Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nfcwallet.com vurderes solgt

NilsF

Medlem
Janteloven som gjelder her på forumet Speca, bare bli vant til det.

Jada jada, hver gang noen på forumet våger å gjøre noe annet enn å jatte med domeneselgere som forlanger astronomiske priser for domener, så kommer sånne som deg å slenger med leppa om at innleggene skyldes Janteloven. Slike kommentarer anser jeg som usaklige og en form for hersketeknikk, hvor en ikke møter debattantene på sak, men med personangrep.

"Ser heller ikke noe stor verdi akkurat nå..."

Eller skal vi konkludere at også ditt innlegg skyldes Janteloven og at du er grønn av misunnelse?
 

Bjørn

Domenespekulant
Når denne tråden nå er ødelagt allikevel, vil jeg generelt bare si at stort sett alle salgstråder her på forumet blir ødelagt av negative kommentarer. Uansett om det er et bra domene til en rimelig pris, finner noen noe å hakke på. Og det er stort sett de samme som går igjen. En pris for en kan se urimelig ut, mens den for den rette kan høres helt grei ut. Er man ikke enig i en selgers prisantydning kan man bare gå videre til neste post, og la være å kommentere med useriøse og negative kommentarer. Kan like godt legge ned salgsdelen, og bare ha diskusjonsdelen her på forumet, hvis det fortsetter sånn her inne.
 

adeneo

Medlem
Nå må du gi deg Bjørn, jeg er tildels enig at mange av salgstrådene har unødvendige kommenterarer om domenesalg og for høye priser, men når vedkommende går ut og hevder at det har kommet bud på $500k for dette domenet, for så å komme med en historie om en eller ansatt i Verizon eller hva det var for noe, og så påstå at domenet er verdt gull og grønne enger, noe enhver idiot forstår ikke stemmer, og til og med jeg som ikke har noe greie på domener overhode kunne vel nesten med god garanti sagt i fra på forhånd at et slikt bud ikke var reellt, dersom det i det hele tatt forelå et slikt bud.

Når man så snur seg rundt og tilbyr dette domenet til forumets medlemmer for superdupertilbudsprisen $75k, som er sludder og vås fra ende til annen, så må det vel være lov å komme med en og annen sarkastisk kommentar, og det kan som Tonny sier kanskje være med å hjelpe noen som vurderer kjøp av dette domenet seriøst ut i fra de forutsetningene som trådstarter nevner om potensialet til å tenke seg om to ganger før man byr.

Min veldig uprofesjonelle mening er at en salgstråd som presenterer noe til en pris som ikke ligner ræva på en lam sau må regne med noen spydigheter.
 

Speca

Medlem
Janteloven som gjelder her på forumet Speca, bare bli vant til det. Ser heller ikke noe stor verdi akkurat nå, så hold på domenet noen år, og markedsfør det på utenlandske domeneforumer, ikke her. Lykke til.

Det har foreløpig blitt markedsført på noen lukkede forumer utenlands. Som tidligere, sagt, så har det ikke noen stor verdig per i dag, men det kan blir det i fremtiden. Årsaken til at jeg ønsker å selge nå, er fordi jeg kan tjene mer med 40.000 dollar(etter skatt) nå, enn 250.000 dollar om 5 år.

Ole Avranden skrev:
At NFC kommer til å bli stort er det ingen tvil om, men vil NFCwallet bli det kommersielle navnet? Er det ikke mer sannsynlig at det kommer mer sexy varemerke, for eksempel iWallet, noe med cash eller noe helt annet?

Nå blir det neppe bare en tilbyder av NFC Wallet, i dag finnes Google Wallet, Paypal Paywave, Isis(AT&T, Verizon og Vodafone), etc. At noen kommer til å velge NFC Wallet som ett kommersielt navn, er svært lite trolig. Men folk kommer helt garantert til å søke på det, og det kommer til å bli ett godt søkt nøkkelord, sannsynligvis med mange typos etterhvert, og da kan det være verdt for en stor aktør å ha domenet, kun for videresending.

adaneo skrev:
Nå må du gi deg Bjørn, jeg er tildels enig at mange av salgstrådene har unødvendige kommenterarer om domenesalg og for høye priser, men når vedkommende går ut og hevder at det har kommet bud på $500k for dette domenet, for så å komme med en historie om en eller ansatt i Verizon eller hva det var for noe, og så påstå at domenet er verdt gull og grønne enger, noe enhver idiot forstår ikke stemmer, og til og med jeg som ikke har noe greie på domener overhode kunne vel nesten med god garanti sagt i fra på forhånd at et slikt bud ikke var reellt, dersom det i det hele tatt forelå et slikt bud.

