Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ping-tjenester e.l. for norske nisjeblogger?

erkdahl

Medlem
Hei,

I mangel på en bedre plass å poste denne velger jeg denne kategorien.

Jeg holder på å starte en blogg hvor jeg kommer til å blogge om webutvikling og programmering på norsk. Siden jeg er rimlig ny til SEO og blogging generelt har jeg et lite spørsmål til dere.

Hvordan skal jeg få spredt ordet om at jeg har kommet med et nytt innlegg?
For vanlige rosa-blogger o.l. er det jo en haug av ping-tjenester jeg kan legge til for å få spredt ordet, men det passer jo ikke helt til min nisje.

Finnes det noe lignende DZONE på norsk? Eventuelt nettaviser, nettsteder eller forum hvor det er lurt å spre ordet. Og kan det automatiseres?

På forhånd takk for alle tips!
 

Ludus

Medlem
Du skal bruke Twitter, Facebook og Google+. Bruk Feedburner: du kan automatisere tweets. Facebook: bruk RSS Graffiti app, så skal du bare publisere innlegger og de blir publisert på fanpage din.

Du kan bruke også nett bokmerker som klikkbart.no, ov.
 

Hupsey

Medlem
Generelt kan du pinge alle sider som tillater det. Om det er verdt tiden det tar er en annen ting. Mange gode tips over her. Jeg anbefaler http://dlvr.it for å poste feed til twitter, g+, linkedin osv..
 

erkdahl

Medlem
Generelt kan du pinge alle sider som tillater det. Om det er verdt tiden det tar er en annen ting. Mange gode tips over her. Jeg anbefaler dlvr.it : feed your blog to twitter and facebook for å poste feed til twitter, g+, linkedin osv..
Takk for tipset om dlr.it!
Når det gjelder om det er verdt tiden på pings. Jeg tenkte å sette opp en lang liste på wordpress, og da skjer jo pingingen automatisk, så det er vel en no-brainer såvidt jeg kan se? Spørsmålet er jo hvordan jeg får tak på ping-adressene jeg trenger..
 
Topp