Kjapp og trygg hosting for Wordpress

PayPal tar over verden

kongen

kongemedlem
Plugg en liten dings i smarttelefonen og du har en mobil betalingsterminal:

screen-shot-2012-03-15-at-10-54-53-am.png


Smart for rørleggere, håndverkere, pølseselgere, polakker på sommerjobb som kan ta betaling rett etter jobben er utført.

https://www.paypal.com/webapps/mpp/credit-card-reader
PayPal Goes In-Store, Launches Global Platform For Smaller Businesses | TechCrunch
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, kommer jo definitivt an på hvor stor omsetning man har, om det lønner seg med paypal/izettle eller om man bør gå for en mer "tradisjonell" kortløsning. Begge disse sier jo klart og tydelig fra at de er beregnet for de minste. Blir litt tåpelig å leie en "ordentlig" mobil kortterminal til full pris hvis man bruker den to ganger i mnd.
 
Sist redigert:

HPF

Medlem
ja, kommer jo definitivt an på hvor stor omsetning man har, om det lønner seg med paypal/izettle eller om man bør gå for en mer "tradisjonell" kortløsning
Omsetning og bruttofortjeneste. Eksempel:

Innkjøp 400
Avanse 200
Frakt 120
Moms 180

Paypal tar kr. 33,40 for den betalingen der (nesten 17% av bruttofortjenesten). Tenk på de som selger Apple produkter, selv om de kommer seg over 20.000 så har de nesten gitt fra seg hele bruttofortjenesten til Paypal på de første 20.000.

Når det gjelder izettle så kom gebyrene der på toppen av kortgebyrene?

Tror BankAxess og BankAxept passer meg bedre da jeg uansett bare har innenlandske kunder. Paypal fjerner jeg iløpet av uken.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@hpf: selger man appleprodukter er man sannsynligvis ikke i målgruppa for de løsningene her. Derimot, hvis jeg f.ex. trykker opp noen artsy-fartsy t-skjorter og selger på søndagsmarkedet på Blå, da kan det være midt i blinken, og kostnadene blir ikke så gale heller. Si f.ex. 150kr for en t-skjorte, da blir det vel rundtomkring 6kr i gebyrer til iZettle.

Det er rett og slett ikke en løsning som er beregnet for oss/folk som driver heltid, eller som ville ha brukt den MYE. Det er en løsning for de som bruker den lite/sjeldent, f.ex. de som driver på hobbybasis/på siden av vanlig jobb, eller av andre grunner kun har bruk for kortbetaling veldig sjelden.
 

Self-Made.

Nybegynner
Ebay (PayPal) har gjort veldig mye bra og har kun positivt å si, men det spørs jo også hvilken erfaring man har samt ståsted :).

Det koster å bruke tjenester og Paypal er supereffektivt, på samme måte som Ebay gir en mye for pengene.
 
Topp