Du bør lære deg å lese, før du begynner å skrive. Jeg har ikke under noen omstendighet påstått at det har foreligget ett bud på $500k, derimot ett bud på $125k forelå, som var falskt. Jeg mener fortsatt at domenet KAN bli verdt høye summer på sikt. Når du mottatt ett bud, scannet på offisielt brevark fra en stor bedrift som helt klart kommer til å gå inn i dette markedet, ville du da ikke tatt det seriøst? Jeg skulle selvsagt ha undersøkt mailadressen nøyere med en gang, slik at jeg kunne ha avslørt det, men det gjorde jeg ikke. Jeg var blasert over at dette budet kom så fort, og forsøkte å melke mer ut av det. At du trekker meg i tvil, understreker bare hvor stakkarslig du er.

adaneo skrev:
Når man så snur seg rundt og tilbyr dette domenet til forumets medlemmer for superdupertilbudsprisen $75k, som er sludder og vås fra ende til annen, så må det vel være lov å komme med en og annen sarkastisk kommentar, og det kan som Tonny sier kanskje være med å hjelpe noen som vurderer kjøp av dette domenet seriøst ut i fra de forutsetningene som trådstarter nevner om potensialet til å tenke seg om to ganger før man byr.

Hvorfor er dette vås fra ende til annen? Denne prisen står flere steder enn her. Rett og slett fordi dette er det eneste åpne forumet jeg har giddet å brydd meg om, fordi jeg er norsk, og liker best å skrive på mitt eget språk, og da har dette vært det eneste stedet jeg ønske å tilby min kunnskap. Dette er det dog slutt på, når denne tråden er død, alternativt når Tonny har bannet meg.

Og når du tror at NFC Wallet ikke har noen mulighet for å bli stort, så har du falt fullstendig gjennom.

Tonny Kluften skrev:
Og det må være lov i slike spesielle tilfeller, slike saker engasjerer.

Og når eier av forumet, her viser hvor useriøs han er, ved å faktisk tillate diskusjoner hvor det ikke skal diskuteres, personangrep og det som verre er, så sier jeg takk for meg og hadet bra, når diskusjonen på denne tråden er slutt, alternativt om du utestenger meg på grunnlag av dette personangrepet på deg. (Isåfall bør du gå i deg selv, når du jevnt over tillater det av andre.) På etthvert seriøst forum, for webmarketing, hvor det foregår domenesalg, så blir folk utestengt, når de forsøpler salgstråder. Men på dette forumet er det helt greit. Akkurat som det konstante personangrepet Daniel Mossefinn har på meg, hver gang jeg åpner kjeften angående søkemotoroptimalisering. Hele forumet fremstår jo som "generell snakk og svada".

Utrolig at du ikke er enig med Bjørn i denne tråden. HELT UFATTELIG!!
 

looper

Medlem
Jeg fikk et bud en gang på 1 million USD for domene webalerter.com, det viste seg at det var falskt så derfor mener jeg det er verdt 150k usd. Ser du ikke at dette blir helt feil Speca?
 

Tonny Kluften

Administrator
.. alternativt om du utestenger meg på grunnlag av dette personangrepet på deg.

Da må du først angripe meg da :)

Reglene for kategorien er: "... snakk som ikke gjelder de konkrete domenene som ligger for salg skal ikke postes her."

Alle kommentarene her gjelder domenet som er til salgs såvidt jeg kan se.

Og jeg mener at domener som prissettes til 3 mill. kroner bør diskuteres.
 
Sist redigert:

Speca

Medlem
Jeg fikk et bud en gang på 1 million USD for domene webalerter.com, det viste seg at det var falskt så derfor mener jeg det er verdt 150k usd. Ser du ikke at dette blir helt feil Speca?

Jeg satte BIN som 125.000 FØR budet kom. Så kom budet altfor fort, og jeg skulle prøve å melke ut litt til, fordi jeg trodde at budet var legitimt.

Og igjen, jeg tror dette domenet kan bli svært mye verdt på sikt.
 

adeneo

Medlem
Hvorfor er dette vås fra ende til annen? Denne prisen står flere steder enn her. Rett og slett fordi dette er det eneste åpne forumet jeg har giddet å brydd meg om, fordi jeg er norsk, og liker best å skrive på mitt eget språk, og da har dette vært det eneste stedet jeg ønske å tilby min kunnskap. Dette er det dog slutt på, når denne tråden er død, alternativt når Tonny har bannet meg.

Og når du tror at NFC Wallet ikke har noen mulighet for å bli stort, så har du falt fullstendig gjennom.

Tviler ikke på at prisen står andre steder enn her, og jeg tviler heller ikke på at det er den prisen du forlanger, hvorfor skulle jeg det ?

Vær nå ikke så hårsår, du skal selge et domene som du selv mener er verdt $75-125k, og til den prisen er det klart det vil være mange som ikke er enig med deg.
Problemet er vel egentlig at du selv forsvarer den prisen så innbitt at det blir rent festlig å være uenig med deg. Hadde du holdt kjeft og heller kommet hit etter at du hadde fått den prisen, og domenet sto oppført på diverse lister over domener som har dratt inn obskøne summer så hadde selvfølgelig saken vært annerledes.

