Kjapp og trygg hosting for Wordpress

mittoppdrag.no

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Fikk akkurat denne eposten fra mittoppdrag.no:

Hei!
Som du kanskje vet har det en stund vært mulig å skrive omtaler av bedrifter på MittOppdrag. De fleste er positive, men enkelte har vært negative.
Vårt mål har jo alltid vært å øke inntjeningen til betalende kunder så mye som mulig. Å publisere negative omtaler er jo ikke forenlig med dette målet, så derfor har vi nå besluttet å skjule omtaler med terningkast mindre enn 4.
Dette gjelder kun betalende kunder. Omtaler av bedrifter uten et abonnement vil fortsatt publiseres usensurert.
Send oss gjerne forslag til hvordan vi på andre måter kan øke inntjeningen din!
For endre/se på oppføringen din, klikk her

MittOppdrag.no er et samarbeid mellom Nettavisen og A-Pressen.
© 2010 MittOppdrag.no

Klart at det er rimelig håpløst med at negativ publisitet ikke er tillatt for betalende kunder. Rimelig uetisk :/
 

clinton4

Medlem
Latterlig... Jeg har brukt mittoppdrag tidligere som forbruker, men kommer ikke til å benytte den tjenesten igjen etter en slik holdning.
 

picxx

Well-Known Member
Det er vel ikke noe nytt at annonsører kan betale seg til bedre plasseringer, men skal det fremstå som en seriøs tjeneste bør det vel ikke være mulig å betale seg unna negative omtaler(tilbakemeldinger)? Ikke for det, det samme skjer jo i media hver eneste dag uten at noen reagerer på det.
 

a10

Medlem
mittoppdrag er useriøse, kranglet mye med selgeren når jeg holdt til der.

Finn har startet opp med Oppdrag nå, ikke noe innen IT så det ut som, men tror at med tiden så vil Finn ta over denne bransjen også.
 

agrimsrud

Medlem
Fikk mail fra MittOppdrag selv etter at jeg registrerte foretak i Brreg. En gratiskonto var forhåndsregistrert med opplysninger hentet fra Brreg, og alt gav inntrykk av at jeg selv hadde registrert meg der.

Jeg hadde likt en mail med f.eks. "Hei, vi ser du har startet foretak og har et oppdrag som kan være av interesse", men når eposten sier "En oppdragsgiver ønsker tilbud fra ditt foretak på et oppdrag" gir det mer inntrykk av villedelse...
 

allegretto

Medlem
Mittoppdrag er det mest useriøse jeg har vert borti.
Registrerte meg der..og har fått 10 henvendelser.. alt har vert fra firma som typisk ønsker nettbutikk/nettside: makspris: 5.000,-
 
Mittoppdrag er det mest useriøse jeg har vert borti.
Registrerte meg der..og har fått 10 henvendelser.. alt har vert fra firma som typisk ønsker nettbutikk/nettside: makspris: 5.000,-

Det er ikke blitt bedre? Hadde en 3 eller 6 måneders periode der for et år siden eller mer. Husker også at alle oppdrag var av den typen.

Men har en kar som ringer meg til stadighet og han påstår at det er blitt mye bedre nå, mange flere oppdrag og bedre enn det var tidligere... Vil ha meg til å signe opp for 6 måneder eller helst 1 år.
 

humblen

New Member
Jeg har et abonnement hos mittOppdrag.no som de helt uten videre endret på mot slutten av 2011. Jeg sa opp abonnementet på utløpsdato pr. mail, men de nektet meg en slik måte å si opp på og truet med inkasso (kr. 5.985,-).

Da jeg hadde betalt, for å unngå inkasso, så jeg endringen de hadde gjort i abonnementet mitt og krever nå pengene refundert. Problemet er imidlertidig at Kundeservice ikke vil kommunisere med deg når du har krav mot dem. Så nå havner nok hele saken i Forliksrådet.

Mitt råd er - hold dere langt unna mittOppdrag.no. De viser ikke engang lenger dårlige karakterer gitt til firmaer av kunder som føler seg lurt og bedratt. De skjuler altså kjeltringer og er kan hende selv aktive som "stråkunder" i sitt eget system for å gi inntrykk av høy aktivitet og få flere til å tegne seg som abonnenter? Hos meg endret de abonnementet slik at jeg fikk en haug med tilbud - men som var langt utenfor mitt kompetanseområde... Jævla kjeltringer spør du meg.

Jeg har etablert en gruppe og en side på Facebook - Vi som ikke liker mittOppdrag.
Vi som ikke liker mittOppdrag | Facebook
Her kan dere ev. gi støtte og skrive mer om dette utrolige firmaet....
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Yep, hadde store problemer med å få sagt opp hos dem nå for et par mnd siden, og hadde akkurat samme greia - med en gang man hadde noe krav eller liknende droppa de bare å svare.

Hvorfor sa jeg opp? Rett og slett ikke verdt penga, har inntrykk av at de fleste som sender inn forespørsler gjennom dette er folk som forventer å få laget "nye facebook" med et budsjett på under 5000.

Mitt tips hvis du har problemer med å få tak i kunde"service" - ring en av selgerne. De svarer nemlig derimot...

Åja - og et tips til andre som prøver å si opp:

Hvis du går inn på fanen "abonnement", går ned til "endre abonnement" og der velger "gratis", så skjer det ingenting med abonnementet ditt. Dette valget betyr faktisk ingenting (eller, rettere sagt - jeg antar de er nøyere med å følge opp hvis du OPPGRADERER derfra)

Skal du si opp må du evt FØRST gå inn på "opplysninger" (ja, der du skriver inn firmanavnet ditt, adresse, org.nr osv). Helt nederst der finner du nemlig valget for å si opp abonnementet. Ikke under "abonnement" (selv om det for de normalt oppegående av oss kan fremstå at man kan endre abonnementet der). Når du har sagt opp kan du evt velge "gratis" senere.

Man kan jo ikke gjøre det logisk, da kunne de jo risikere at misfornøyde kunder faktisk klarte å si opp abonnementet.
 

humblen

New Member
Det skal jo ikke være nødvendig eller påbudt å måtte gå inn i selgers eget datasystem for å si opp en avtale eller et abonnement man har med selger.

I h.h.t. norsk lov kan man si opp avtaler både muntlig og skriftlig og en avtale med mittOppdrag.no tilsier ikke at jeg da må oppgi mine lovfestede rettigheter m.h.t. avtaleinngåelse og oppsigelse. De rettighetene gjelder uansett. Så - sier man opp pr. telefon, mail eller brev så MÅ mittOppdrag.no akseptere det.

Om jeg skulle dø nå, så ville altså mittOppdrag ha en evigvarende avtale med meg - som kona ikke kunne si opp med mindre hun har min PC, mine brukeridenter og mine passord. mittOppdrag.no går med andre ord over lik for å berike seg på sine kunder (når de vil si opp).
 
Topp