Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Faan i hælvetes møkka-Posten!!!!

TorsteinO

Art Director & grunder
Dele seg opp i Bring og Posten og sette opp portosatser, det klarer dere, men å levere brevet om forskuddsskatten, DET klarer dere ikke nei! Tusen faanmeg takk!!

Ja, jeg BURDE ha huska/lukta at det var noe galt når brevet ikke dukka opp i begynnelsen av mars, men dessverre var jeg for opptatt med å JOBBE (har dere prøvd det noengang, posten-idioter?!), og dermed må jeg nå plutselig ut med forskuddsskatten for hele fordømte året på en gang!? Takk skal dere faanmeg ha!

Noen som har erfaring med om det i det hele tatt er mulig å få skattefolka til å ta til fornuft på sånt som dette? Å betale for hele året NÅ er jo ikke akkurat verdens enkleste ting!?

(og FYI - det er ikke første gang jeg har opplevd at post mangler eller kommer fram først etter betalingsfrister)

Faan nå er jeg arg!!!
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Hehe kjenner følelsen av å få det brevet du fikk nå Torstein. Var for treg selv for et par år siden. Ringte da det lokale Skattekontoret mitt, og dama jeg prata med sa at det var mest "ment for å skremme"!?! Var bare å betale det aktuelle kvartalsavdraget, så ordnet det seg.

Ville uansett ha ringt dem og forklart situasjonen.
 

namaste

Medlem
Kan jo også nevne at Posten er økonomisk ansvarlig for tap de påfører deg... I vertfall kjenner jeg til en sak hvor et firma mistet et anbud pga Posten, og fikk erstatning. Advokatmat muligens, men er det litt penger det er snakk om, så er det kanskje verdt det.
 

Speca

Medlem
Kan jo også nevne at Posten er økonomisk ansvarlig for tap de påfører deg... I vertfall kjenner jeg til en sak hvor et firma mistet et anbud pga Posten, og fikk erstatning. Advokatmat muligens, men er det litt penger det er snakk om, så er det kanskje verdt det.

Så hvordan skal du bevise at de ikke har levert det? Ord mot ord, og henleggelse.
 

picxx

Well-Known Member
Så hvordan skal du bevise at de ikke har levert det? Ord mot ord, og henleggelse.

Du har ingen bevisbyrde om du hevder å ikke ha mottatt noe grunnet posten.
Det er posten som må bevise at du har mottatt det til rett tid.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ah, liten oppdatering, det ordna seg, null problem :)

Det eneste man må være veldig obs på, er at man sannsynligvis ikke vil få noen giroer om de senere innbetalingene, siden disse sendes ut automatisk, så man bør sette opp en hel fordømt haug med varsler, på mobil, alt av kalendere, og sette opp innbetalingen i nettbanken for alle forfallsdatoene resten av året med en gang, så det ikke er noen som helst sjanse for å glemme det.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bra det ordnet seg da. :)

Et lite spørsmål som er litt relevant til dette:

Jeg har frem til nå kun skattet av hovedinntekten min også lagt av penger til skattesmellen (pga overskudd i firmaet), men vil gjerne begynne med forskuddskatt slik at jeg får litt mer oversikt.

Kan jeg ta kontakt med skatteetaten nå, eller er dette for sent slik at jeg må vente til neste år?
 
Topp