Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fornøyd med annonsering på Facebook?

måtte søke en del, fant under 1000 seddel. man kan alltid får et bilde til å se bra ut :)
 

pondus123

Medlem
Min erfaring med annonser fra Facebook er at det lønner seg å satse på kampanjer hvor du får betalt per søknad og ikke de kampanjene hvor søknaden må godkjennes for å få utbetaling. Da går det faktisk an å få overskudd :)

Jeg testet med 1661 klikk og brukte en side lik mastercardkredittkort.com (hadde mange flere kort og lån).
 

pondus123

Medlem
Fikk 1661 klikk og betalte 6258 kr, men i ettertid ser jeg at jeg kunne betalt mindre. Var villig til å betale for mye i begynnelsen! Etterhvert satt jeg en lavere pris, men klikkene kom uansett (hadde ca. 20 forskjellige annonser, både for kredittkort og forbrukslån).

Satt igjen med med ca. 6500 kr i inntekter. MEN jeg så i ettertid at jeg skulle brukt kampanjer og annonsenettverk som betalte per søknad.

For å illustrere; på et bestemt kort fikk jeg inn 25 søknader og 3 ble godkjent, da fikk jeg utbetalt 855 NOK, hadde jeg brukt et nettverk som betalte per søknad på dette kortet hadde jeg fått utbetalt 2250 NOK. Dette så jeg på flere kampanjer! Så hadde jeg satset slik jeg illustrerer hadde jeg faktisk fått overskudd på et par tusen (har ikke eksakte tall i hodet).

Jeg fikk mange klikk (fra min nettside) på den kampanjen du satser på, men ikke et eneste godkjent lead.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg kommer nok til å satse på en sånn kampanje jeg også, vil bare teste ut denne litt for å se. Har satt alder fra 30 til 50 år nå, så får vi se om det hjelper. Vil tro det er flere på f.eks 40 som får godkjent søknad kontra de på 20-ish.

Startet du med 20 annonser og jobbet deg nedover ettersom du så hvilke som fungerte og ikke eller hadde du alle oppe samtidig?

Kan jeg spørre hvordan du sporet dette?
 

pondus123

Medlem
Ser den med alderen, jeg satt den på 30-64 på forbrukslån etter hvert for å se om flere lån ble godkjent. Startet med 1 annonse og fant ut at det ikke var noe gøy med 3 klikk om dagen, så jeg satt opp 20 og hadde disse gående hele tiden ;)


Jeg sporet det ikke sånn direkte, jeg brukte denne nettsiden kun til dette (den var helt ny så ikke noe fra søkemotorer). Leste litt om sporing, men fant ut at det ble for innviklet og for mye arbeid for meg ;)
 

Frode

Medlem
For å illustrere; på et bestemt kort fikk jeg inn 25 søknader og 3 ble godkjent, da fikk jeg utbetalt 855 NOK, hadde jeg brukt et nettverk som betalte per søknad på dette kortet hadde jeg fått utbetalt 2250 NOK. Dette så jeg på flere kampanjer!

Bare et spørsmål, hvordan vet du at de 22 andre faktisk fyllte ut søknaden?
 

Nutz

Med lem
Antar at det er endel "klikkere" der ute som ikke liker kreditkortannonser, og av den grunn klikker bare for å bruke opp annosekronene til "pushere".
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Antar at det er endel "klikkere" der ute som ikke liker kreditkortannonser, og av den grunn klikker bare for å bruke opp annosekronene til "pushere".

Tror ikke det er tilfellet? Man er jo vanskelig å vite også da.. Den siden Dag bruker her vil vel ha 100 % bounce trafikk uansett da alle skal klikke seg videre uansett?

Men trodde ikke at folk var så duchbags
 

Nutz

Med lem
Noen er faktisk ganske bevisste, -jeg gjør det jeg kan for å "ta" de jeg ikke liker.
Kredittkort ligger ikke i kategorien her, men de som promoterer typske spam-selskaper har fått masse fine klikk fra meg, også de "98% av alle svarer feil på dette"-kategoriene..
 
Topp