Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene snappet 1 sekund før meg?

Tony J

Alle skal få
Jeg registrerte nettopp et .net domene som registrar viste ledig.
Da jeg bestilte domenet så fikk jeg beskjed om at domenet var
parkert for meg, men kunne ikke bli registrert før jeg hadde betalt
faktura. Halve fakturaen ble betalt automatisk da jeg hadde 40
kr i kreditt hos de. Etter jeg betalte siste del av faktura fikk jeg
kontrabeskjed

"Det viser seg dessverre at ditt domene ikke kunne registreres fordi det er blitt registrert av andre etter at vi har mottatt bestilling fra deg."

Hva skjer?

Antar at det var opptatt, men at registrar rotet.

Hvor drar man (ta ex norid.no) for å søke etter .net domener?

Tony
 
for å være mest mulig sikker ville jeg brukt internic for å sjekke opp .com og .net. har selv mistet domener.
 

NilsF

Medlem
Jeg registrerte nettopp et .net domene som registrar viste ledig.


Nei det gjorde du ikke. Det eneste du fikk utført, var å legge inn en bestilling, men her er det "først til mølla" prinsippet som gjelder, hvor du som mulig abonnent er avhengig av at din registrar makter å registrere domenet før noen andre gjør det. Går det timer og kanskje dager før betalingen er utført og registraren forsøker å registrer domenet, så kan mye ha skjedd i mellomtiden, selv om domenet i utgangspunktet var ledig. Din registrar kan verken parkere eller reservere domenet for deg, før registreringen faktisk er gjennomført.
 
Sist redigert:

Self-Made.

Nybegynner
1. Benytt en eller flere registrarer som er lynkjapp, eksempel du registrerer et domene og kan benytte dette LIVE iløpet av sekunder etter bestilling.

2. Kjør backorder på domener som du ønsker i fremtiden

3. Før steg 1 sjekk at kontoinnstillinger er 100% korrekte
 

Tony J

Alle skal få
Nei det gjorde du ikke. Det eneste du fikk utført, var å legge inn en bestilling, men her er det "først til mølla" prinsippet som gjelder, hvor du som mulig abonnent er avhengig av at din registrar makter å registrere domenet før noen andre gjør det. Går det timer og kanskje dager før betalingen er utført og registraren forsøker å registrer domenet, så kan mye ha skjedd i mellomtiden, selv om domenet i utgangspunktet var ledig. Din registrar kan verken parkere eller reservere domenet for deg, før registreringen faktisk er gjennomført.

Jeg sjekket domenet rett før bestilling. Jeg brukte 1 minutt på bestillingen. Enig med annen post at domenet først registreres etter betaling.
 

Bjørn

Domenespekulant
Domeneshop er også veldig rask på bla. .net domener og du får som regel bekreftelse i løpet av veldig få minutter.
 

NilsF

Medlem
Jeg sjekket domenet rett før bestilling. Jeg brukte 1 minutt på bestillingen. Enig med annen post at domenet først registreres etter betaling.

Det er så godt som uten betydning at du brukte bare 1 minutt på bestillingen, hvis det deretter gikk timer eller dager før du fullførte betalingen. Får du ikke handle på kreditt, så vil ikke din registrar registrere domenet for deg før hele betalingen er mottatt.
 

Tony J

Alle skal få
Det er så godt som uten betydning at du brukte bare 1 minutt på bestillingen, hvis det deretter gikk timer eller dager før du fullførte betalingen. Får du ikke handle på kreditt, så vil ikke din registrar registrere domenet for deg før hele betalingen er mottatt.

RETTELSE: jeg brukte 1 minutt på å betale.

Dvs:

Sjekker at det er ledig.
Bestiller/betaler og fikk beskjed at det ikke kunne registrerer ETTER
betalingsbekreftelsen.

Tony
 
Topp