Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

TorsteinO

Art Director & grunder
Det som er løgn er hele historien de bruker som salgsargument: De har garantert ikke mottatt noen domenesøknad fra noen andre på "dine" domener, og de har ingen plikt til i såfall å sjekke dette med deg først. Absolutt hele greia er en velkjent svindelmetode, bare prøv å google det litt, så finner du massevis om det.

Hvis de prøver å tukle med opptak eller underskrifter, så er det egentlig ganske enkelt å avsløre med mindre de er på et nivå som skulle tilsi at de kunne ha tjent veldig mye mer penger på andre typer jobber enn dette... så da får de evt svi for det selv hvis de skulle være så dumme å ta det til retten. Opptak er vel heller ikke lovlig så lenge de ikke opplyser deg om at det gjøres først (må da være med i begynnelsen av opptaket at du godkjenner at de tar det opp), og kan dermed kan dette sannsynligvis heller ikke brukes som bevis.

Send en mail tilbake og si fra at "Den er grei, da sender jeg anmeldelsen for svindel til politiet, sees i retten."

Takker for støtte ;)

På hvilken måte er salgsargumentet deres løgn?

Angrer litt på at jeg skrev under på det brevet jeg sendte de pr post i går. Har lest at de kan finne på å tukle med opptakene som er gjort over telefon, så da er de jo fan meg truende til å begynne å forfalske underskrifter også...

Hvordan finne ut hvilke personer som eier dette firmaet?

Siste mail fra de: Hej

Bra. Översänder ärendet till våran advokat för rättslig indrivning.

MVH

Anna. Kundtjänst
 

Nutz

Med lem
At man får vite i ettertid at dette er svindel og bedrag, og at man har tatt kontakt med firmaet for å avbestille burde styrke saken.

Det er jo hevet over enhver tvil om at dette er svindel.
Har man egentlig lov til å handle med svindlere? -Er man ikke moralsk forpliktet til å avbryte enhver kontakt med disse når man har funnet det ut?
 

allegretto

Medlem
Når de skriver ting som feks.:
"[..]Översänder ärendet till våran advokat för rättslig indrivning."
så er det sannsynligvis bare ren løgn som de skriver i håp om at du skal bli usikker, og dermed betale.

Ignorer dem helt, og bruk din energi og tid på andre viktige ting.
 
Sist redigert:

Keanu

Geek
Virker som de kjører ganske aggresivt mot nystartede firma. Takker for denne posten, som gjorde at når klienten spurte hva han skulle gjøre når han fikk telefon fra Sverige om at .com/.net/.org-domene var under oppkjøpt, kunne jeg forsikre han om at det er bare å ignorere.
 

tiny

New Member
Hei! Jeg har også blitt lurt av denne Anna som nå truer meg med inkasso. Hvordan har det gått med dere andre, hva anbefaler dere å gjøre?
Tine.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@tiny: Si klart fra til dem at du bestrider kravet, og at du gjerne møter dem i forliksrådet dersom de er uenige. Dersom de allikevel er så frekke å sende kravet videre til inkasso (de har egentlig ikke lov til det hvis du bestrider det) kan du bare si fra til inkassofirmaet at du bestrider det og at du gjerne møter svindlerne i forliksrådet. Inkassofirmaet kan miste bevillingen dersom de prøver å kjøre sak på et krav som bestrides, så de kommer ikke til å gå videre.
 
Om de tar kontakt bør noen fortelle dem at DU har fått tilbud om å kjøpe nordiskdomanhantering.no (som er ledig :) og fortelle dem at de kan betale deg 2000 kr (årlig) for å holde av dette domenet.

Kan bli en spennende samtale.
 
ndhsweden-svindel.gif
 
Topp