Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Uff, noen kunder...

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg hater det, men noen kunder vet bare ikke sitt eget beste, og insisterer på å overstyre fagkunnskap. Hvorfor i heiteste leier de inn hjelp hvis de ikke vil høre på det man sier til dem?

Aner ikke, men dersom du finner svaret må du for guds skyld dele det med oss.
Vi er mange som lurer.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Haha, finn dokumentasjon på at du har rett da vel.
Men noen kunder kjenner faktisk sitt publikum bedre enn "fagkunnskapen". Dessuten, noen av de beste ideene i verden kommer fra folk som ikke ha peiling.

Absolutt, men prøv f.ex. å forklare en kunde som er vant til å gjøre ting på verst mulige kaotiske måte i word, at det er dumt å bruke <h1> på all brødtekst... (ja, der man vanligvis ville bruke <p>) ...pain. Naturligvis kan jeg bare endre de vanlige paragrafene til samme font/størrelse osv som h1, men... når hun bare tenker at "større tekst er bedre", og ikke skjønner hvorfor hun ikke bare kan bruke h1 som hun har gjort osv... bah.

...og stocks: Oftest er folk flinke i sitt fag, men har ikke peil på web/design osv i det hele tatt. Noen har da nok innsikt til å vite det, og de fleste skjønner det når man forklarer ting og hvorfor noen valg/løsninger er smartere enn andre osv, mens andre tror de kan alt, og dermed sitter man gjerne igjen i denne situasjonen:

How a Web Design Goes Straight to Hell - The Oatmeal
 
Sist redigert:

Nutz

Med lem
Aner jeg en "God Almighty" som ikke liker å bli oppfattet som tjener? :D

Ikke bli så engsjert, si det du mener om saken, -la kjerringfilla få det som hun vil..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Aner jeg en "God Almighty" som ikke liker å bli oppfattet som tjener? :D

Ikke bli så engsjert, si det du mener om saken, -la kjerringfilla få det som hun vil..

hehehe, er ikke så langt unna det jeg har endt opp med å gjøre... men faan så irriterende, for før alle de siste endringene kom var egentlig sida ganske stilig. Nå - meeeeeeh...
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Kunder har langt fra alltid rett.
Men kunden er konge... sålenge den oppfører seg staselig.

For meg gjelder at når min tilfredshet med arbeidsoppgavene går ned, så går prisen opp. Jeg skal helst like det jeg gjør :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
omtrent samme filosofi som jeg kjører det der pong, hvis de absolutt ikke vil høre på fornuft, så får de det som de vil, det er tross alt til syvende og sist dem selv det går utover

...og er det en jobb jeg virkelig har lyst til å gjøre fordi jeg tror den vil være morsom eller at den vil være spesielt morsom å referere til, så priser jeg den deretter :)

Jaja, har tre andre jobber på rappen nå som kan se ut til å bli ganske morsomme :)
 

tyr897

Medlem
Støtter "vanskelig kunde" pris.

Vinn-vinn situasjon. Enten får man ikke jobben, eller så får man i det minste veldig godt betalt :)
 
Topp