Jeg tror at NFC (Near Field Communication) teknologien vil komme for fullt, og at muligheten for å bruke mobilen til å betale direkte i butikker og slikt vil komme, og gjøre ting mye enklere.
Jeg har faktisk såpass tro på det at jeg allerede har begynt å se på noe av koden bak for å forstå litt mer om hvordan det virker, og hvordan man integrerer apper mot NFC teknologien o.l.

Jeg har derimot ingen større tro på at noen vil lansere en tjeneste som heter nettopp nfcwallet med mindre de får et brukenes domene for en billig penge, og jeg vil tro at en slik tjeneste med et slikt navn er noe som kommer fra et mindre selskap som heller skifter navn enn å betale $75k for ditt domene, ettersom NFC i utgangspunktet bare er en forkortelse for selve teknologien, og egentlig har lite med en slik tjeneste å gjøre, generelt sett.

Forhåpentligvis har de fleste store selskap noe bedre fantasi enn som så, og jeg har nevnt Google et par ganger fordi jeg vet at de allerede har besluttet å kalle sin tjeneste Google Wallet, hvorpå de på sine sider forklarer hvordan dette fungerer, og NFC er vel knapt nok nevnt på Google sine sider, igjen nettopp fordi det navnet henviser til seg selve teknologien bak osv.
Videre tror jeg andre vil lansere lignende tjenester, slik som Visa Wallet eller MasterCard MobilePay osv. jeg ser ikke for meg at NFC er et navn som vil brukes til merkevarebygging rundt slike tjenester, og før teknologien er allment tilgjengelig kan det godt være at noen beslutter å oppgradere både teknologi og navn til noe helt annet enn Near Field Communication.

Domenet har sikkert en viss verdi, ettersom søk på NFC, og sannsynligvis også NFC+wallet, kommer til å øke når teknologien blir kjent og allment tilgjengelig, men jeg tror det blir mer blant utviklere og nysgjerrige på selve teknologien, og ikke i nærheten nok søketreff til at domenet noen gang vil ha noen verdi over et par tusen $, og "worst case" blir det nærmest verdiløst, det er derfor det fremstår som den reneste svindel for meg å hause sitt eget domene på den måten du gjør, og forsøke å innbille potensielle kjøpere som ikke vet noe om NFC at dette domenet er nærmest garantert å bli verdt svimlende summer om noen år, noe det ikke på langt nær er, og komme med røverhistorier om falske bud, som om det skulle ha noe å si for prisen.
Ut i fra potensialet i forhold til risiko er $75k helt galskap, og hvis du finner noen som betaler det vil jeg helt klart si at du har gjort årets varp.

Alt er selvfølgelig mulig, og det finnes selskap som ser på $75k som lommerusk for å sikre seg et domene de ønsker, jeg har bare ikke troen på at dette er ett av de domenene, og finner prisforlangende helt latterlig, noe sikkert mange andre også gjør, til og med Bjørn innerst inne.
 
Sist redigert:

Bjørn

Domenespekulant
Synes denne saken blir helt latterlig. Om selger forlanger 1 krone eller 1 million for dette domene, så er det hans sak. Han må ikke forsvare prisen ovenfor dere eller andre. Eneste han risikerer med å sette prisen til 1 krone er å selge det, eller å aldri selge det til 1 million. Å for å ha sagt det for ente gang, så synes jeg personlig prisen bør ligge nærmere 1 krone enn 1 million. For det andre så høres det ut som jeg alltid støtter høye priser og forlanger astronomiske beløp for domener. Jeg har ALDRI satt prisantydninger over 75K, og minst 95% av mine domener er i prisklassen 400 kroner til 10.000,-. Noe som er vanlig for halvgode/gode/gode+ norske domener.
 

Bjørn

Domenespekulant
Hvorfor skal vi det hansson? Når webforumet engang tilbyr et kjøp og salg seksjon for websider og domener, med regler for hva som skal diskuteres i trådene, så er det ikke selgerne som skal trenge å forlate forumet. Bør det ikke være kverulantene som ødelegger alle salgstrådene??? Eller er det det alle vil ha, et forum som ødelegges av useriøse og negative kommentarer?
 

hansson

Langveisfarende
Hvis ikke et så interessant tema som dette skal kunne diskuteres skjønner jeg ikke hva dere skal med et diskusjonsforum. Her støtter jeg Tonny 100% (og jeg ser helst at moderering gjøres minst mulig rett og slett fordi trådene her sjelden trenger det, la ting utvikle seg til det blir interessant - det er ikke så mye interessant som diskuteres i et så lite miljø som dette. I USA må ting modereres på en annen måte pga volum, og fordi de har tradisjoner med å være anale, moralistiske politistatsinnbyggere).

Hvem bestemmer hva som er kverulerende, negativt og useriøst? Jeg synes veldig ofte selgerne opptrer useriøst her, med misvisende og feil faktaopplysninger, ville påstander, osv.

Negative kommentarer er viktige for fri tenking og kildekritikk. For meg er derfor negative kommentarer hundre prosent mer interessante enn positive kommentarer.
 
Topp