Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan selger du dine domener?

awsm

New Member
Hvordan selger du dine domener?

Jeg har en del domener for hånd, flest .com, men også noen få .no domener - max 20 :(
Så langt har jeg ikke solgt noen domener. Da jeg har fokusert på å lære meg om hosting, CMS, litt HTML, outsoucing, affiliate-marketing osv.
Etter mye lesing har jeg funnet ut at domene-salg er effektiv måte å tjene penger på. Formålet er å danne en egenkapital til å kjøpe flere domener og utvikle websider på et par av disse. Synspunkter?

Jeg har vurdert følgende for å selge domenene mine:

- Installere enkel nettsider for å ranke i Google.
- Liste som premium domener på GoDaddy og på GoDaddy-Auction.
- Liste domene på Sedo.com
- Legge domene ut på Finn.no
- Legge domene ut på forskjellige webforum.

Er det noen som tar direkte kontakt med 'end-user', og hvordan vil man da eventuelt formulere seg?
 

awsm

New Member
Jeg har sett litt på website-flipping også, men jeg har dessverre ikke nok kunnskaper til å skape egne nettsider i topp-skitet. Og heller ikke kapital (enda) til å outsource.

Jeg har listet to av mine .no domener her :)
Kjøphus.no og kjøpbil.no
 

a10

Medlem
Msites, og andre, hva ligger gjennomsnittet på salg (i kr) her på forumet?
Er det som jeg ofte ser, listinger til 0-2000kr, eller gjør man deals over dette også?

Tenker da på null utviklet .no evt. .com/etc.. domener
 
Mitt høyeste pris på solgt domene er 16.000 kr. Jeg valgte å legge det ut på Qxl.no og kontaktet konkurrenter og anbefalt dem å se på auksjonen. Dette vil i de fleste tilfeller være litt vanskelig om du ikke allerede har en oppegående side til ditt domene. I de andre tilfellene har kjøpere kommet til meg. I første om gang kan du liste dem gratis på Sedo.
 
Topp