Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Penger å tjene på infoside om sykdom?

Tonny Kluften

Administrator
:
Har du en gammel bil så koster de ca 2kr per km har du en splitter ny bil ca 3,4kr per km. er ikke vanskeligere enn det vettu.

Det er feil.

Men hvis du har tro på domenet så prøv. Bruk Adwords for å sjekke hvor mange lokale søk det er på domenet hver mnd. så ser du om det er noe vits i.
Og en ting er 100% sikkert, domenet kommer ikke på topp i Google av seg selv. Så hvis du ikke har noen plan om hvordan du skal få domenet på topp kan du glemme å komme på topp.

Og ja, det er masse penger å tjene på nettsider om sykdom.
 

webmannen

Medlem
Noen som kan fortelle hvordan man burde lage en slik side? holder det å lage en blogg i f.eks blogger og skrive artikler?

Tonny du sier det er mye penger i Sykdom. Hvordan ville du laget en nettside som omhandler sykdom ?
 

Tonny Kluften

Administrator
Om en spesiell sykdom?
- En hovedside med generelt
- Undersider med temaer for sykdommen, f.eks. hvor man kan få hjelp, sykdommens faser, alt som har med sykdommen å gjøre.
- Lage en stor plakat på hver side som forteller at man må søke legehjelp og at ikke nettsiden kan brukes til å helbrede sykdommen eller til å sette en diagnose osv.
 
Jeg har et domene som har ca 500 000 treff på norsk google.
Vet at dette domenet vil komme øverst i google. og at mange folk vil gå inn på siden.
Er det noen penger å tjene på en infoside om f.eks en sykdom?
f.eks. hårtap.no
Vel, dersom nettsiden har 500 000 unike besøkende om dagen og kommer øverst når man søker på et bestemt ord i Google, så går det an å regne på modellen. La oss f.eks, si at du har en annonseavtale der RPM (betaling for 1000 unike besøkende) er 6 øre. Da vil du tjene 500 000/1000 * 0,06 = NOK 30 pr. dag. Om 30 kroner dagen er "noen penger" kommer, som andre allerede har svart, hva målestokken for "noen" er.

Dersom annonsene på nettstedet utløser kjøp av de produktene det annonseres for, ved at det klikkes gjennom annonsen, kan fortjenesten gå opp ytterligere. Du kan muligens få provisjon på 10 % eller mer av det beløpet det handles for gjennom nettstedet.

For å få sikre data om treff og antall unike besøkende bør du bruke Goggle analytics til å måle trafikken på domenet, men det antar jeg du allerede gjør.
 

webmannen

Medlem
hehe. takk Gisle.

Det var ikke store pengene.
Jeg kan ikke dette så godt vettu. HVordan legger man inn analytics på domenet?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En annen ting som bør være med i bakhodet her er at 500.000 treff på norsk google er noe HELT annet enn at det er 500.000 som søker etter det, som heller ikke er det samme som 500.000 unike besøkende.

At du får opp "500.000" treff når du googler ordet vil bare si at det er nevnt ca 500.000 ganger på nettsidene google har indeksert. Hvis du vil sjekke hvor mange som søker etter ordet hos Google, så bør du heller bruke nøkkelordverktøyet hos google adwords (altså ikke adsense, men adwords). "Lat som" at du skal sette opp en kampanje der du vil ha annonser når folk googler dette ordet, så får du se hvor mange som søker etter det.
 

adeneo

Medlem
Har du 500 000 unike besøkende om dagen så er nettsiden blant de ti mest besøkte sidene i Norge, og ligger omtrent likt som startsiden og finn.no, mens sider som E24, gule sider og blogg.no ligger på mellom 100-200k unike om dagen, og dersom man har 30 spenn om dagen i inntekt på en slik side så har man i utgangspunktet gjort noe galt.

Finn.no omsetter etter mine løslige beregninger for rundt 8mill daglig, men det er selvfølgelig noe spesielt ettersom de driver en annen type butikk enn bare Google annonser osv.

Ville tro det er nærmere det Tonny skisserer, rundt en femtilapp per 1k unike, og det skulle vel bli rundt 25 000,- NOK per dag for 500k unike, noe som utgjør en månedlig omsetning på 750 000,- NOK, som må sies å være helt greit.
 
Hehe, tjener du 30 kr. pr. 500.000 besøkende er du vel nærmest bevistløs. Jeg vil anslå at du tjener 25-75 kr pr 1000 besøkende med Adsense.
Det kan nok stemme, men det tjener du bare dersom du har en anstendig konvertering fra besøkende til kjøp. Spørsmålet her er hva man kunne tjene på besøk (sidevisninger), og det er ikke stort i Adsense.

Intet er opplyst om prosentandel konverteringer, og derfor sa jeg bare at man kunne tjene mer dersom man kunne generere kjøp.
 

Tonny Kluften

Administrator
Det kan nok stemme, men det tjener du bare dersom du har en anstendig konvertering fra besøkende til kjøp. Spørsmålet her er hva man kunne tjene på besøk (sidevisninger), og det er ikke stort i Adsense.

Intet er opplyst om prosentandel konverteringer, og derfor sa jeg bare at man kunne tjene mer dersom man kunne generere kjøp.

Du har rett i at Adsense ikke gir penger for sidevisninger, og for Adsense må man kun generere klikk, ikke kjøp. Anslaget mitt er basert på CTR på 1% og 2,5-7,5 kr pr. klikk. 1% klarer man uten problemer på et vanlig kommersielt nettsted som f.eks. et nettsted om en spesiell sykdom.
 
Topp