Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Meta keywords - Hva er optimalt?

alterego

Medlem
Hvor viktig er meta keywords?

Har det noe å si hvor mange keywords man har så lenge de er relevant til innholdet på siden?

Noe man bør tenke på for å optimalisere meta keywords? Kan det f.eks. være greit å ha 100-vis på Forsiden og begrense seg litt mer på innholdssider?

På forhånd takk?
 

zapotek

Medlem
Hvor viktig er meta keywords?

Har det noe å si hvor mange keywords man har så lenge de er relevant til innholdet på siden?

Noe man bør tenke på for å optimalisere meta keywords? Kan det f.eks. være greit å ha 100-vis på Forsiden og begrense seg litt mer på innholdssider?

På forhånd takk?

Det optimale er 0 meta keywords.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg går mot strømmen og sier: Bruk meta keywords hvis du gidder å bruke tid på det. Det skader i alle fall ikke dersom de er fornuftige og ikke overdrevent mange.

Disse endeløse diskusjonene om hva som funker eller ei baserer seg uansett på gjetting.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg går mot strømmen og sier: Bruk meta keywords hvis du gidder å bruke tid på det. Det skader i alle fall ikke dersom de er fornuftige og ikke overdrevent mange.

Disse endeløse diskusjonene om hva som funker eller ei baserer seg uansett på gjetting.

"Gjetning" som i Official Google Webmaster Central Blog: Google does not use the keywords meta tag in web ranking :D

Her ser du hva slags meta tags Google bryr seg om: Meta tags - Verktøy for nettredaktører Hjelp
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg lager ikke sider utelukkende for Google. Og igjen, så lenge det ikke er skadelig, bruker jeg meta keywords når jeg gidder.



Jeg stoler forøvrig ikke engang på hva som kommer "offisielt" fra Google eller andre. Erfaring og effekt er viktigere stikkord for meg.
 
Sist redigert:

Morph

Svart belte i snoking
Jeg bruker til vanlig ikke meta keywords, nettopp fordi Google ikke leser det. Men jeg har et nettsted hvor jeg likevel bruker det - ikke for søkemotorer, men for optimalisering av artikkelen.

Dette for å måle prosentvis frekvens av nøkkelordene jeg ønsker å optimalisere for i artikkelen. Man må ha tunga rett i munnen, men det er et svært godt verktøy, spesielt nå som man må passe seg for denne fryktelige overoptimaliseringen :D
 

SYSE

Medlem
Hvor viktig er meta keywords?

Har det noe å si hvor mange keywords man har så lenge de er relevant til innholdet på siden?

Noe man bør tenke på for å optimalisere meta keywords? Kan det f.eks. være greit å ha 100-vis på Forsiden og begrense seg litt mer på innholdssider?

På forhånd takk?

Jeg vil fraråde deg å bruke meta keywords av den enkle grunn at du eksponerer søkeordene dine for konkurrentene. Du må gjerne lage deg lister med søkeord per side som du ønsker å optimalisere mot, men jeg kan ikke se én eneste vettug grunn til å publisere det på Internett i <head>-tag'en på hjemmesidene dine.

Meta-keywords har ingen effekt i Google; både studier med statistisk signifikans og Google bekrefter dette. Bing er en annen historie:

“I’ll make this statement: meta keywords is a signal. One of roughly a thousand we analyse. Getting it right is a nice perk for us, but won’t rock your world. Abusing meta keywords can hurt you.”

-Duane Forrester, senior product manager for Bing webmaster outreach

Bing har imidlertid ingen markedsandel som er verdt å bry seg om (skarve 10% i Norge)? Uansett må du veie fordelen med å få en lite viktig parameter riktig i Bing mot ulempen med å publisere søkeordene dine for resten av verden.

Konklusjonen overlater jeg til deg :)
 
Topp