Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

elang

Medlem
Skriv en epost eller et brev der du informerer at du bestrider kravet. Så får de ta saken via forliksrådet. Ord mot ord med mindre de er interessert å dokumentere at de bryter loven.
Eller har du signert noe?


Nei, har ikke signert noe.
Men det ble tatt opp på bånd det at jeg erklærte meg enig. Skjønner ikke hvordan jeg gikk på, pleier jo å være svært skeptisk. Får skylde på manglende frokost og kaffe.... :)

Kommer uansett ikke til å betale de ei krone. Er det noen andre her som har gått på limpinnen?
 

Nutz

Med lem
Begynn å drikk bar Whisky, øv på ny dialekt, blånekt til din dødsdag, den som tok telefonen kunne umulig ha vært deg, kanskje en kompis eller noe! :D
 

picxx

Well-Known Member
Sikkert veldig OT , men tenkte på det at det hadde jo vært morsomt å gi disse døve svindelskapene sin egen medisin, så hvorfor ikke sette av en time eller to hver uke, alle som har blitt oppringt av disse selskapene til selv å selge til disse seslapene?

Det man selger er telefonlister, salgsargumentet kunne vært at det ville vært en stor liste med leads man kunne ringt opp, enten i nærområdet (kun 750.-) eller over hele landet (7500.-). Hadde de takket ja til denne enestående listen, send gule sider.
 

elang

Medlem
Hej

Vi kan tyvärr inte kreditera ordern då den är registrerad på er och är en juridiskt bindande order.

MVH

Anna, Kundtjänst
 

elang

Medlem
I dag fikk jeg en faktura fra dem på 7223,00,- 1995,- for .com 1995,-for .net 1995,- for .org og 1188,- årsavgift 12 mnd à 99,-
 

elang

Medlem
Kommer ikke til å betale noen ting. Ringte en advokat etter jeg fikk fakturaen og hun anbefalte at jeg ikke betalte. Men at jeg burde skrive et seriøst og saklig brev som jeg burde sende pr post og e-post. Noe som er gjort, og fikk overraskende fort svar fra ho "Anne" "Hej. Vi vidhåller vårat krav mot er. Anna, Kundtjänst

Men blir litt stressa.

"Har du väl accepterat innebörden i ett avtal, hur tokigt innehållet än är, har du som är företagare i regel små chanser att undkomma konsekvenserna av uppgörelsen."

Fra Oseriösa metoder | .SE
 

allegretto

Medlem
Ikke stress, de bare prøver seg. Har selv opplevd lignende før, fra annet firma,.. de fortsetter nok med å kontakte deg.. kanskje noen måneder.. sender noen brev.. etc.. helt til de ser at det er nyttesløst.. og gir opp.

elang, ikke gi deg, IKKE betal et øre.

Lykke til.
 

elang

Medlem
Takker for støtte ;)

På hvilken måte er salgsargumentet deres løgn?

Angrer litt på at jeg skrev under på det brevet jeg sendte de pr post i går. Har lest at de kan finne på å tukle med opptakene som er gjort over telefon, så da er de jo fan meg truende til å begynne å forfalske underskrifter også...

Hvordan finne ut hvilke personer som eier dette firmaet?

Siste mail fra de: Hej

Bra. Översänder ärendet till våran advokat för rättslig indrivning.

MVH

Anna. Kundtjänst
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
De kan uansett kommunisere med deg på norsk. Jeg forstår ikke svensk. Tipper at språkrådet sikkert har noen innvendinger og kan tenke meg at det står noe om det i markedsføringsloven.

Du har sendt en klage, de ønsker ikke diskutere.
Neste steg blir derfor forliksrådet.

Hvis de sender inkasso tar du kontakt med inkasso-selskapet og informerer at dette er en tvistsak. Hvis inkasso-selskapet da ikke trekker saken bryter de loven.
Vil de ha deg for forliksrådet har du en god sjanse. Forliksrådets oppgave er... å få partene til å inngå et forlik..

Edit:
Har lest gjennom markedsføringsloven og kjøpsloven. Står ikke så mye om norsk, men hvis de ikke snakker norsk kan de bare la være å kommunisere, mener jeg.

Ellers vet jeg ikke hva de har lovt deg, men TS skriver "sen kan du ha den i all tid" eller noe i den duren, og det er ikke det som står på din faktura vel?
Så sålenge faktura ikke dokumenterer det de har lovt er den ikke gyldig. Ville jeg tro.

I forliksrådet kan du ressonnere slik:

"Etter å ha informert meg med kyndige på dette feltet har jeg nå fått mer innsikt i dette. Det viser seg at man betaler en leiesum hvert år for et domene, og at break-even punktet for meg ville ligge på rundt 10 år. Etter det tjener jeg penger på at dere har lovt meg domenet i all evighet. Etter rundt 20 år ville dere begynne å tape penger, og det ville fortsette i all evighet.

Siden det fort leder til deres konkurs kan jeg ikke konkludere annet enn at denne handelen ikke *kan* oppretteholdes over tid, og at dere handler i ond tro.
Jeg ville anbefale dere å endre forretningsmodell."
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator

kongen

kongemedlem
Ettersom de sier "Er så skulle det vara en engångskostnad på 1995 NOK och sen skulle Ni ha det för all framtid. I priset ingår alltså skydd för all framtid" og det står en "expiration date" i whois så kan du nekte å godta kravet før du ser at det står "forever" og ikke en utløpsdato i whois.
 
Topp