Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Legge ut videoer på youtube - mye vanskeligere enn du skulle tro

Jeg har funnet ut at når man først får opp en fungerende youtube konto, har laget en ferdig video og har lært seg hvordan opplastningen skal gjøres, så det likevel SVÆRT VANSKELIG med dagens teknologi å få dette til.

Personlig har jeg en helt ny computer med 6G i ram, den er klinisk rensket for viruser, alle videoene er pent lagret i passende filer og jeg har fått meg det raskeste mobile bredbåndet som finnes, 4G. Og, ja, jeg befinner meg i et område med 4G dekning.

Og selv da er det ytterst krevende å laste opp en video på youtube. Nå for eksempel prøver maskinen på nytt med en video på skarve 30 minutter, det står "starter opplastning..." og så langt har intet skjedd på omtrent ti minutter. Sist gang den forsøkte å laste opp denne videoen klarte den å komme seg til 26%, og så klarte den ikke mer og alt sto stille. Igår kveld på to timers tid og med bruk av all maskinens ram for å laste opp samme video, lyktes den å komme seg til 95% før alt stoppet opp. Forrige uke ble det også gjort 3-4 forsøk på å få det til, den klarte å komme et stykke opp i prosentene også da, før den ikke klarte mere.

Så langt har med andre ord alle av snart ti forsøk på å laste opp en 30 minutter lang video til youtube fra en helt ny pc med norges raskeste mobile bredbånd, feilet.

Jeg forstår at det tydeligvis er svært vanskelig for dagens datamaskiner å klare å laste opp så mye digital video helt til youtube borte i USA. Man kan egentlig lure på hvordan det kan ha seg at youtube eksisterer.
 
Har du målt hastigheten på 4G nettet ditt?

Det er Netcom mobilt bredbånd 4G med det raskeste abonnementet. Når jeg i tillegg har 6G ram på en splitter ny virusfri pc, så burde da vel hele greia være mer enn raskt nok???

Du kan vel si at hele poenget med at jeg skaffet meg dette systemet var for å slippe å kaste bort mer av livet mitt enn nødvendig på sånne tidstyver...:mad:
 
Sist redigert:
Nå startet jeg forresten pcen på nytt, pluss logget meg av og på youtubekontoen og begynte på nytt. Og så har ventet i mellom 5 og 10 minutter mens det igjen bare står "starter opplastning..."

DETTE MÅ VISST VÆRE YTTERST KREVENDE SAKER FOR DAGENS BESTE TEKNOLOGI Å FÅ TIL...
 
A

aabbcc

Guest
Hvor stor er fila? Hvis den er veldig tung kan det være en ide å komprimere en del før du laster den opp. Generelt blir det ofte kluss med youtubeopplasting hvis nettet er ustabilt.
 

Hupsey

Medlem
30 minutters video er ekstremt mye på Youtube. Siden er laget med tenke på videoer på 5-10 minutter. Tipper det er restriksjoner hos Youtube, og ikke din levrandør som lager problemer. Du kan jo sjekke tos, og sjekke max fil opplastings grensen.
 
30 minutters video er ekstremt mye på Youtube. Siden er laget med tenke på videoer på 5-10 minutter. Tipper det er restriksjoner hos Youtube, og ikke din levrandør som lager problemer. Du kan jo sjekke tos, og sjekke max fil opplastings grensen.

Er 30minuter ekstremt mye? Jeg ser da videoer på mange timer hele tida på youtube, og det finns plenty av natur-lyd videoer på 8 timer for å kunne ha på hele natta, feks her: Forest and Nature Sounds 10 Hours - YouTube

Jeg fant først ut senere at man måtte bekrefte med sms for videoer lengre enn 15 minutter. Jeg gjorde det og nå ser det endelig ut til å skje ting. Hvis det ikke plutselig stopper på nytt da:eek: Jeg skal be en stille bønn!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tips: Prøv med chrome eller safari i stedet hvis du bruker firefox, jeg prøvde å laste opp en video i forrige uke, rekomprimerte og brukte alle mulige rare formater, men ingenting funka - med firefox. Etter litt research bytta jeg til chrome, og da funka det på første forsøk, visstnok skal safari også funke bedre enn firefox. Derimot hadde det funka uten problem litt tidligere også med firefox, men med chrome funka det med seks videoer på rappen uten noe problem, så jeg tror faktisk det hadde noe å gjøre med browseren.
 

adeneo

Medlem
Kanskje det er en taktikk fra Google for å få flere til å bytte til Chrome ved å la andre nettlesere feile på deres tjenester, kommer ikke som noen overraskelse?
 
Kanskje det er en taktikk fra Google for å få flere til å bytte til Chrome ved å la andre nettlesere feile på deres tjenester, kommer ikke som noen overraskelse?

Til Googles forsvar må jeg nevne at jeg brukte chrome i forbindelse med det her. Har fått lastet den ned nå, til slutt. Måtte bekrefte mobilnr og greier for å få legge ut video lenger enn 15 min. Er nok mer snakk om ustabilitet innen netcom mobilt bredbånd tror jeg...
 
Topp