Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

trulte

Medlem
Spam/E-post
Det er bare å holde seg unna den ideen, prinsippet blir som at man rettferdiggjør ett drap med ett nytt, noe som norsk rettspraksis var ferdig å si det mildt en god stund siden.

Anmeldelse
Man kan anmelde redaktøren til politiet for brudd på redaktøransvaret

Forliksrådet
Man kan samtidig benytte forliksrådet videre som tidligere nevnt.

Datatilsynet
Privatpersoner sitt navn som er rammet, kan man ta opp her.

Midlertidig forføyning
Kan man bruke via tingretten, men den bør være skrevet av en advokat. Tingretten kan så pålegge mittanbud til å fjerne det midlertidig til det ligger en rettskraftig dom på det.


Men det er jo flere som driver på med dette som mittanbud, f.eks telefonterror.no henger jo ut bedrifter som jeg tviler sterkt på driver med telefonsalg, og man kan kun stemme på negative karakteristikker om firmaet. Ergo er jo ikke deres side skapt for å være sannhetssøkende, som er et krav i redaktøransvaret.
 

Steve Cash

Medlem
Det i alle fall riktig yrkesgruppe til å forfølge saken, hvis disse to firmaene får tips om at det står dritt om dem der. På den annen side er de kanskje så tykkhudede at det ikke går hardt inn på dem.
 
A

aabbcc

Guest
Det virker som noen herfra som har lagt inn for å fremprovosere en respons. Hvis de to advokatene gidder å ta saken så vil jeg tro de innleggene blir slettet ganske fort.

abc
 
Ser at begge de 2 nevnte advokatfirmaene har fått slettet kommentarene. Men de andre står fremdeles:)
 

Steve Cash

Medlem
Det har Staff også ser jeg. Kommentareren er forøvrig skivebom, det er Tor Erling Staff som har gitt en del kontroversielle kommentarer til offentligheten av den typen det hintes til, og han har jo ikke lenger noen roller i firmaet. Uansett, så er jo dette åpenbare provokasjoner, hva som er grunnen til det blir bare spekulasjoner.

Edit: Jeg lurer på om det samme gjelder flere profilerte advokater?

Edit 2: Advokatfirmaet Danielsen selvfølgelig! Danielsen er jo den advokaten i Norge som har profilert seg mest på injuriesaker. Det er klart at en provokatør vil forsøke å vekke ham! Jeg håper faktisk at han får et tips om dette.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Takk for komplimentet (tror jeg). Jeg får legge til at jeg i all beskjedenhet betrakter meg som å være smartere enn at jeg bruker slike bøllemetoder. :)
 
Topp