Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan finner jeg ut hvilke tabeller som faktisk brukes?

Dag Frogner

Supermedlem
På en av nettsidene mine har jeg et sammensurium av tabeller, da jeg har hatt forskjellige nettsider på èn database.

Nå er det bare en nettside igjen og jeg vil gjerne rydde opp litt i databasen. Men jeg er redd for å slette noen tabeller som brukes, så derfor lurer jeg på om det finnes et verktøy som finner ut hvilke tabeller som faktisk er i bruk?
 
Dag da, du må jo ha litt orden ;)

Det kommer vel an på hva slags rader du har i tabellene dine. Er du så heldig at du har timestamp eller dato i alle av de så er det nok den eneste redningen.
Viss ikke du har dette så må du nok bare sjekke selv.
Viss du har mange hjemmesider med individuelle tabeller burde du bygge opp med prefiks. Det er værtfall det jeg gjør, og det er vel også veldig typisk wordpress. Da blir det enkelt å skille ut i etterkant.
 

Dag Frogner

Supermedlem
De fleste sidene har vært Wordpress, men har også lekt meg litt med Opencart bl.a, så det er derfor det er litt kaos. :)

Alle WP-sidene har egne prefiks (hva tar du meg for?), så den biten er jo grei, men det er altså en del (for meg) ukjente tabeller her som jeg gjerne skulle blitt kvitt.
 

Mats1

Medlem
Du kan se igjennom alle tabellene dine her ved å kjøre følgende spøring i phpMyAdmin

Kode:
SELECT TABLE_NAME, UPDATE_TIME FROM information_schema.tables
 
Topp