Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Domene-svindel?

Hei folkens, og takk for et glimrende forum.

Jeg mottok nylig en mail ang. å selge et domene jeg har.
Jeg vet ennå ikke om jeg vil selge, men jeg lurte først på om dere kunne hjelpe meg med å vurdere om denne henvendelsen er seriøs.

Mailen kom fra denne adressen:
provider@cheap-web-hosting-search.com

cheap-web-hosting-search.com videresender deg til denne siden
Web Hosting Search – Reviews of Website Hosting Providers & Services

Her er mailen:


Hello!

I'm interested in purchasing (har skjult domenet).com.

Please let me know your price.

We are investing money in domains. Our company offers different hosting solutions. We have branches in several countries and help our clients to find a web hosting solution that fit their needs.

If you have more domain names for sale, please email me the list with prices.

Best Regards,

David Gillerman

CEO

Internet Hosting Search Solutions Inc.
========================================================
NOTICE - This communication may contain confidential and privileged
information that is for the sole use of the intended recipient. Any
viewing, copying or distribution of, or reliance on this message by
unintended recipients is strictly prohibited. If you have received this
message in error, please notify us immediately by replying to the message
and deleting it from your computer.
========================================================


Noen som har vært borti dette selskapet?

Takk for innspill.
 

Bjørn

Domenespekulant
Ved første øyekast ville jeg tenkt svindelforsøk, men du kan jo gi de et svar. Hvis de så kommer med krav om at du må få verdsatt domenenavnet via et firma de foreslår, før de kjøper det, så ER det også det.
 
Takker for kjappe svar.

Ja, jeg tenker også at dette ser mistenkelig ut.
Jeg har sendt dem et svar, så får vi se hva som skjer.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
du kan jo prøve å kødde litt med dem, hvis de viser seg å være de vanlige scammerne :D

Altså, hvis de ber deg om å bruke et bestemt firma/tjeneste til prisvurdering, så begynner du å bable om at du har forhørt deg med tanta til kjæresten din, for hun er veldig flink på sånt, og har drevet sin egen business med healing og snakking med ånder i årevis, og hun sjekket med noen "from the other side", og de mente at domenet var verdt minst $100k, også lurer du på om det holder som prisvurdering?

...og hvis du klarer å lokke dem til å svare fortsetter du og legger ut brevvekslingen her :D

Jeg/vi kan helt sikkert gjerne hjelpe deg med å dikte opp fantastiske svar, inspirasjon kan man finne masse av på 419 Eater - The largest scambaiting community on the planet! :D
 
Her er siste utvikling:
Han kom et bud på 5600 USD, jeg kom med et motbud.

Her er siste svar:

In order to process with the deal I need two things:

1. Please send me an appraisal.

This is the certificate of price. Even if you don't have a traffic they will value the domain.

2. I need a trademark verification. It's important for us to know that you domain has no problems with trademarks. Some valuators include this option in the appraisal report.

Please don't worry. This is not a complicated process. It takes only 2-4 minutes to order online and wait about 24 hous for the results.

Please take into account, I'm not a novice and don't accept free or automated valuations. I asked in the forum about reliable and independent valuation services with the trademark verification option. Please read this information:
forum-windows-club.com/Archive/317208469.htm

If the valuation comes higher you can change your asking price. After you send me the professional evaluation via email (usually it takes one day to obtain it) we'll be doing the business.

What is your preferred payment method: Escrow.com, International wire transfer, PayPal.com or something else?


Best regards,

David Gillerman

CEO


Hva tenker dere om dette?
Han ber meg om å skaffe en verification. Han har funnet en service som gjør dette. Og dette har han funnet på et forum. Tipper han sitter bak denne servicen, som selvsagt koster penger.
 
Sist redigert av en moderator:

Nutz

Med lem
:)
Forumsiden som det vises til er også fake..
Gir inntrykk at den er en del av h t t p://www.sevenforums.com/
 

zapotek

Medlem
Her er siste utvikling:
Han kom et bud på 5600 USD, jeg kom med et motbud.

Her er siste svar:

In order to process with the deal I need two things:

1. Please send me an appraisal.

This is the certificate of price. Even if you don't have a traffic they will value the domain.

2. I need a trademark verification. It's important for us to know that you domain has no problems with trademarks. Some valuators include this option in the appraisal report.

Please don't worry. This is not a complicated process. It takes only 2-4 minutes to order online and wait about 24 hous for the results.

Please take into account, I'm not a novice and don't accept free or automated valuations. I asked in the forum about reliable and independent valuation services with the trademark verification option. Please read this information:
Investing in domains

If the valuation comes higher you can change your asking price. After you send me the professional evaluation via email (usually it takes one day to obtain it) we'll be doing the business.

What is your preferred payment method: Escrow.com, International wire transfer, PayPal.com or something else?


Best regards,

David Gillerman

CEO


Hva tenker dere om dette?
Han ber meg om å skaffe en verification. Han har funnet en service som gjør dette. Og dette har han funnet på et forum. Tipper han sitter bak denne servicen, som selvsagt koster penger.

Si at du vil ha pengene i Zimbabwiske dollar :D Videre forklar han at siden allerede er validert gjennom Norsk Domenesvindelforening.:D
 
Topp