Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor viktig er google pagerank.....

Beergear.no

Medlem
Hvor viktig er egentlig google pagerank for plassering i google organic søk?

Har to konkurrenter foran meg på et par søkeord.
En av dem har pagerank 3 og en har pagerank 4.
Selv har jeg bare pagerank 2 på min Dyrebutikk på nett.
Vil det da være omtrent "umulig" for meg å gå forbi dem i googles organiske søk?
Eller er det mer viktig hvor mange som linker til meg på de aktuelle søkeordene?
Regner med det er mulig å gå forbi de, selv med lavere PR, men er usikker...
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Men hva er egentlig PR godt for da?

Det er et internt rankingsystem for sider som er indeksert av google.
Hadde du jobbet som selger for densuperduprenyebetalingskatalogen.ca hadde du fått tittelen månedens selger. Hos google får du høyere PR. Dette gjenspeiler ofte hvor godt likt du er av sjefen, men langt fra alltid din faktiske inntekt.
 

OldHP

Medlem
jeg vil nok si at det har noe å si, høy pr= høyt antall linker som peker mot din side=noe som igjen betyr: høyere rangering. Har et domene, dyrebutikk.net som kunne hjulpet deg. Legge til: lol jeg regga dyrebutTikk.net :confused:
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
En god start kan være å opprette nettsider med relevant innhold (f.ex. blogger om å ha forskjellige former for dyr, hvordan ta seg av disse dyrene, hvordan velge fortype osv) på de forskjellige domenene, der du legger inn linker til de forskjellige produktene deres i nettbutikken. Er det f.ex. et innlegg om forskjellige typer hundemat, så linker du til de forskjellige typene du vil anbefale, osv.

Lager du BRA innhold på disse sidene, så kan det være veldig effektivt :)
 

Beergear.no

Medlem
Takker for mange gode svar. Mye viste jeg fra før, og noe var nytt for meg.
Er nok bare å fortsette å jobbe på i 2012 også :)

God nyttår alle sammen!
 

Beergear.no

Medlem
Blir man hardt straffet av G for å ha linker som ikke virker.
Tok en gjennomgang av nettbutikken min og fant skremmende mange linker som ikke virket mer.
Har nå ryddet opp i dette. Kan jeg forvente meg noen form for "belønning" fra G for dette?
 

Speca

Medlem
Mye merkelig her synes jeg. I utgangspunktet stemmer det at PR ikke stemmer, men om du ser at ett domene med PR 4 og opp, og har optimalisert for søkeordet du ser etter, så vet du at det vil ta lang tid å gå forbi dem i SERP hvis du har lav PR selv. Selv gidder jeg ikke å gå etter nøkkelord som har slike som nevnt limt over hele topp 10. Men man må altså skille forskjell på sider som har optimalisert for en side, og sider som har høy PR, men ikke optimalisert for søkeordet. Sistnevnte er det ikke noe problem å gå forbi med lavere PR.

Jeg bruker dog ikke PR, men SeoMoz rank.
 

Beergear.no

Medlem
Det jeg legger merke til er at jeg må jobbe hele tiden for å holde meg på f. Eks 2 plass. Tar jeg pause noen dager detter jeg ned et par hakk. Det er vel tegn på at også de andre jobber iherdig....
 

Tonny Kluften

Administrator
... men om du ser at ett domene med PR 4 og opp, og har optimalisert for søkeordet du ser etter, så vet du at det vil ta lang tid å gå forbi dem i SERP hvis du har lav PR selv. ...

Mener du nå et domene med PR4 eller en underside med PR4?
Du kan med hell optimalisere for samme søkeordet uansett, å ligge som nr. 2 er veldig attraktivt det også. Særlig hvis du har bedre titteltag enn nr.1.
 
Sist redigert:
Topp