Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Negativ aksept -TV2 Torget, Forbanna!

Nutz

Med lem
.... og moralen er når det er selgere som ringer deg?

LEGG PÅ!
Kan ikke fatte at folk ikke lærer!
 

Nerden

Medlem
Negativt salg er ulovlig i Norge, og her har du saken 100% på din side. Bestrid alle krav, og her er et tips: Tell timene du må bruke på dette tullet og send erstatningskrav til TV2 for beløpet du kommer fram til. De kaster bort tiden din som næringsdrivende og er erstatningspliktige for dette.

Og negativt salg er forbudt også mot bedrifter?
 

Nerden

Medlem
.... og moralen er når det er selgere som ringer deg?

LEGG PÅ!
Kan ikke fatte at folk ikke lærer!

Normalt det jeg pleier å gjøre, men måten han introduserte seg på var som om han var en journalist eller ansvarlig for broom som ønsket seg sponsor av produkter for et arrangement eller til å lage en nyhetssak, så når jeg forstod at han var en selger ba jeg om informasjonen på mail istedenfor for å slippe maset og være høflig.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Og negativt salg er forbudt også mot bedrifter?

Så lenge du ikke har bestilt noe annet fra samme firma er det heller ikke å betrakte som et negativt salg (eller opt-out).
Et negativt salg er hvis du faktisk hadde bestilt denne annonseringen, men på avtalen det hadde stått at ved inngåele av avtalen hadde du også bestilt en SEO tjeneste som koster deg 599.- i mnd. hvis du ikke varsler fra at du ikke ønsker å motta denne.

->--edit->--
Etter å ha lest litt mere om negativt salg ser jeg at jeg ikke har helt rett.
Du finner mere inngående informasjon om dette her: 3.1 Forbud mot krav om betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale, herunder forbud mot negativt salg
->--edit->--

M.a.o. har faktisk ikke du bestilt noe i utgangspunktet, så du kan på en fin måte be dem kysse deg sakte der du er høyest når du plukker poteter.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Og negativt salg er forbudt også mot bedrifter?

Selvsagt. En gyldig salgsavtale eksisterer ikke før kjøper positivt har bekreftet kjøpet på dertil adekvat måte. Eksisterer ikke en slik bekreftelse er det å regne som negativt salg og pr definisjon ulovlig i norge.

Bedrifter har fordelen med at de enklere kan dokumentere tap (av f.eks arbeidstid) enn privatpersoner, og derfor enklere kan kreve erstatning for dette.

Personlig har jeg krevd erstatning for et lignende tilfelle, og fikk medhold av selskapet som syndet. Min advokat bekreftet den gangen at det er rom for å kreve erstatning pga saker som dette.
 

Nerden

Medlem
Ble kontaktet av salgsjefen i broom som la seg langflat og tilbydde meg annonse i en måned uten forpliktelse som plaster på såret. Det var godt det løste seg til slutt :)
 

Nerden

Medlem
Hva var det som gjorde at de plutselig "snudde"? truet du med tv2 hjelper deg? :)

hehe nei, jeg skrev faktiskt på tv2 hjelper deg veggen på facebook, men uten å få kommentar på den :p Jeg sendte en ganske lang mail til redaksjonen i Broom og de kontaktet så salgssjefen, så ble det ordnings :)
 
Det hjelper vel egentlig ikke så mye å få noe gratis om det ikke er noen som bruker tjenesten? Hvem i Norge er det som seriøst bruker Tv2torget? De eneste jeg har følelsen av bruker den siden er telefonselgerne som ringer.
 
S

Slettet

Guest
Gratis i 1 mnd etter du har betalt 1 mnd? pass på at du ikke sier for mye "ja" når de spiller inn samtalen :)
 
Topp