Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fornøyd med annonsering på Facebook?

Nutz

Med lem
Filtrerer ikke Facebook ut mange klikk fra samme bruker?
De bør det, i det minste fra samme dag. Men noen annonsører har drøssevis med varianter, og de bør telle hver for seg.
Men når man trykker på "X" og velger ikke interessert på en annonsør, og det ikke hjelper, da våkner sabotøren i meg.
 

Nutz

Med lem
Ja, oppfatter jeg en annonse som bondefangeri, -så er jeg rask til å klikke på den.. :D
-Er egentilg en plikt.. :p
 

Travellingman

Nettgrunder
Antar at det er endel "klikkere" der ute som ikke liker kreditkortannonser, og av den grunn klikker bare for å bruke opp annosekronene til "pushere".

Tviler jeg meget sterkt på, det må i såfall være et mindretall av "spesielt interesserte" som gjør dette. Har aldri falt meg inn å gjøre dette ihvertfall :rolleyes:
 

Christoffer

Medlem
Jeg bruker Facebook for det meste å drive Likes til Facebook Page. Holder på å teste tekst-annonser nå mot eksterne URL's og div. landingssider, men jeg tror i lengden at flere likes=større reach, og hvis du er flink på å opprettholde facebook pagen din med mye bra content o.l. så kan det være stor verdi i det.

Nå kjører jeg kun kampanjer for å drive Likes og CPC ligger gjennomsnittelig på 0.82,- kr. På den ene kampanjen har jeg 1022 clicks, som har gitt 258 likes.
 

Tony J

Alle skal få
Jeg bruker Facebook for det meste å drive Likes til Facebook Page. Holder på å teste tekst-annonser nå mot eksterne URL's og div. landingssider, men jeg tror i lengden at flere likes=større reach, og hvis du er flink på å opprettholde facebook pagen din med mye bra content o.l. så kan det være stor verdi i det.

Nå kjører jeg kun kampanjer for å drive Likes og CPC ligger gjennomsnittelig på 0.82,- kr. På den ene kampanjen har jeg 1022 clicks, som har gitt 258 likes.

Så det har kostet deg ca 800 kr å skaffe 258 likes?
 

Christoffer

Medlem
Det stemmer, høres kanskje mye ut - men jeg skal sette det opp mot eventuell trafikk fra facebook til nettside, og konverteringer ut ifra det. Det er ganske segmentert og forhåpentligvis ser vi en positiv ROI etter hvert, men vi driver og tester ut en del ting nå.
 

Tony J

Alle skal få
Det stemmer, høres kanskje mye ut - men jeg skal sette det opp mot eventuell trafikk fra facebook til nettside, og konverteringer ut ifra det. Det er ganske segmentert og forhåpentligvis ser vi en positiv ROI etter hvert, men vi driver og tester ut en del ting nå.

Jeg skal ikke si om det er mye eller ikke for det vil jo komme litt an på hvilken nisje det er i og hvor bra annonsen du hadde var + mange flere faktorer som jeg ikke har kunnskaper nok til å kunne svare på. Bare nysgjerrig uansett:)

Vil uansett tro at likere generert av en annonse er bedre enn likere generert av en konkurranse.

Tony
 

Christoffer

Medlem
Jeg skal ikke si om det er mye eller ikke for det vil jo komme litt an på hvilken nisje det er i og hvor bra annonsen du hadde var + mange flere faktorer som jeg ikke har kunnskaper nok til å kunne svare på. Bare nysgjerrig uansett:)

Vil uansett tro at likere generert av en annonse er bedre enn likere generert av en konkurranse.

Tony

Sant det, og jeg er enig i at likere generert av en annonse kan ha mer verdi siden de velger selv å følge deg fordi de føler innholdet har verdi for dem. Hvis man prakker på "Lik oss!!" osv, så kan man miste en del etterhvert og de gir blanke.
 

Gomlers

Member
Tilbake til åpningsposten: Jeg har nøyaktig samme erfaring med facebook: Elendig konvertering, og ALTFOR dyrt.

Min konklusjon om hvorfor facebook fungerte så latterlig dårlig sett i forhold til andre alternativer er følgende:

Folk som sitter på facebook er opptatt av én ting: Snoke rundt å se på hva som skjer med folk de kjenner. En reklame fra eller til kan godt klikkes på for å få et avbrekk etter 30-50 minutter med snoking, og er dermed en sikker vinner for facebook, fordi de aller fleste som er "ferdige" med et nettsted for denne gang, gidder ikke å skrive inn en ny url, de klikker heller på noe...

Dermed kan du godt få noen klikk, men et sånt klikk blir fort uinteressant for deg som annonsør, for motivasjonen for å klikke er ikke nødvendigvis for å se hva du det er du annonserer for - men heller for å "bli ferdig med facebook der og da" for brukeren.

Annen reklame på f.eks. google - hvor brukeren finner annonsen din ved å søke på nøkkelord er antakeligvis mye bedre, fordi brukeren er genuint opptatt av det du annonserer for, og det beviser han/hun jo ved å søke etter det du selger.

Derfor har jeg avtalt med meg selv å aldri bruke en krone mer på facebook-annonser enn jeg absolutt må.

Derimot å annonsere på facebook for å få flere LIKER til fb-siden din ville jeg tro fungerer veldig mye bedre...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har gitt opp Facebook og heller brukt Adwords. Det koster jo en del pr klikk, men der kommer det ihvertfall inn konverteringer innimellom slik at det ikke bare er utgifter.

Har testet Facebook-annonser for å få folk til å like en side og det gikk mye bedre. :)
 
Topp