Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Starte AS-gjør det selv eller via en bedrift?

Moderne

Medlem
Hei.

Vi er 3 venner som holder på å starte en ny nettbutikk og har bestemt oss for at AS er selskapsformen vi vil ha. Vi ser at det finns veldig mange bedrifter å velge mellom som (i følge de)ordner alt av registrering. Prisene varierer en god del. Har vart i kontakt med foretakshjelp.no og de virker veldig hyggelig og i møte kommende. Kunne ikke finne noe på de på nettet, men fant en del negative ting om andre bedrifter som tilbyr etablering av AS. Noen som har erfaring med de? Noen som har erfaring med å gjøre alt selv? (Regnskap ordner jeg selv, så trenger ingen bedrift som tar seg av det).
 

hansson

Langveisfarende
Det er ingen problemer å starte et AS selv, men vår erfaring er at mange synes det er betryggende, lettvint og ikke minst raskere hvis de får hjelp av noen som kan det og som stiller med kvalitetssikrede stiftelsesdokumenter. Det er mulig å redigere 17-20 sider i Word selv, men det er mye som kan gå galt, og Foretaksregisteret er flinke til å pirke hvis de finner feil.

Skal du få en revisorbekreftelse (eller to) fra revisoren der du bor må du kanskje betale et par tusenlapper for det alene, og det tar kanskje en uke å få det gjort, hvem vet. Med en tjeneste på nettet får du både revisorbekreftelsene, kvalitetssikrede dokumenter, pluss registrering i Altinn for en gunstig pris, raskt levert. Hos Starte-AS.no får du stiftelsespapirene umiddelbart slik at du kan gå i banken samme dag og sette inn aksjekapitalen. Revisor signerer for deg i Altinn innen 24 timer, vanligvis.

En siste ting du bør vite er at du jo får tilbakeført alle stiftelseskostnadene fra firmaet etterpå, slik at du som privatperson ikke har noen andre utgifter enn aksjekapitalen å tenke på. Les denne: Stiftelseskostnadene dekkes av aksjekapitalen | Starte AS | Den enkle måten å starte aksjeselskap på
 
Sist redigert:

Ole Avranden

utvandret
Personlig ville jeg ikke brukt all den tiden på å sette meg inn i alt av regler og sørge for at alt småplukk kommer på plass. - Og ikke minst at alt blir riktig.

Få hjelp av noen som kan det, som f.eks Hansson i innlegget over, og bruk heller tiden på butikken. Det er vel nok av ting som skal i orden der også :)
 

Moderne

Medlem
Hei

Takk for svarene. Vi har nå fått hjelp av et firma for å hjelpe oss med det og er nå godt i gang. Jeg skal gi dere beskjed når AS-et er klar:)

Ole, ja, det er nok å tenke på, spesielt når man gjør alt på fritiden og i tillegg har en 100% stilling. Men det er utrolig gøy å prøve å starte for seg selv.
 

janerik

Medlem
Gratulerer med ferdig registert firma !

Vår erfaring er at det fint går ann å opprette et AS alene, med hjelp av en lokal revisor som kan godkjenne åpningsbalansen, som Hansson sier. Men kostandsmessig er det lite å spare, og tiden man bruker på dokumenter i denne forbindelse er ofte bedre anvendt på andre viktige ting i forbindelse med oppstarten.

Godt var det og det opprinnelige spørsmålet deres. Fint var det også å se at det ikke var noen negative tilbakemeldinger om oss her, som jo også var et spørsmål i første innlegget. Vi er jo små og hjelper ikke til med store mengder AS hver uke, så veldig mange erfaringer på nettet finnes nok ikke. Håper også dere var fornøyd, og til andre som kommer over denne tråden er det bare å spørre oss om referanser osv - vi har endel kunder som har sagt at de kan kontaktes i den forbindelse.
 
Sist redigert:

Moderne

Medlem
Hei Jan Erik.

Takk. Vi var veldig fornøyde med dere og kan virkelig anbefale dere videre. Som du selv skriver er det virkelig ikke mye å spare på ved å ordne alt selv. Det dyreste er jo registrering i brreg. Det som jeg likte med dere er at dere var stort sett alltid tilgjenglig, til alle tidspunkter på døgnet, som ved første kontakten kl. 22 på en fredag kveld. Det er positivt.
 

jstoreid

New Member
Starte bedrift

Min erfaring er at det kan være greit å få hjelp. Ikke bruk folk som driver med dette som business. Det holder med å få hjelp fra regnskapsføreren du skal bruke. De kan nok det meste.
Du gjør også mye på alt inn.

En liten huskeliste jeg selv bruker:
Skaff regnskapsfører
Skaff revisor (om omsetningen tilsvarer dette)
Husk gode avtaler på aksjeforhold
Ikke stol på noen mer enn du må....ha avtalene på plass.

Gode linker:
Norsk Bedin er flyttet til Altinn - diverse maler
www.altinn.no - registrering av firma
Kortterminaler, mobil betalingsterminal og leie av bankterminaler | - bestilling av betalingsterminal
www.vistaprint.no - visittkort ++
Frontline Systems - kassesystem
Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill. - nødvendig datautstyr


Hei.

Vi er 3 venner som holder på å starte en ny nettbutikk og har bestemt oss for at AS er selskapsformen vi vil ha. Vi ser at det finns veldig mange bedrifter å velge mellom som (i følge de)ordner alt av registrering. Prisene varierer en god del. Har vart i kontakt med foretakshjelp.no og de virker veldig hyggelig og i møte kommende. Kunne ikke finne noe på de på nettet, men fant en del negative ting om andre bedrifter som tilbyr etablering av AS. Noen som har erfaring med de? Noen som har erfaring med å gjøre alt selv? (Regnskap ordner jeg selv, så trenger ingen bedrift som tar seg av det).
 
Topp