Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ta record av det som skjer på skjermen + snakke inn

Tony J

Alle skal få
Jeg leter etter et program som lar meg ta et opptak av det som skjer på skjermen og samtidig snakke inn mens jeg gjør ting. Hvis mulig hadde det også vært kjekt og lagre "checkpoints" i filmen som jeg kan gi navn.

F.eks om jeg skal lage en film som viser hvordan installere wordpress så kan jeg
lage et checkpoint 1 "Installering av wordpress" så trykker jeg record og når jeg er
ferdig med dette så pauser jeg filmen og lager nytt checkpoint "Installere plugins" og fortsetter å recorde videre. På denne måten kan den som motar filmen lett gå til steg2 dersom han/hun allerede kan steg1 (men alt blir som sagt under 1 film)

håper det kan finnes noe der ute til dette bruket. Checkpoints er ikke nødvendig men hadde vært kjekt.

Tony
 

tveiten

Medlem
Techsmiths Camtasia er bra. Adobe Captivate er også ganske bra men noe mer komplisert.

Begge koster penger, men har ikke brukt noe open source selv.
 

hansson

Langveisfarende
Etter at du har spilt inn "filmen" kan du jo putte inn plakater med info (som du lager som vanlige bilder) i et enkelt filmredigeringsprogram som iMovie eller tilsvarende på PC. De har vel også støtte for at du bare skriver inn tekster oppå filmen eller velger en bakgrunn med tekst på. Techsmith har noen enklere løsninger enn Camtasia, f.eks. Snagit, Mac and Windows screen capture software from TechSmith eller Jing.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Oki, fins det en gratis screenrecorder der ute? Jeg må ikke nødvendigvis ha tekst i filmen da jeg kan legge ved dette i en egen tekstfil. Stikkordet er gratis for min del, men selvsagt kjekt å vite om flere :)
 

Tony J

Alle skal få
Takk takk. Jeg får ta et ta selv og se hva jeg finner ut. Jeg skal bare bruke det til noe småtteri :)
 

hansson

Langveisfarende
Ser at jeg misforsto det du skrev om checkpoints. Det enkleste der er kanskje bare å laste filmen opp på youtube og generere lenker til riktig sted i filmen, legge disse i en e-post eller PDF... og vips så kan mottakeren klikke seg til riktig sted.

Hvis det er en veldig enkel film du skal lage anbefaler jeg Jing, det er griseenkelt å bruke og like enkelt å hive inn piler, tekst og annet. Mulig det er en maksgrense på hvor lang klippene kan være, ikke helt sikker. Jing, screenshot and screencast software from TechSmith
 

Tony J

Alle skal få
Skal prøve Jing nå. Camstudio ga meg troa, men ga meg bare en masse feilmeldinger:]
 
Topp