ikke brydd meg.
 

allegretto

Medlem
"Sjefs-gutten, hør her.."
Tonny, som forøvrig gjør en knakendes bra jobb, trenger da absolutt ikke sende PM eller dokumentere/begrunne hver enste moderatorhandling han utfører, heller ikke ved splitting av tråder etc.
Jeg er temmelig imponert over jobben Tonny gjør her inne.

..Måtte nå folk holde seg til tema som er "web" og ikke sutre og krangle så mye..
 

Tonny Kluften

Administrator
Det som derimot irriterer meg litt er at moderatorer går inn og svarer i tråder som allerede er stengt, f.eks. denne https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/9709-sv-er-s-j-vla-mongo-2.html .
Hadde det vært et tillegg eller videre forklaring på at tråden er blitt stengt er det så, men når man svarer som et "hvilket som helst medlem" etter at tråden er stengt synes jeg det blir litt feil, da ingen andre medlemmer har mulighet til å svare etter dette.

Det har du rett i.
 

Tonny Kluften

Administrator
Er flytting grunnen til at et ferskt innlegg forsvinner fra lista over nye innlegg eller fra kronologien over nylig publiserte tråder? Det skjer en del ganger at jeg ikke greier å finne tilbake til tråder jeg følger med på, rss-lenka ikke funker osv, men jeg er så blond at jeg alltid har trodd det var jeg som rotet... ehem.

Ja, det er svakheten ved å ha kategoritittel i URL. URLen forandres når man flytter en tråd til en ny kategori, syns ikke det er topp. Forumet ble satt opp sånn så det får bare bli sånn fremover også desverre.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kan godt flytte tråden til svada ;)
Men for å spørre Sjefskoder litt: Mine tråder/svar -- er ikke det som kan hjelpe når noe er søkk borte? Jeg blir av og til lettere forvirret av søkedingsen (den søker ikke i 'kun for medlemmer'-biten), og da har 'mine tråder/svar' hjulpet meg noen ganger.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Syntes også det er kjedelig at ting flyttes og spesielt splittes uten at man får beskjed.

Nå vet ikke jeg hvordan vBulletin fungerer på dette, men i phpBB kan man velge å flytte hele tråden eller bare lage en speilet kopi, slik at den blir liggende der den opprinnelig ble postet også ligger det en speilkopi i den riktige kategorien. Dermed slipper man problemet med at man ikke finner egne tråder når de har blitt splittet.

Har også flere ganger stusset over at jeg har nye tråder som det ser ut til at jeg har laget, selvom disse kun er splittet ut fra andre tråder og en del av sammenhengen er borte.
 

Tonny Kluften

Administrator
Bruker ikke speilkopi fordi ting SKAL IKKE ligge i feil kategori.
Har også flere ganger stusset over at jeg har nye tråder som det ser ut til at jeg har laget, selvom disse kun er splittet ut fra andre tråder og en del av sammenhengen er borte.

Ja, det er forholdsvis drastisk, enig i det.
Slik blir det når man poster off topic og det man poster off topic faktisk er viktig å diskutere. Da flyttes off topic diskusjonen til en ny tråd. Da blir det den første som poster off topic som blir trådstarter.
Alternativet er å slette hele off topic diskusjonen. Og jeg liker ikke å slette andre folks meninger. Derfor flyttes det istedenfor å slettes.
 
Topp