Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen med erfaring fra One.com ?

sammy

Medlem
One.com er et glimrende produkt for nybegynneren. Enkelt og lettforståelige menyer, parret med ulike "your-first-homepage-in-one-click"-greier. Men der stopper det også ganske brutalt. Elendig kundeservice og elendig kapasitet på serverne er gjengangeren. One.com er også et sant hel**** å flytte fra den dagen man vokser ut av deres produkter.

Mitt råd er at du velger noe annet, selv om du må betale bittelitt mer.

Hva mener du med at de er et sant he.... å flytte fra?

Vennlig hilsen
sammy
 

pleb

Medlem
Jeg tror nok at vi kan sammenlikne One.com med Internet Explorer. Det er det første du tar i bruk, noe som gir deg mentaliteten: "Det funker jo helt greit, så hvorfor bytte?". I det du bytter til Hostgator, eller Firefox/Opera for den saks skyld, så opplever du en helt ny verden.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det ut ifra hva jeg har lest på diverse forum o.l..

Til tross for dette er altså alle nettsidene mine hostet hos One.com.
 

sammy

Medlem
Takk for alle svarene.
Jeg har nå opprettet en webside ved hjelp av "malene" i One.com
Jeg valgte å forsøke One.com i første rekke fordi jeg er fulstendig "fersk" når det gjelder kunsten å lage en webside.
Som nybegynner har jeg selfølgelig benyttet suporten til One.com endel, og til nå har responsen vært upåklagelig. Jeg har fått gode og raske svar på mine "begynnerspørsmål"
En arbeidskolega av meg har opprettet One.com sider for fire av sine venner ( Til bruk i forbindelse med wordpress) og ifølge ham er hastigheten til serveren helt akseptabel.
Hvis dette fortsetter så ser det ut til at det var riktig valg for min del:)

Vennlig hilsen
sammy
 
Sist redigert:

sammy

Medlem
det som gjør det ekstra latterlig, er at med en gang du kommer opp i bare noen få sider, så er jo ikke one.com billig i rene kroner og øre engang, uten å i det hele tatt ta i betraktning at man får veldig dårlig kvalitet i utgangspunktet

Jeg har selfølgelig en plan om hvordan jeg vill at min webside skal se ut, og jeg tror ikke jeg trenger så mange sider. Jeg har mer tro på kvalitet enn på kvantitet.. One.com har ytet god service så langt, og inntill det motsatte er bevist, så holder jeg meg til One.com

Vennlig hilsen
sammy:)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
dårlig ordlagt av meg - mente ikke mange "sider" som i sider på et enkelt domene, men nettsider, altså nettsteder/domener. Har du bare 3, så vet jeg om flere steder som vil være billigere enn one.com, i tillegg til kvaliteten.

Utseendet og innholdet på sidene har ingenting å gjøre med valget av webhost, så jeg skjønner ikke helt hva du mener at det har med saken å gjøre, men derimot vil en treg server kunne ha VELDIG mye å si for populariteten på en side.
 

sammy

Medlem
dårlig ordlagt av meg - mente ikke mange "sider" som i sider på et enkelt domene, men nettsider, altså nettsteder/domener. Har du bare 3, så vet jeg om flere steder som vil være billigere enn one.com, i tillegg til kvaliteten.

Utseendet og innholdet på sidene har ingenting å gjøre med valget av webhost, så jeg skjønner ikke helt hva du mener at det har med saken å gjøre, men derimot vil en treg server kunne ha VELDIG mye å si for populariteten på en side.

Jeg har et nettsted fra før, men det er spesialdesignet og profesionelt laget. Hvis jeg skal ha forandret noe der må det utføres av "proffer". Denne gangen vill jeg forsøke selv. Jeg har vært i kontakt med folk som har opprettet One.com sider for andre, og tilbakemeldingen er at det har IKKE vært noen problemer med hastigheten. Og til nå har suporten fra One.com vært fremragende for min del.:)

Vennlig hilsen
sammy
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Denne gangen vill jeg forsøke selv. Jeg har vært i kontakt med folk som har opprettet One.com sider for andre, og tilbakemeldingen er at det har IKKE vært noen problemer med hastigheten. Og til nå har suporten fra One.com vært fremragende for min del.:)

Som jeg skrev tidligere; i "hjemmeside-om-katten-min"-segmentet leverer One.com er bra produkt. Og det er bra at du er fornøyd. Nå det er sagt, så tenkte jeg bare at skulle poengtere dette med at du har hørt med andre, og de sier at hastigheten er uproblematisk.

Dersom disse har - unnskyld uttrykket - like lite peiling på datagreier som det du har, så er jo ikke disse tilbakemeldingene verdt stort. Det blir som å spørre meg om moter, ikke sant. Alt det står Liverpool FC på er fint, og alt det står United på er stygt, liksom.

Men jeg kan fortelle deg, som en som har jobbet profesjonelt med web siden 2006, at hastigheten og ressurser tildelt pr konto ER et problem på One.com - dersom du ønsker å utvide aktiviteten utover det som regnes innenfor "katte-hjemmeside"-segmentet. Som et enkelt eksempel: Dersom du kjører verdens mest brukte publiseringsplattform, Wordpress, vil kanskje ikke de automatiske oppdateringene av systemet kunne kjøres via wp-admin grunnet manglende systemressurser.
 

sammy

Medlem
Som jeg skrev tidligere; i "hjemmeside-om-katten-min"-segmentet leverer One.com er bra produkt. Og det er bra at du er fornøyd. Nå det er sagt, så tenkte jeg bare at skulle poengtere dette med at du har hørt med andre, og de sier at hastigheten er uproblematisk.

Dersom disse har - unnskyld uttrykket - like lite peiling på datagreier som det du har, så er jo ikke disse tilbakemeldingene verdt stort. Det blir som å spørre meg om moter, ikke sant. Alt det står Liverpool FC på er fint, og alt det står United på er stygt, liksom.

Men jeg kan fortelle deg, som en som har jobbet profesjonelt med web siden 2006, at hastigheten og ressurser tildelt pr konto ER et problem på One.com - dersom du ønsker å utvide aktiviteten utover det som regnes innenfor "katte-hjemmeside"-segmentet. Som et enkelt eksempel: Dersom du kjører verdens mest brukte publiseringsplattform, Wordpress, vil kanskje ikke de automatiske oppdateringene av systemet kunne kjøres via wp-admin grunnet manglende systemressurser.

Peterandrej. Du har helt rett i at jeg har lite peiling på "datagreier". Jeg vil alikevell prøve. Ett sted må man starte. Det kan være at jeg i fremtiden vil komme tilbake å si "Du hadde helt rett peterandrej" men jeg vil nå engang prøve:)

Vennlig hilsen
sammy
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor ikke bruke home.no istedet?
Det er vel samme produktet som one leverer med den forskjellen at det er gratis.
 
Topp