Kjapp og trygg hosting for Wordpress

BillyBonus

grunder

Medlem
Du har sikkert lest salgs linjer som dette før, men kan ikke unngå å skrive det jeg heller.

Det dette er en kjempe mulighet for en som har litt penger, eller et seriøst firma som driver med webutvikling. Hvis det jeg skriver her vekker din interesse og du har en av tingene jeg trenger, så skal du få noen tall du kan regne på. Da vil du se potensialet du også.

Min internasjonale webside skal tilby medlemskap i en slags klubb. Som medlem får du velge en lotto rekke klubben kjøper for 6 måneder av gangen, i et utenlandsk lotteri med mange års erfaring og godt rykte.

Nå som medlem inviterer du dine venner og din familie, de inviterer sine også videre. (Pyramide tenker du kanskje nå, men det er det ikke. For å få bort mistanke om det, har jeg fått bekreftet det av Lotteritilsynet. Det er mer som et enormt tippelag).

Konseptet her er at du vil ha en andel i alle lotto rekker i ditt nettverk. Ditt nettverk består av 10 nivåer. Alle du inviterer som blir medlem havner i ditt første nivå, de som blir invitert av disse havner i ditt 2. nivå. Også videre.

Når du spiller alene hos oss vil du ha en odds på 1 til 116 millioner på å vinne en jackpot. Hvis 2 stk aksepterer din invitasjon og de gjør det samme som deg og det fortsetter sånn opp til ditt nivå 10, så er din odds for å være med å vinne en jackpot 1 til 56 000.

Jeg kunne satt opp flere eksempler der du inviterer, og flere enn 2 aksepterer, men regner med du har forstått at oddsen for å vinne her vil være EN DEL bedre enn andre steder.
Vi kaller det for Lotto 2.0 :p

Jeg har nå i 10 måneder betalt for å få utviklet systemet jeg fant på for 7 år siden. Men det var først i 2012 jeg hadde penger til å utvikle dette. I dag har jeg kommet til bunns i lommeboka og ser at jeg trenger litt mer før jeg kan lansere websiden.
Vi har også laget 2 videoer, en engelsk og en norsk, som vil ligge med alle invitasjoner. Du kan se den Norske her

Alt er 95% klart, trenger penger til ferdigutvikling og testing. Hvordan vi gjør det kan vi ta privat.
Jeg ønsker bare henvendelser fra seriøse folk på privat melding.

Legger også ved et bilde av et utkast av designet.
 

Vedlegg

  • Utkast6.jpg
    Utkast6.jpg
    91,7 KB · Sett: 54
Sist redigert:

pleb

Medlem
Mer åpenbart pyramidespill tror jeg sjelden at jeg har sett. Etter 50 sekunder i Youtube-filmen demonstreres jo også pyramiden i sin helhet.

Så...jeg lurer bare på om du/dere har tatt høyde for det juridiske her? Er pyramidespill lovlig å reklamere for i Norge?

Ikke for å være negativ altså, men fartstiden min på forumet her tilsier at dette nok er den responsen du må regne med på et slikt konsept.
 

grunder

Medlem
Off! Det måtte komme :p

Det er ingen av dere som har komentert over som vet hva pyramidespill er. Men det er et tydelig eksempel av skepsisen som oppstår av å ha hørt noe av noen som har hørt noe av noen som har ..........

Legger ved litt informasjon til dere, så dere vet litt mer om dette til neste gang dere føler dere må komentere ;)


"Det følger av lotteriloven § 16 første ledd at det er ”forbudt å opprette, drive, delta i eller
utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system
der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre
verves til systemet”.

Videre følger det av § 16 andre ledd at forbudet i første ledd ”også omfatter
pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå
inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av
varer, tjenester eller andre ytelser”.

Reglene er ment å klargjøre skillet mellom den lovlige nettverkshandel og de ulovlige,
pyramidelignende salgsformene. I korte trekk vil direktesalgskonsepter der over halvparten
av inntektene stammer fra medlemsavgift og lignende, rammes av loven. Med andre ord er
det et krav at det omsettes reelle varer eller tjenester, og omsetningen av dette må utgjøre
minst 50 % for at det ikke skal dreie seg om et pyramidespill eller pyramidelignende
omsetningssystem, jf lotteriloven § 16. Dette gjelder både i forhold til selskapet som sådan
og i forhold til det enkelte medlem (jf. Ot.prp.nr.97 (2004-2005))."


Vi er langt unna i alle tre feltene her, så vi klarer oss fint. Det du kan kalle det er et nettverks markedsførings konsept.


BTW: Ser dere ikke at "pyramiden" ikke er noen pyramide, det er et tre. Det går jo oppover ;)
 

pleb

Medlem
Hvordan definerer du pyramidespill da? Og hvorfor mener du at dere er "langt unna i alle tre feltene"?

Hersketeknikkene fungerer for øvrig ikke. Prøv heller med en litt mer sympatisk og mindre belærende tone.
 

grunder

Medlem
Jeg skrev helt i starten at det ikke var pyramidespill, når det da kommer 2 stk som kan definisjonen av pyramidespill så føler jeg at en humoristisk tone er på sin plass.

Det spiller forøvrig ingen rolle hvordan jeg definerer pyramidespill, så lenge det er Lotteritilsynet som tilslutt tar den avgjørelsen.


"Det følger av lotteriloven § 16 første ledd at det er ”forbudt å opprette, drive, delta i eller
utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system
der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre
verves til systemet”.

