Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nfcwallet.com vurderes solgt

Speca

Medlem
Her er en uslipen diamant som kan bli meget høyt priset om ett år eller to.

Til info så står nfcwallet.net til 24000 dollar og nfcwallet.org til 2200 dollar hos Godaddy og nfcwallet.info til 10000 dollar hos Sedo.

Mao. høy prisklasse.

Bud ønskes!
 

Speca

Medlem
Men, ikke akkurat kjempekonkurranse i SERPs.
WF ligger som #3 hos meg.

Noe som er helt nytt er sjelden høyt på google. Det fantes knapt søk etter dette inntil for 2 uker siden i følge Google Trends. De to siste ukene har det dog endret seg drastisk.

Og et nydelig overskudd til Speca, gratulerer :)

Foreløpig er det ikke noe overskudd. Jeg vet ikke helt om jeg er klin gal eller ei som takket nei til $125k dollar, men det er en meget stor aktør på området i USA som tydeligvis har ønsker om å ha domenet. Jeg har igjen nå fått en generell forespørsel om hva akseptabel sum for domenet er, men $500k er på nåværende tidspunkt helt uaktuelt for de.

Så får jeg finne ut om jeg skal vente med salget til evt. teknologien slår mer i gjennom, eller at jeg sitter med svarteper fordi at teknologien ikke slår til som ønsket. En brutal verden.

Det som derimot er helt sikkert er at noen av de andre NFC-domenene jeg selger er overpriset og ikke har en snøballs sjans i helvete til å bli solgt for BIN. Spesielt ikke for de domenen hvor .com er eneste extension som er tatt...


Var det noe?
 

Speca

Medlem
Jeg er meget glad for at jeg i ettertid fant ut at budet på NFCWallet fra USA ikke var legitimt. Det så ut som budet kom fra en høyt oppe i Verizon, men jeg klarte å avsløre når jeg forsøkte å presse budet høyere, at det kom fra en lenger ned i kjeden. Jepp, jobbet for Verizon, men var helt klart ikke i posisjon for denne summen. Jeg ble rett og slett forsøkt lurt.

Jeg mener fortsatt at dette domenet kan bli verdt seriøst store summer, men selv tror jeg at jeg kan tjene mer penger på å selge dette for en lavere sum nå. Så derfor

BIN: 75 000$ (åpen for seriøse bud)
 

adeneo

Medlem
Jeg ble rett og slett forsøkt lurt.

Må innrømme at det ikke kom som noen stor overraskelse for meg, og prisen du forlanger nå er sannsynligvis $74100 for mye, og dersom Google velger å lansere dette på ditt domene, så må du regne med å bli kvitt det for akkurat $0.

På den andre siden så blir det født en hvert minutt, så det er mulig du finner noen som vil betale mye for dette, jeg har ikke noe greie på domener, så ikke hør på meg ?
 

NilsF

Medlem
Domenet nfcwallet er registrert for en rekke TLD'er. Det sier noe om interessen for domenet og prisingen, at mange i hvert fall ser det som verdt registreringsavgiften.

Domenet nfcwallet er også ledig for svært mange TLD'er, også europeiske. Og de domenene som er registrert, leder omtrent utelukkende til parkerte sider. Det sier også noe om interessen.

Og i Googles søkeordverktøy, indikeres det at ordet "nfcwallet" har mindre enn 10 globale søk pr. måned, mens "nfc wallet" har 2400 globale søk pr måned.

Jeg har vurdert om jeg skal by 9 dollar for domenet, for å hjelpe selger med i hvert fall å få tilbake registreringsavgiften, men sorry, jeg må trekke meg, jeg anser risikoen som alt for høy.
 

Speca

Medlem
Må innrømme at det ikke kom som noen stor overraskelse for meg, og prisen du forlanger nå er sannsynligvis $74100 for mye, og dersom Google velger å lansere dette på ditt domene, så må du regne med å bli kvitt det for akkurat $0.

Hvorfor det? Jeg kjøpte domenet i 2010, altså lenge før Google lanserte Google Wallet 26.mai 2011. Altså har google ingen sak iht. IPR. Det er heller ikke registert noe trademark per i dag på Nfc Wallet. Diverse, de har intet å stille opp med.

NilsF skrev:
Jeg har vurdert om jeg skal by 9 dollar for domenet, for å hjelpe selger med i hvert fall å få tilbake registreringsavgiften, men sorry, jeg må trekke meg, jeg anser risikoen som alt for høy.

Du står selvsagt fritt til å trolle på dette forumet, så lenge Tonny ikke slår ned på det. Men du har ingen forståelse for hva dette er. (Enkelte sammenligner dette domenet med creditcard.com)

Her er litt mer info for deg:
nfc wallet - YouTube.
 

adeneo

Medlem
Dersom du mener du har et domene som er verdt millioner av kroner så er det vel ikke noe behov for å forsøke å overbevise oss "tvilere", det er vel bare å selge for noen mill og bevise at vi tok feil det, burde være rimelig rett frem ?
 

Speca

Medlem
Dersom du mener du har et domene som er verdt millioner av kroner så er det vel ikke noe behov for å forsøke å overbevise oss "tvilere", det er vel bare å selge for noen mill og bevise at vi tok feil det, burde være rimelig rett frem ?

Det har per i dag ingen reel verdi, men det kan bli av svært god verdi om noen år. Men selvsagt, med alle investeringer, så medfølger det en risiko. Den risikoen på dette domenet, vil jeg anse som middels. Og nei, jeg finner helt garantert ingen som er villig til å betale en halv mill dollar for dette per i dag, men kanskje jeg klarer å finne noen som er har lyst til å gi 40-50.000 dollar. Eneste jeg trenger er 18.000 dollar etter skatt, for å få outsourcet en bok til en ghostwriter.

Edit: Men det som irriterer meg er denne trollingen som foregår på dette forumet, hver gang noen tviler på at ting kan være verdt noe eller opptrer på spesielle måter. Da oppfører folk seg som de skulle være 12 år.
 

Bjørn

Domenespekulant
Janteloven som gjelder her på forumet Speca, bare bli vant til det. Ser heller ikke noe stor verdi akkurat nå, så hold på domenet noen år, og markedsfør det på utenlandske domeneforumer, ikke her. Lykke til.
 

Ole Avranden

utvandret
At NFC kommer til å bli stort er det ingen tvil om, men vil NFCwallet bli det kommersielle navnet? Er det ikke mer sannsynlig at det kommer mer sexy varemerke, for eksempel iWallet, noe med cash eller noe helt annet?
(Og jeg sier ikke dette for å trolle, jeg vurderte å kjøpe noen NFC-domener selv idet teknologien begynte å bli omtalt.)

Ellers så er jeg enig med Bjørn at du bør markedsføre domenet utaskjærs der det meste av innovasjonen rundt NFC skjer.
 
Topp