Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemeldinger på ny nettside

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har jobbet en stund med min ny nettside hvor jeg vil tilby webdesign, annonser, SEO og logo. Det som er viktig er selvfølgelig at siden er "ren og pen", enkel å finne frem i og at den gir kunden et godt inntrykk og følelsen av at vi er til å stole på.

Siden er 90% ferdig og det som gjenstår er kun å legge til flere referanser så vidt jeg vet pr dags dato.

Vil igrunn ha tilbakemeldinger på alt. Design, SEO, om det er lett å navigere i den, om den gir inntrykk av seriøsitet osv...

Frogner Media • Webdesign - Annonser - Søkemotoroptimalisering - Logodesign
 

a10

Medlem
Fint design!

1. Likte ikke helt fonten på tlf oppe til høyre
2. Hvilket slideshow script bruker du? link? Edit: nvm... WordPress - Alyeska Premium WordPress Theme - ThemeForest

3. Nydelig bruk av frame på google kartet, så mange år siden jeg har sett framen brukt, og denne gangen fungerte det faktisk

..4.
Pris: 7990,- for komplett nettside inkl 1 års drift, deretter 3990,- pr år.
Dersom du har webhotell fra før, er prisen 2990,- pr år.

Driftsavtalen er obligatorisk og dekker serverleie, oppdateringer av nettsidens programvare, backup og ubegrenset support pr epost.

***

Såååå, om jeg kjøper design av deg, hoster selv, hvorfor er det obligatorisk å betale for driftsavtale? kan jeg ikke drifte siden min selv? (uten ubegrenset support...)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Takk for tilbakemelding. :)

1. Fonten her er samme som "Du betaler kun om du blir 100% fornøyd!" og hele kontakt-biten. Fikk inntrykk av at det var tlf-biten du ikke likte, men det er altså samme font hele veien. ;)

4. Pr i dag (siden er fortsatt ikke lansert) har jeg kun satt det opp slik, da jeg vil tro at de aller, aller fleste av mine kunder (små/mellomstore bedrifter) vil slippe å tenkte på å oppdatere siden, lage backup og også sette seg inn i WP mer enn å lage nye sider/poster.

Men det er ikke umulig at jeg også gjør en variant hvor man f.eks betaler for å få satt opp nettsiden og ikke noe mer enn det.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Får Googlekartet klint opp i venstre hjørne over alle elementer, inkludert logo og meny, på min iPad. Det ser ut som et pop-up-vindu :)
 
Vil tro at siden vil bli bedre om du hadde skalert den ned litt. Får en følelse av at den er laget i ett litt for stort format.

Hva med å gjøre den litt smalere?

Jeg lite showreelen, og den viser godt frem hva du driver med. Men savner mer call 2 action. For siden gjør det ikke lett for meg å ta kontakt. Selv om du har lagt ut telefonnummer og kart, vil de få selv velge å ta opp telefonen og ringe dere ut av det blå.

Hvorfor skal kunden velge dere?
Hva gjør dere unike?

Om jeg hadde vært kunde kunne jeg sendt dere et tilbud? Eller er kontakt skjemaet bare for folk som lurer på ting. Ikke for folk som skal kjøpe noe fra dere?

Jeg liker siden og det er et godt utgangspunkt. Men føler at jeg har sett dette før. Vil du være som alle andre?
 

Dag Frogner

Supermedlem
peterandrej: Takk for tips. Er på saken. :)

abroke: Smalere? Syntes da på ingen måte at dette er en spesielt bred nettside og tar jeg ikke helt feil i farta er den 960px.

Hva foreslår du å gjøre for å få mer "call to action"? Jeg har som du nevner telefonnummer og epostadresse meget synlig og også menypunkt som heter "Kontakt" hvor man fyller ut noen få felter i et skjema for å komme i kontakt med oss. Hvis du mener at denne siden "ikke gjør det lett for deg å få kontakt" må du utdype hva du mener...

Hvorfor kunden skal velge oss? Det står det jo en del om under "Vår filosofi".

Og hvorfor jeg vil være som alle andre? La meg heller spørre: hvorfor skal man finne opp kruttet på nytt hver gang?

Kontaktskjemaet er jo primært til potensielle kunder som f.eks har spørsmål om våre tjenester, men det er selvfølgelig fritt frem for alle å ta det i bruk. Hvor får du det fra at dette ikke er for folk som skal kjøpe noe fra oss?

