Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Siden havner ikke i søkeindeksen til google..

elang

Medlem
Hei :)
La ut siden Trefelling | Hagetre.no rundt 1 mai 2013, og ser at googlebot har vært innom siden flere ganger uten at den har havnet i søkeindeksen. Har lest at det skal ta mellom 2-4 uker, men det er jo på 6 uken nå. Har sendt siden inn til google, og har ingen feilmeldinger på "verktøy for nettredaktører"..

Beklager, men regner med at dette er ett ofte stilt spørsmål. Men håper noen kan ta seg tiden til å hjelpe, evt fortelle hva som er feil :)

PS! Kan jo nevne at jeg bruker proisp som webhotell, og siden består av en enkel info side.
 
A

aabbcc

Guest
Hvis man søker på hagetre så dukker du jo opp som treff nummer 2. På hvilken måte mener du at du har havnet i søkeindeksen?
 

amaheath

Medlem
Det som kommer opp ved søk på hagetre er jo

HTML:
http://home.online.no/~bjlan/skog/

Den må vekk, google indekserer ikke to like sider.

Forøvrig er
HTML:
www.hagetre.no
også indeksert, men sikkert langt bak den første her. Skriv i google:
HTML:
site:www.hagetre.no
 

elang

Medlem
Ok, takk :) Da var siden slettet fra bjlan/skog, så nå er det bare hagetre.no der ute ;)
Burede jeg sende inn siden på nytt til google?

Det er jo ønskelig at den skal komme langt opp når folk søker på trefellig, trefelling i trondheim etc.. Men får håpe det retter seg nå som den duplikatsiden er fjernet :)
 

elang

Medlem
Hei igjen :)
Har tatt i bruk google adwords, og har en del treff via det. MEN siden dukker fortsatt ikke opp i google søk om man søker på "trefelling trondheim" som vil være et av de mest relevante søkeordene..

Så jeg lurer på hva som er feil?..

(googlebot er innom siden ca 1,5 ganger i døgnet)
 

Ole Avranden

utvandret
På et nettsted som har minimalt med innhold, og ikke er optimalisert for søkeordene dine kan du vel neppe regne med å få førsteplassen på et søk.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er ikke noe automatikk i at siden din dukker opp i søk på relevante søkeord. ;)

Hvor mange ganger har dere skrevet f.eks "trefelling" og "trondheim" i samme setning?

Det står ett sted på nettsiden at dere utfører diverse tjenester i trondheimsområdet og det er alt. Kanskje dere burde fokusert litt mer på å optimalisere selve siden?

Det er ganske mye potensiale der. :)
 

elang

Medlem
Takk for svar :) Har nå gjort noen raske endringer på siden. Vil prøve å gjøre noe mer siden.

Har tidligere hatt sider på nett med lite innhold som raskt (rundt ca tre/fire uker) lå rundt 3-6 plassering på første side.
Og dette med trefelling er jo ett rimelig snevert område skulle man tro. Så skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke havner i google søk i det hele tatt... Hva er i grunn "supplemental (Supplemental Results) page"?
 

elang

Medlem
Tusen takk Dag :) Men hva mener du spesifikk med at siden ikke er optimalisert godt nok? Er det at flere av søkeordene må inn i setningene, og at det ev. burde være mer tekst?
 
Topp