Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Cloud-business

mjogul

Medlem
Hei

De siste årene har det blitt enklere og enklere og drive "virtuell-bedrift". Med det ligger jeg at man kan reise rundt med en laptop , og jobbe hvor som helst og "ha alt med seg". Hadde vært greit og utveklset ulike tips om hva slags verktøy, rutiner og systemer ulike folk bruker for å få dette til å fungere.

Enheter
Har en pc, nettbrett og smarttelefon- som alltid er med. Samt ekstern harddisk hjemme som jeg tar backup jevnlig ved hjelp av + en hos en kompis.

App(er)
- Bruker dropbox mellom enhetene og til å dele filer med andre.
- Bruker business calender synkronisert med facebook kontoen for eventer der.
- Evernote bruker jeg til enkle notater/huskelister
- fører dagbok/journal i Excel,
- document scanner (kamera) som jeg scanner alle bilag/post etc. Blir automatisk lastet opp i en dropbox mappe som jeg så sorterer minst en gang i uken.
- skype, viber og norsk ip-telefon på smarttelefonen.
- open garden, for å surfe via mobilen på pcen.
- wunderlist for to-do lister

Post
- Er jeg vekke noen uker får jeg posten videresendt til noen venner som scanner den til meg.

Rutiner
- Har rutiner for hva jeg skal sjekke hver dag, ukentlig, og lengre tid (i journalen/dagboken). Mail blir sjekket to/tre ganger daglig, regninger blir betalt ukentlig, dropbox sorteres ukentlig, og mnd sjekkes regnskapet og gjøres ajour. Ting som må gjøres sjeldenere ligger jeg inn i journalen med dato over deadline.

Mail
Ha regler på de fleste mailer, slik de blir automatisk sortert i nyhetsbrev, regninger etc.

Fint om andre kan dele sine tips =)
 
A

aabbcc

Guest
God idé å ha en tråd om dette. Kanskje jeg kan få noen nyttige råd av andre.

Jeg veksler mellom 2 kontorer i tillegg til hjemmet. Med forskjellig pc på hvert sted. Jeg bruker sugarsync til å synkronisere mapper mellom maskinene, og da har jeg også muligheten til å logge meg på i browseren og hente filer jeg måtte trenge.

Så bruker jeg google calendar som synkes opp mot outlook på den ene maskinen hvor jeg er nødt til å bruke outlook. Ellers har jeg satt opp gmail til å hente mail i alle mailkontoer.

Jeg bruker også ofte google documents (heter kanskje drive nå?) til dokumenter som er under utarbeidelse, men når de er ferdig laster jeg de ned og lagrer dem ordentlig. Bruker også googledocs til timelister, for å ha tilgang overalt.

Til fakturering bruker jeg conta, slik at det også alltid er tilgjengelig.

Målet er egentlig å være veldig uavhengig av konkrete pc'er, slik at jeg enkelt kan sette opp og begynne å jobbe fra en ny en. Jeg har fortsatt en vei å gå, så om det er noen som har noen gode råd å dele hadde det vært veldig interessant.

Det med billagshåndteringen hadde det vært fint å høre mer om mjogul, har du en måte som gjør at du kan få ting enkelt til riktig mappe også? Billag er bra kjedelig.
 

spikre

peterhamre.no
Gjør samme greia. Problemet er spesiell programvare. F.eks. er jeg helt avhengig av komplett adobe-pakke (illustrator, photoshop og dreamweaver), og lisensen min er kun for én maskin... Jeg har satt opp maskinen hjemme, som har programmene installert, for fjernstyring - slik at jeg alltid har mulighet til å gjøre kritiske oppgaver. Men det fungerer ikke for omfattende programmering og designjobber - bare enkle endringer osv. Derfor må jeg alltid ha med meg hovedmaskinen når jeg skal være borte i flere dager.
Om noen har en annen løsningen på problemstillingen, lytter jeg gjerne.
 

typisk

Utvikler
Adobe Creative Cloud sin lisens dekker opptil to aktive maskiner, og skal du ha ny maskin deaktiverer du en gammel. Det kan jo være en løsning?
Vanlig Adobe Photoshop lisens skal vel også være mulig å bruke på 2 maskiner - såfremst de ikke brukes samtidig?
 

PIP

Medlem
Bruker den enkle versjonen:

Laptop + Mobil

- Office 365
- SharePoint
- Dropbox
- Telenor Mobil Bedrift
 
Topp