Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ideal Media AS / Dokumenthjelp.no har stjålet skjemaet vårt

hansson

Langveisfarende
Noen som kjenner til dette firmaet? Ideal Media AS

De driver denne nettsiden: Fastpris for ferdige utfylte selskapsdokumenter og rask registrering hos myndighetene.
...der viktige deler av tekster og hele bestillingsskjema for å starte AS er regelrett kopiert fra vårt nettsted Starte AS | Den enkle måten å starte aksjeselskap på.

Hadde vært hyggelig om noen kan tipse dem om at dette ikke er en akseptabel måte å drive forretninger på. Hils og si at de vil få trøbbel hvis ikke alt vårt innhold fjernes asap.
 

Bjørnar

Gründer
... skjønner dette er frustrerende.

men hva vil det hjelpe at vi sier i fra til dem? det er det jo dere som bør gjøre?

eller er jeg for trett til å skjønne det du skriver?
 

adeneo

Medlem
De er jo en tusenlapp billigere enn dere, så da må de vel kutte kostnadene ett sted?

Brønnøysundregistrene lar deg forøvrig fylle ut omtrent det samme skjeamet, også kalt en samordnet registermelding, helt klinkende gratis?
 

hansson

Langveisfarende
Bjørnar: Det var mest for å varsle WFs medlemmer, ikke ta det helt bokstavelig. Men selvfølgelig nyttig hvis de selv leser denne tråden. Eller at noen som kjenner dem tipser dem om at de er avslørt.

Adeneo: Samordnet registermelding er gratis (+ reg.gebyr til Foretaksregisteret). Men i tillegg må du ha en tjukk pakke med stiftelsesdokumenter som du må skrive selv (med fare for å få noe feil), og du må ha 2 revisorbekreftelser for å få stiftet et AS. En bekreftelse på innskutt kapital, og en på åpningsbalansen. Dette koster penger, og alt er inkludert i Starte-AS.no sin pakke.
 

hansson

Langveisfarende
Ja her er alt ned til mine sinnsykt bra css-klassenavn kopiert :D

De er ikke helt ferdig med å få inn javascriptet vårt på sine sider, ser det ut som, så det er foreløpig ikke mulig å få bestilt noe som helst hos dem. Merkelig, fordi de nå sender ut e-poster til alle firma-e-poster i Brønnøysund.
 

paal_erik

Medlem
Har sendt de en mail, så får vi se hva de svarer.

Min mail er blanding av litt forskjellig, da jeg er i ferd med å starte AS.
 

hansson

Langveisfarende
Ideal Media holder til i samme samme hus som Nettavisen i Urtegata i Oslo. MittOppdrag er eid av Nettavisen og holder også til der. Daglig leder i MittOppdrag er deleier i Vestover AS som eier 50% i Ideal Media AS.

Vi fikk nylig en bestilling på Conta Inkasso fra en ansatt i MittOppdrag som registrerte seg med sin mittoppdrag.no-adresse og fullt navn. Daglig leder hevder han ikke kjenner denne personen, selv om det på den ansattes facebookside står at han jobber i MittOppdrag. De nekter nå å betale fakturaen de har mottatt. Disse folkene har altså bestilt en betalingstjeneste uten hensikt om å betale, og driver sannsynligvis snoking på vegne av et uærlig firma som allerede har vist seg å være i stand til å drive med regelrett piratvirksomhet, brudd på markedsføringsloven og åndsverkloven.

Jeg sendte Ideal Media en e-post der jeg påpeker overtrampene og la ved en liste om krav til diverse sletting av kode innen 24 timer. Jeg mottok dette svaret nå:

Hei!

Vi har sjekket ut punktene du har nevnt i din klage til oss med vår advokat, og ikke funnet grunnlag for å gjøre de endringer som det henvises til.
Skulle dette fremdeles være en sak, så avventer vi svar fra deres advokat.

--
Hilsen
Tom Vatland
Daglig Leder
Ideal Media AS

****

Neste skritt er å få tatt ned nettstedet via hosten. Tips?
 

Bjørnar

Gründer
du får neppe tatt ned hosten, uten noe som helst rettskraftig. det vil overraske meg dersom en host tar det ned, bare fordi du peker på kopi. Det er ikke opp til hosten å avgjøre, med mindre de har lyst - de gjør som de selv vil, før det foreligger en rettskraftig dom/kjennelse.

advokatmat enn så lenge. deretter sak.

Tror jeg.
 

zapotek

Medlem
Hei!

Vi har sjekket ut punktene du har nevnt i din klage til oss med vår advokat, og ikke funnet grunnlag for å gjøre de endringer som det henvises til.
Skulle dette fremdeles være en sak, så avventer vi svar fra deres advokat.

--
Hilsen
Tom Vatland
Daglig Leder
Ideal Media AS

****

Haha, er det mulig? Fyren vet jo med seg selv at de har kopiert kopen.
 

janerik

Medlem
At de har lagt fra noen sak for advokaten sin er jo bare fjas - advokaten deres er sikkert like ekte som referansene de oppgir .
Sjekk f.eks Mona Wang, som ifølge disse ekspertene på dokumenter skal ha omdannet noe fra NUF til AS via dem - Ta et raskt rollesøk, via ravninfo.no, proff.no eller lignende så ser du at hun hverken driver noe AS eller NUF, men derimot driver hun noe som ENK.
 
Topp