Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Seohosting.com verdt det, eller andre alternativ?

i-net

Medlem
Skulle jo gjerne hatt tilgang til flest mulig Class-C ip`er på en stabil og trygg server. Har ca. 0 peiling på Class-C ip`er, annet enn at jeg vet fordelen med det:p

Så er spørsmålet er hvordan jeg får flest mulig Class-C iper billigst mulig? Er stress å ha for mange servere med forskjellige selskap, så seohosting.com hadde vært lurt, med tanke på at det er gode gamle hostgator.com som står bak. Men syns prisene var stive eller?

Tips? Anbefal meg billig og bra server?
 

Robert

Mr. 66
Jeg har aldri sett annet enn rykter på at det lønner seg å spre sidene utover flest mulig Class-C ip'er. Den kan ikke skade men jeg skulle likt å lese litt håndfast informasjon om emnet da alt jeg finner bare er synsing uten noen form for tester eller lignende.
 

zapotek

Medlem
Om du ikke linker "tungt" mellom dine egne sider så tror jeg ikke det har noe å si. Uansett finner gjerne Google ut at sidene er dine likevel om du sprer ip'ene...
 

Tonny Kluften

Administrator
Ja, det er mye synsing rundt dette temaet.
Men vi kan jo snakke om det her for det.

Altså, formålet med å spre domener utover forskjellige IP`er er å lure Google til å tro at domenene har forskjellige eiere slik at når domenene linkes sammen så skal det fremstå som naturlig linking. Mange påstår at det fungerer bra, andre sier at det ikke har noe å si for SERP.
Men det de fleste glemmer å ta med i betraktningen er at Google også er en registrar, de har full oversikt over hvem som eier hvilke domener. Så det vil ikke hjelpe med forskjellige IP`er hvis man ikke registrerer domener i forskjellige navn og har forskjellig kontaktinfo på hvert domene.

Så har vi det faktum at f.eks. på Hostgator.com (som eier seohosting.com) så finnes det hundrevis av nettsteder på hver server. Vil ikke linker mellom disse nettstedene telle for Google bare fordi de er på samme server (samme IP)? Svaret på det er enkelt, linkene teller. Det har jeg selv testet.
 

zapotek

Medlem
Finnes ingen 100% bevis innen SEO da søkemotorene forandrer algoritmene sine (les Google) som de selv vil innimellom.
 

Ståle

Medlem
Finnes ingen 100% bevis innen SEO da søkemotorene forandrer algoritmene sine (les Google) som de selv vil innimellom.

Derfor jeg skrev bevis med tøddel. Men det må vel være noen som har testet dette? Selv prøver jeg å spre sidene litt utover forskjellige hostinger/IPer, men vet ikke om det hadde blitt mindre trafikk på meg hvis jeg satt ale sidene på samme server.

Er vel uansett greit å spre sidene utover av sikkerhetsgrunner. (Er ikke helt uten inntekt hvis den ene serveren skulle ryke.)
 
Topp