- Vi baserer ikke systemet vårt på å tjene masse penger på verving. Heller at du raskt kan tjene inn hva du selv har brukt.


Videre følger det av § 16 andre ledd at forbudet i første ledd ”også omfatter
pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå
inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av
varer, tjenester eller andre ytelser”.

- Vi tar ikke betalt, bare for en posisjon i et nettverk som du kan tjene penger på. Her får du et faktisk produkt.


Reglene er ment å klargjøre skillet mellom den lovlige nettverkshandel og de ulovlige,
pyramidelignende salgsformene. I korte trekk vil direktesalgskonsepter der over halvparten
av inntektene stammer fra medlemsavgift og lignende, rammes av loven. Med andre ord er
det et krav at det omsettes reelle varer eller tjenester, og omsetningen av dette må utgjøre
minst 50 % for at det ikke skal dreie seg om et pyramidespill eller pyramidelignende
omsetningssystem, jf lotteriloven § 16. Dette gjelder både i forhold til selskapet som sådan
og i forhold til det enkelte medlem (jf. Ot.prp.nr.97 (2004-2005)).


- Her sitter hver bruker igjen med mellom 70% og 90% i reelle verdier.
Det er bedre enn når du kjøper en mobiltelefon eller pc.
 
A

aabbcc

Guest
Du får håpe du ikke får noen med deg på dette, for om det lykkes vil nok politiet være på deg ganske raskt.

"ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til systemet”
Slik jeg skjønner det må du yte vederlag - kjøpe deg "en posisjon i nettverket". For å kunne få noe igjen så må du verve noen som igjen må yte vederlag og verve noen...

Så vil man bruke noe av det man får inn (eller alt?) på å kjøpe lodd i et lotteri. Og dele gevinsten basert på posisjon i nettverket (pyramiden). Da ingen lotterier gir ut mer enn de tar inn vil dette konseptet over tid garantert gå i underskudd. Dette underskuddet må dekkes av nyrekrutterte medlemmer.

Det kan omtrent ikke være klarere pyramidespill.

aabbcc
 

grunder

Medlem
Du får håpe du ikke får noen med deg på dette, for om det lykkes vil nok politiet være på deg ganske raskt.

"ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til systemet”
Slik jeg skjønner det må du yte vederlag - kjøpe deg "en posisjon i nettverket". For å kunne få noe igjen så må du verve noen som igjen må yte vederlag og verve noen...

Så vil man bruke noe av det man får inn (eller alt?) på å kjøpe lodd i et lotteri. Og dele gevinsten basert på posisjon i nettverket (pyramiden). Da ingen lotterier gir ut mer enn de tar inn vil dette konseptet over tid garantert gå i underskudd. Dette underskuddet må dekkes av nyrekrutterte medlemmer.

Det kan omtrent ikke være klarere pyramidespill.

aabbcc



"Så vil man bruke noe av det man får inn (eller alt?) på å kjøpe lodd i et lotteri. Og dele gevinsten basert på posisjon i nettverket (pyramiden). Da ingen lotterier gir ut mer enn de tar inn vil dette konseptet over tid garantert gå i underskudd. Dette underskuddet må dekkes av nyrekrutterte medlemmer."

- Dette er helt feil. Det kan ikke bli noe underskudd. Selskapet tjener heller ikke så mye penger på nye brukere, men heller på gevinster og at folk fortsetter å være medlem.

Det må være meg som har forklart dårlig, men jeg forstår at denne tråden bare blir snakk om pyramidespill eller ikke, så jeg stopper med å svare her.

Tilslutt: Jeg har brukt MYE penger på advokater, så vi skal ha ting på det rene.
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Men du har jo ikke vist noe av alle disse bevisene på at dette er lovlig.. Svindel-Svindal....
 

Ludo

Medlem
Jeg tenkte også å be om den bekreftelsen fra Lotteritilsynet dersom du vendte tilbake. Fint om du kan laste den opp som vedlegg her sammen med den nettsiden "din" (som det for øvrig finnes en ganske så maken til her: Billy Bonus). Rart det der, men det ser ut som en amerikaner (eller candier?) allerede har stukket av med den ideen du "fant på" for 7 år siden.

For øvrig ville du ikke ha forsøkt å verve fremmede her hvis du ikke hadde tjent på å få flere personer inn i pyramiden. Det er ikke av ditt hjertes godhet at du laget denne posten. Incitament til å verve for å få folk under seg i systemet = pyramide.
 

grunder

Medlem
Off! Håper tråden blir lukket snart. Diskuterer jo med noen skarpekniver her skjønner jeg.

Men bare for fortelle deg noe Ludo.
- Jeg er verken Amerikaner eller Canadier.
- Websiden du viser til her er min webside.
- Jeg trenger penger eller arbeidskraft til å ferdigstille websiden ikke invitere folk. For å invitere folk må neste websiden være ferdig kanskje?
 

eplebiten

Medlem
Jeg har et bedre tilbud som jeg gir bort helt gratis.

Mitt system system vil garantere at du vinner førstepremien i lotto.

Dette systemet er så enkelt og effektivt at du vil vinne førstepremien hver uke.

Systemet er:

Hver uke spiller du alle rekkene for lottotrekningen.

Her snakker vi om ca. 5,6 millioner rekker.

Problemet med dette systemet er bare at du vil tape penger uansett om du vinner eller ei. Det er bare snakk om hvor stort (eller lite, alt etter hvordan man ser på dette) tapet vil være. ;)
 
Topp