Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Logo - din mening?

the6tk

Medlem
bluff.png


Hva synes dere?

Design er ikke min sterkeste side.. Så vær ærlig, og gi meg din mening!
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg synes du skal legge noen tusenlapper i å kjøpe en proff logo ;)

Dette utkastet bryter med selv de mest basale regler, og selv om den er enkel er det faktisk rom for å misforstå hva det står der.

A SIL TECH Simple Internet Life
ASIL TECH Simple Internet Life
SIL TECH A Simple Internet Life
ASIL TECH A Simple Internet Life

På grunn av feilaktig bruk av avstander og mellomrom kan man faktisk tolke det til å bli alle fire variantene.

Så legg noe penger i en skikkelig logo, eller skriv firmanavnet rett ut - uten noe dill (det vil fungere bedre).

Dette var kanskje ikke den mest positive tilbakemeldingen - men den var i hvert fall ærlig :)
 

the6tk

Medlem
snart1.png

I forhold til avstand mellom A'n og resten av teksten, var dette bedre?

Jeg har ikke helt lyst å kaste den ut av vinduet helt enda.. Likte den veldig godt selv, men er ikke alltid at min smak er den beste! Så setter veldig pris på ærlig tilbakemelding! :)
 

kek91

Webutvikler
Hmm, var kanskje bedre med streken der, men bedre uten gradient (syntes jeg)

Ville dog kanskje gått for noe simplere uten den store A'n. Som Ole nevnte ble jeg faktisk litt usikker jeg og, men går ut i fra at det skal være A foran både navn og motto.

Se vedlegg for eksempel
 

Vedlegg

  • asiltech.png
    asiltech.png
    4,1 KB · Sett: 44

the6tk

Medlem
A'en skal både være for navn og motto ja! :) Enig med at det ble bedre uten grandient..

hm..
 

Enkel-IT

Medlem
Hmm, var kanskje bedre med streken der, men bedre uten gradient (syntes jeg)

Ville dog kanskje gått for noe simplere uten den store A'n. Som Ole nevnte ble jeg faktisk litt usikker jeg og, men går ut i fra at det skal være A foran både navn og motto.

Se vedlegg for eksempel

Gradienten er OK, men den går feil vei, med å snu gradienten slik at fargen går over til fargen på bunn teksten indikerer sterkere at A'en hører til både oppe og nede.
 

Atian

Medlem
"Kill your Darlings"
Logoer er ikke lett...
Hva er egentlig den opprinnelige ideen? Teknikken om felles bokstav på to linjer krever at bokstaven utforming (skrifttype) også gjør teksten visuelt lett forståelig. Teknisk design med riktige proporsjoner og "luft" er også avgjørende. Husk også at elementene i logoen bør være forsterkende og bidra til fortolkning av logoen, navnet som skal tolkes eller si noe mer om hva firmaet eller varemerket skal assosieres med.
Lykke til videre!
 
Topp