Jeg personlig har mer trua på et enkelt kontaktskjema kontra et bestillingsskjema på 10 felter, nettopp fordi de aller, aller fleste har ett eller flere spørsmål de gjerne vil ha svar på før de bestiller.
 

stianweb

Medlem
Jeg synes ikke siden er for brei, idag bør det forventes at en siden kan ha en bredde opp mot 1000px. Når det er fastsatt bredde.
Men heller ikke noe breiere.

Ikke får jeg heller noe visuellt inntrykk av at den er bred.

Jeg er også enig at kontaktskjema skal være enkle, da det ikke er en standarisert vare de ønsker seg.


Jeg liker siden veldig godt, enkel og grei, rett på sak og lys og trivelig. Spesielt liker jeg slideren.
Man finner fort kontaktinfo, den som flest bruker idag. Ønsker man mer kontakt, så er kontaktsiden også enkel å finne.

Det, kontaktinfo, sammen med informasjon av firma, er kanskje noe av det som er viktigst å finne fort og enkelt. Mener jeg.
Her får man også fort inntrykk av hva du driver med.
 
Off-topic: Ser du tilbyr logodesign, men du brukte da 99designs.com til egen logo? Det er vel ikke slik at samarbeidspartneren er tilfeldige brukere på den siden?

On topic: synes slideren gikk hakket for fort for min smak, men utenom det synes jeg siden var pen og ren og gir et seriøst inntrykk. Synes også det var enkelt å finne det man skulle, kontaktinfo veldig synlig, men jeg ville brukt en mailto link på mailadressen.
 
Hei,
jeg likte designet godt jeg. Lyse og fine farger.
det eneste jeg ikke likte helt var fargen på linkene i menyen, kanskje bedre om de hadde vært lysere.?
og de fire knappene på fremsiden der det står les mer, skal de være på lik linje? det er ikke de i browseren min (bruker en galaxy tab nå). Om det ikke er poenget ville jeg prøvd ut dette :)

ellers vil jeg bare vise tomlene opp :)
 

adeneo

Medlem
Alt ser bra ut hos meg, knapper og ting kommer på riktig sted osv.

Enig i at det er enklere med mailto linker selv om jeg får helt angst av slike linker da det bare ender med spambots på besøk og masse crap mail i epostkassen :mad:

Skriver noe i full fart for å lure botter jeg, siden jeg har litt fritidsproblemer:

Hva med å skrive epost adressen din slik (klippet ut litt av koden fra siden din og endre den litt):
HTML:
<div id="firmainfo"> 
	<strong>Frogner Media</strong> <br/> 
		Asalund 48 <br/> 
		3944 Porsgrunn <br/><br/> 
	<strong>Epost: </strong><a class="bakvendtland" href="Dag_hater_botter">on.aidemrengorf@gad</a><br/> 
	<strong>Tlf: </strong>+(47) 41 31 43 85<br/><br/> 
	<strong>Org. nr:</strong> 992 417 366 MVA
</div>

Du kan enten legge til litt i det javascriptet litt lengre opp på siden din (det til slideren), eller bare sette inn dette ett eller annet sted:
HTML:
<script type="text/javascript">
    $(document).ready(function() {
    var post="mailto:";
    var navn="dag";
    var kroll="@";
    var nett="frognermedia.no";
    $("a[href='Dag_hater_botter']").attr('href', post+navn+kroll+nett);
    });
</script>

Du kan også enten lime inn dette rett i siden eller putte CSS'en i style.css filen din
HTML:
<style type="text/css">
    .bakvendtland {unicode-bidi:bidi-override; direction: rtl; text-decoration: none; color: #05afef;}
    .bakvendtland:hover {color: #0292c4;}
</style>

Det ble kanskje mye greier det, men jeg hater spam.
Hvis serveren har støtte for CGI er det sikkert det enkleste å bruke?
Du kan selvfølgelig stenge bottene ute i .htaccess, men ikke alle botter er lydige.
 

adeneo

Medlem
Noen andre farger på fonten kunne vært noe ja, men det er nok mer en smakssak, de er lett leselige og greie nok de som er der. Endret litt på den jeg da :D

 
Sist redigert:
Topp